Hul i bunden af GTK+ ?
Fra : Soren Kuula

Dato : 27-06-04 23:08

Hejsa,

Jeg har noget kode som tegner noget grafik i et XWindow - direkte med
XLibs drawLine osv. primitiver.

Nu vil jeg gerne lave et GTK+ UI, hvor denne grafik kommer med ind i et
GtkWindow - det skal ind i en eller anden form for komponent i den ene
side af vinduet, og der skal nogen almindelige GTK kontroller paa i den
anden side.

SPM:
1) Findes der en eller anden maade saa jeg kan tegne i en GTK komponent
med XLib primitiver ?
GDK (hvad staar det forresten for ?) har noget drawable og pixbuf
snadder, det kan jeg naesten ikke bruge da jeg skal kunne vaelge farver
frit, uafh. af GraphicsContext.

2) Hvis nu der er en nem loesning paa 1), saa har jeg et view mere som
skal flyttes over i GTK/GDK (med mindre der er en enorm performance
penalty). Dette view opdateres i et naesten evigt loop.
Jeg gaar ud fra at jeg ikke lige kan bruge event dispatcher traaden til
dette - det vil vel blokere UIet ? (hmm det er vist afsloeret nu at jeg
kommer fra Java af :) ) Eller kan jeg ? Bliver den software interruptet
i rette tid ?

Kort sagt, i hvilken type widget/komponent laver jeg et vilkaarligt,
animeret billede i GTK, og helst med XLib primitiver ?

MVH
Soeren