Og så knude iigen!
Fra : Hans B.

Dato : 28-06-04 12:18

Nu har Victor og jeg igen været hos dyrlægen. Det viser sig nu (trods flere
teser) at det er en talgkirtel der er stoppet og at han skal opereres.

Fuld narkose m.m.! Jeg synes det lyder voldsomt, og har hørt at man kan
lægge en spalte og "smutte" knuden ud. Det kan gøre med lokalbedøvelse og
kan være første trin. Er der nogen der har erfaringer med det?

Det kan godt være at jeg er et pylrehoved, men jeg synes det er voldsomt at
han skal i fuld narkose for det. Og hvad er risicoen?

mvh

Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-04 13:05

"Hans B." <Baldrianremove@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> han skal i fuld narkose for det. Og hvad er risicoen?

Hej Hans

Det lyder da også voldsomt. Min ene hund har da også haft en sådan, men der
prak min dyrlæge da lige hul med en når, og fik det værste ud, så da kirtlen
også kom til syne, snuppede han den lige i et snuptag. Selvfølgelig gjorde
det da ondt et kort sekund. Det er det eneste sekund, hvor jeg har set min
hund tage noget, der mindede om en agressiv adfærd, og ingen tvivl, den
vendte omkring for at bide, men inden den kom så langt, gjorde det ikke ondt
mere, og så slikkede han dyrlægen i stedet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anette

Dato : 28-06-04 14:19

Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> wrote:
>hvor jeg har set min hund tage noget, der mindede om
> en agressiv adfærd, og ingen tvivl, den vendte omkring for at bide,

Mon ikke det er lige præcis Derfor dyrlæger ofte foretrækker at lægge hunden
i fuld narkose, altså når der er noget der kan gøre ondt. Jeg mener ikke man
bruger lokalbedøvelse til dyr.

/ Anette

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 28-06-04 14:47

"Anette" <anette@readonlymail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg mener ikke man bruger lokalbedøvelse til dyr.

Jo vist - min dyrlæge gør i hvertfald. Min gamle cocker døjede af og til med
øjenbetændelse, og han fik indersiden af blinkhinden skrabt ren, og det blev
gjort i lokalbedøvelse. Men han (cockeren) er nok også meget speciel, det er
nok ikke mange hunde der kan sidde så stille, mens en dyrlæge rykker
blinkhinden ud af øjet og skraber med en skalpel!

Mvh Charlotte Eglin
www.candour.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 28-06-04 20:45

> [...]
at
> han skal i fuld narkose for det. Og hvad er risicoen?

Hej Hans!

Min gamle eng. Setter fik fjernet 3-4 fedtknuder på ryggen, og de blev taget
i lokalbedøvelse.
min sidste boxer fik fjernet 2 i fuld narkose også på ryggen, det handler
vel om, hvad mistanken beror på, og ikke mindst, hvor rolig hunden er.
Setteren var meget rolig af sig, mens boxeren ikke var tryg ved situationen.
Havde det været min cairn, havde jeg nok foretrukket at få ham i narkose..,
jeg ved ikke hvor tålmodig din er, men min kender ikke ordet (-: .
Men jeg synes ikke at du behøver være urolig over at han muligvis skal i
narkose.
Lad os høre hvordan det går!

Mvh. Marie

Fra : Hans B.

Dato : 29-06-04 06:35

Tak for alle svarene.

Hvis jeg er der er Victor meget rolig og jeg er sikker på at han fint sidder
stille hvis han skal.
Jeg har nu ikke så meget tillid til dyrlægen. Først mente hun det var et
flåtbid og da jeg kiggede ind i går, var hun i tvivl om hvad det var og
måtte tilkalde en anden dyrlæge. Den nye mente at den var meeeeget stor (som
en ært).

Vi er lige flyttet og derfor også fået ny dyrlæge. Idag tager jeg en tur til
KBH hos den gamle dyrlæge og får et bud.

Jeg skal nok lade jer vide hvad der sker.

Hans