DI-604 - nulstilling af password?
Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 27-06-04 14:30

Jeg har investeret i en brugt D-Link router DI-604. Den virker
tilsyneladende fint nok på mit Stofanet (dvs. jeg kan komme på
nettet igennem den) - men jeg kan ikke komme ind i dens setup-
menu.

Jeg fandt ud af via ipconfig, at routerens standard ip-adresse er
ændret til 192.168.1.1 (og ikke 192.168.0.1 som den iflg. manualen
skulle stå på som default). Men, hvad der er værre, der er
tilsyneladende sat et password, så jeg ikke kan komme ind i setup-
funktionerne.

Jeg har forsøgt at nulstille ved at holde reset inde i de foreskrevne
10 sekunder, både mens routeren var tændt og under opstart uden
kabler i, endda gentagne gange efter hinanden. Men det påvirker
tilsyneladende ikke password-indstillingerne.

Er der en måde at komme 'bagom' det indstillede password? Evt.
via firmwareopgradering, eller er det kun muligt når man i forvejen
har adgang til setup? Alle gode råd modtages med tak!

Mvh.
Erland

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-04 14:37

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@erlands.dk> wrote:

> [...]
>tilsyneladende fint nok på mit Stofanet (dvs. jeg kan komme på
>nettet igennem den) - men jeg kan ikke komme ind i dens setup-

Prøv med brugernavnet 'Admin' og blankt password.

<mlr>

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 27-06-04 15:03

"Michael Rasmussen" skrev

> Prøv med brugernavnet 'Admin' og blankt password.

Er forsøgt - adskillige gange... Det virker ikke

Mvh. Erland

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 27-06-04 15:21

Erland Stig Bredgaard wrote:
> "Michael Rasmussen" skrev

> Er forsøgt - adskillige gange... Det virker ikke
>
> Mvh. Erland

prøv flg:
Ønsker du at reset'e password på din DI-604 router,
så gør følgende:

Du frakobler strømmen til DI-604 routeren.

Du trykker på reset-knappen (på bagsiden
af routeren - brug eventuelt en papirclips)
og holder knappen inde, mens du tilslutter strømmen igen. Hold stadig
knappen inde
mens routeren selv-tester.

nu laver DI-604 en selvtest, den blinker
først på port 4 så 3,2 og 1, Og når den
blinker på 1, slipper du knappen, nu skulle
den være nulstillet

Vent ca. 20-40 sekunder.

Log på routeren. Password burde nu være reset'et.

sakset fra dlink.dk

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 27-06-04 17:29

"Kenneth Rugaard" skrev

> prøv flg:
> Ønsker du at reset'e password på din DI-604 router,
> så gør følgende:

Jeg havde allerede forsøgt den beskrevne fremgangsmåde flere gange
(og har lige prøvet igen), men det vil ikke lykkes for mig at få 'dyret' til
at resette. Skal man slippe reset-knappen på et helt bestemt tidspunkt,
eller er der mon et eller andet 'trick' jeg har overset?

Mvh. Erland

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 28-06-04 18:46

Erland Stig Bredgaard wrote:

-klip-
> [...]
> at resette. Skal man slippe reset-knappen på et helt bestemt tidspunkt,
> eller er der mon et eller andet 'trick' jeg har overset?

Det står jo lige her:

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 28-06-04 21:26

"Kenneth Rugaard" skrev

> Det står jo lige her:
> nu laver DI-604 en selvtest, den blinker
> først på port 4 så 3,2 og 1, Og når den
> blinker på 1, slipper du knappen, nu skulle
> den være nulstillet

Okay, jeg havde ikke lige fanget, at det betød, at man skulle slippe knappen
mens '1' stadigvæk lyste, men jeg havde faktisk allerede fået forsøgt mig
så meget frem, at det lykkedes at få kontakt til 'dyret' tidligere i dag. Nu ved
jeg så lidt mere om, hvorfor det pludselig virkede... Tak for hjælpen!

Mvh. Erland

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 28-06-04 21:57

> [...]

> jeg så lidt mere om, hvorfor det pludselig virkede... Tak for hjælpen!

selv tak. Det plejer at hjælpe at læse det hele, og det kommer fra en
som ellers aldrig læser alt hvad der står med småt.