Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kapitalpension og selvangivelse
Fra : Klaus Jensen

Dato : 27-06-04 22:51

Hej!

Min arbejdsgiver har (korrekt) indberettet et beløb til Told & Skat under
"546 - Indskud til arbejdsgiveradm. kap.pension efter AM-bidrag". Jeg kan se
beløbet ved at kigge på "Forskuds og selvangivne oplysninger m.v." hos T&S
Tastselv. Skal jeg skrive dette beløb på nogen steder på min udvidede
selvangivelse? Synes ikke rigtigt jeg kan finde et sted at smide det på, og
det er ikke præ-udfyldt på selvangivelsen (hverken den elektroniske eller
den af papir).

- Claus
"

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-06-04 15:51

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> det er ikke præ-udfyldt på selvangivelsen (hverken den elektroniske eller

Dette beløb kan du som udgangspunkt ikke selv indberette. Beløbet er som du
slev skriver indberettet af arbejdsgiveren og står på forsiden af enten dit
servicebrev eller selvangivelse.

Arbejdsgiver administreret kapitalpension bruges i øvrigt kun ved beregning
af topskat.

Fra : D.Hansen

Dato : 28-06-04 18:07

Beløbet skal ikke påføres den udvidede selvangivelse. Told & skat tager selv
beløbet med i deres beregning, hvis du betaler topskat. Du behøver altså
ikke at indberette det.

D.Hansen

Fra : Klaus Jensen

Dato : 28-06-04 21:36

"D.Hansen" <no_way@sorry.dk> wrote in message
> Beløbet skal ikke påføres den udvidede selvangivelse. Told & skat tager
selv
> beløbet med i deres beregning, hvis du betaler topskat. Du behøver altså
> ikke at indberette det.

Tak til både dig og Michael :)