Hvad må det koste, 50 hk Yamaha PRO + båd/~
Fra : Martin

Dato : 27-06-04 12:23

Som tidligere nævnt i en anden tråd har jeg kigget på en gl. fletcher 15",
vel nok 20 år. Den er istandsat med diverse hattelak, men er nu i ret pæn
stand, alderen taget i betragtning. Der medfølger en 450 kg. indreg. trailer
fra '88, som ikke skal registreres om da den gl. attest følger med
traileren.

Motoren en en 50 hk Yamaha PRO, med trim/tilt, elstart. Den er netop
prøvesejlet og sejler perfekt. Den er vel i 90% af ny stand, altså meget
velholdt og den uden hakker bl.a i skrue og sværd, dog meget lidt ridset af
sand o.l.

Det eneste som er lidt betænkeligt er at sladrestrålen ikke er så kraftig,
en enkelt gang holdt den næsten helt op. Men jeg har dog ikke kontrolleret
om der er tilstopning i slangen.

Hvad skal sådan et sæt koste?
I må meget gerne sætte pris på hver enkelt del, så jeg får en ide om hvad de
hver især er værd. Det er nemlig mest motoren jeg er interesseret i, og
tænker på at sælge båd/trailer videre.

På forhånd tak
Martin

Fra : Helene og Lars

Dato : 27-06-04 18:37

Hvad er det for noget med at den gl. attest følger med traileren, hvornår er
den sidst synet??

Lars

Fra : Jan M

Dato : 27-06-04 18:49

"Martin" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
>Der medfølger en 450 kg. indreg. trailer
> fra '88, som ikke skal registreres om da den gl. attest følger med
> traileren.

Hvorfor skal den ikke omregistreres?
/Jan

Fra : Martin

Dato : 27-06-04 19:47

> Hvorfor skal den ikke omregistreres?

Fordi den 1. ejer har givet registreringsattesten med og givet tilladelse
til at der køres i hans navn. Det er nu ikke 1. gang jeg hører om at ældre
trailere bliver solgt på den måde. Faktisk har jeg haft 2 kammerater som har
gjort det samme. Men skidt med det. Jeg er nu mere interesseret i at høre
jeres vurdering rent prismæssigt.

Mvh
Martin

Fra : Jan M

Dato : 27-06-04 20:21

> [...]
har
> gjort det samme. Men skidt med det. Jeg er nu mere interesseret i at høre

Nå, okay, sådan. Jeg kan nu kun opfordre til at omregistrere traileren - det
kan være næsten umuligt at opspore den rigtige ejer af traileren, hvis det
skulle blive nødvendigt. Eksempelvis har det lige kostet mig en masse besvær
og en ny nummerplade, fordi en eller anden tog fejl af sin egen og min
lygtebom i havnen. De begyndte begge med RD 4x xx,og var af samme type, men
jeg var egentlig ikke interesseret i at køre rundt med en anden mands
nummerplade - desuden var lygtebommen i dårlig stand, mens min egen netop
havde fået nye lygter. Da jeg ringede til Politiet for at få oplyst
navn/adresse på ham der formentlig havde taget min lygtebom, fik jeg at
vide, at han var udrejst til Saudi-Arabien....

/Jan

Fra : Martin

Dato : 27-06-04 20:45

Vi er helt enige, men den skal vel også synes samtidig nu da den er over 10
år. Og da jeg regner med at sælge den videre, vil jeg ikke arbejde så meget
i det til at starte med. Men gi' et bud på prisen

/Martin

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 28-06-04 00:10

> [...]
meget
> i det til at starte med. Men gi' et bud på prisen

Et slag på tasken, kr. 20.000,-

....men nu nævner du ikke motorens alder, så det kan svinge lidt.

Glenn

Fra : Martin

Dato : 28-06-04 14:58

> ...men nu nævner du ikke motorens alder, så det kan svinge lidt.

Ups! - den er fra '96, ibrugtaget i '97

/Martin

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 28-06-04 20:29

> Ups! - den er fra '96, ibrugtaget i '97
>
> /Martin

okey, så stiger den vel lidt.
Jeg vurderede ud fra, at jeg gav 20.000,- for en 14 fods Fletcher med en
60hk Marina, begge fra '90. Og en trailer fra '98.

Glenn

Fra : Calle.

Dato : 28-06-04 21:32

Martin wrote:

> [...]
> haft 2 kammerater som har gjort det samme. Men skidt med det. Jeg er
> nu mere interesseret i at høre jeres vurdering rent prismæssigt.

Hvad så hvis han pludselig finder på at melde den stjålet?

--
Calle.

Fra : Martin

Dato : 28-06-04 21:48

> Hvad så hvis han pludselig finder på at melde den stjålet?

Det får han nok ikke så meget ud af, han har jo ikke registreringattesten.
Men glem nu den diskussion. Det er ikke det tråden er oprettet for.

Mvh
Martin

Fra : Calle.

Dato : 29-06-04 15:56

Martin wrote:

> Det får han nok ikke så meget ud af, han har jo ikke
> registreringattesten.

Nej men har står stadig som ejer på atesten! Sååå han har det længste strå

--
Calle.