Variabler
Fra : Dennis Olesen

Dato : 28-06-04 19:09

Når man til deler en værdi i en variabel og bagefter til deler man en ny
værdi. Hvad sker der så, bliver de to værdi lagt sammen eller over skriver
man bare den gamle værdi i variablen?

MVH
Dennis Olesen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-06-04 19:09

Dennis Olesen skrev:

>Når man til deler en værdi i en variabel og bagefter til deler man en ny
>værdi. Hvad sker der så, bliver de to værdi lagt sammen

Nej.

>eller over skriver man bare den gamle værdi i variablen?

Ja.

--
Bertel

Fra : Dennis Olesen

Dato : 28-06-04 19:23

Takker

MVH
Dennis Olesen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-06-04 20:51

Dennis Olesen wrote:

> Når man til deler en værdi i en variabel og bagefter til deler man en ny
> værdi. Hvad sker der så, bliver de to værdi lagt sammen eller over skriver
> man bare den gamle værdi i variablen?

x = 10 // x får værdien 10 og den tidligere værdi er glemt for evigt...

x += 10 // der bliver lagt 10 til den værdi, x allerede har

M.v.h.

Jonathan

p.s. Jeg er i sproghjørnet her til aften: "tildele" og "overskriver" er
sammensatte ord.

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/