auto submit
Fra : Sonni Jensen

Dato : 27-06-04 22:35

Jeg sidder og er ved at forberede mig til min svendeprøve og har
fået fingrene i et prøve oplæg fra sidste år, og kan se at der
bl.a. var mulighed for at lave et system hvor man skulle scanne
en vare og få oplysninger, her ligger mit problem:

hvordan får man sit felt til at 'submitte' når der bliver scannet
en vare???

Jeg ved ikke om det er den der hedder OnChange??

ydermere vil jeg gerne have links til steder hvor jeg kan læse
mere om disse ting OnFocus, OnChange etc.

håber der er nogen der kan hjælpe mig, på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 28-06-04 21:14

> [...]
> en vare og få oplysninger, her ligger mit problem:
>
> hvordan får man sit felt til at 'submitte' når der bliver scannet

Hvordan "scanner" du en vare? Og hvordan kommer dataene ind i
HTML-formularen?

> Jeg ved ikke om det er den der hedder OnChange??
OnChange er en event (hændelse) der indtræffer når et input-elements
indhold ændres.

> ydermere vil jeg gerne have links til steder hvor jeg kan læse
> mere om disse ting OnFocus, OnChange etc.

Se Netscapes dokumentation for JavaScript, hvor der er et helt
kapitel om events:
http://devedge.netscape.com/library/manuals/2000/javascript/1.3/refe
rence/

Håber det kan bruges!

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Lasse

Dato : 28-06-04 21:37

"Sonni Jensen" <os.tre@stofanet.dk> wrote in message

> hvordan får man sit felt til at 'submitte' når der bliver scannet
> en vare???

Man kan konfigurere scanneren, så den sender en enter efter det den har
scannet. Enter vil typisk (internet explorer) blive tolket som en submit
hvis det sker i et tekstfelt.

> ydermere vil jeg gerne have links til steder hvor jeg kan læse
> mere om disse ting OnFocus, OnChange etc.

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/objects/input_text.asp

/Lasse
Kig på min mailadresse før du bruger den