Puuhaa...
Fra : Simone

Dato : 27-06-04 12:02

Hej alle,

Jeg skrev herind for nogle måneder siden ang. vores nabos hankat,
som hele tiden kom rendende ind til os.
Det viste sig, at være vores Misser, han var interesseret i.
Hun fødte søndag nat fire killinger. Fødslen gik fint og hun virkede meget
glad for sine små mislinger.
Dog var Misser meget afkræftet og fik hverken vådt eller tørt i to døgn. Da
jeg på et tidspunkt tog hendes temperatur viste den 41 grader. Så kom hun
fluks til dyrlægen, som fortalte at hun var ved at dø.
Misser fik noget antibiotika og en ve-stimulerende indsprøjtning, da
dyrlægen mente at der måske stadig var nogle killinger tilbage i maven på
hende.
Det har været nogle meget hårde dage, hvor vi ikke vidste om vi ville miste
hende. Killingerne døde en efter en, selvom vi gjorde alt hvad der stod i
vores magt, for at redde dem.
Fredag blev Misser så opereret. Dyrlægen fortalte, at der ikke var flere
killinger derinde, men at Misser havde en meget kraftig betændelse i
livmoderen. Den var ca. 6-7 gange normalt størrelse.
Nu skulle det så gerne gå fremad. Misser har fået lidt flere kræfter
tilbage, men er blevet utrolig tynd. Vi kan mærke alle hendes knogler, når
vi kæler med hende. Og så er det jeg gerne vi vil høre, om I har nogle gode
forslag til lidt kræs, jeg kan give hende. Normalt har hun levet af
tørfoder og kun lidt godbidder ved siden af. Hun elsker dåsemad, så det har
jeg givet hende lidt af, bare for at få hende til at spise igen.
Men dåsemaden får hun dårlig mave af, så det er ikke lige det bedste.
Har I nogle gode forslag?
/Simone

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-06-04 12:15

Simone wrote:
> [...]
> jeg givet hende lidt af, bare for at få hende til at spise igen.
> Men dåsemaden får hun dårlig mave af, så det er ikke lige det bedste.

Det var dog en forfærdelig tid, I har været igennem! Godt at
morkatten overlevede.

Mht at "fede hende op" - har I prøvet med råt kød? Her i huset er
fjærkræ et hit Svinehjerter (urensede - det er senerne og musklerne,
der er gode for tænderne og kæberne) skåret i mindre stykker er også
populært Råt kød er bedre end dåsemad, da det ikke er "fortygget" -
mange katte får dårlig mave af dåsemad.
Sørg for at hun drikker rigeligt!
mvh Camilla www.korat.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 12:42

"Simone" <no@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg givet hende lidt af, bare for at få hende til at spise igen.
> Men dåsemaden får hun dårlig mave af, så det er ikke lige det bedste.

Hej Simone

Det var dog en trist historie, men dejligt at I fik reddet hunkatten.

Hos dyrlægen kan I få noget dåsemad, der hedder A/D fra Hills - det er fuld
af proteiner og en ren kaloriebombe
Det er normalt til syge dyr, der skal have et boost, men vi brugte det også
til vores skovkat, da hun lige havde fået killinger, så hun kunne komme lidt
ovenpå igen.
Det er godt nok lidt dyrt, men absolut pengene værd, så missen kan få lidt
sul på kroppen igen.
Det fås desværre ikke som tørfoder, men det er uimodståeligt for alle katte,
så jeg tvivler på, at din ikke vil spise det !!!

Held og lykke

MVH

Tina
DK Heart & Soul

Fra : jytte jensen

Dato : 27-06-04 16:57

> Tina skrev:

www.bjoernegaard.shopbasic.dk har de nogle vitamingodbidder, som er
på højde, rent ernæringsmæssigt med kavlitetsfoder. jeg bruger dem som
godbidder til min egen kat, som absolut ikke er for tyk.

Held og lykke med Misser!
venlig hilsen
Jytte Jensen

> [...]
> Det fås desværre ikke som tørfoder, men det er uimodståeligt for alle katte,
> så jeg tvivler på, at din ikke vil spise det !!!

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 28-06-04 12:23

Jeg vil også anbefale A/D fra dyrlægen. Det er fortræffentligt til syge dyr,
der trænger til næring.

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : M&M's mor

Dato : 27-06-04 22:05

<klip Misser har fået lidt flere kræfter
> tilbage, men er blevet utrolig tynd. ...Og så er det jeg gerne vi vil
høre, om I har nogle gode
> forslag til lidt kræs, jeg kan give hende.
</klip> /Simone

Jeg ville da forsøge med:

TIGERMÆLK
3 dl tykmælk
1 dl piskefløde
1 spsk vand
1 tsk honning
1 æggeblomme

det hele piskes el blendes
holdbarhed i køleskab ca. 2 dg

Hilsen M&M's mor Heidi

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 27-06-04 22:30

Hej Simone
Puha, det har vist været en hård omgang for dig og Misser.
En god og næringsrig kattefoder som garenteret nok skal give din kat sul på
kroppen, er killingefoder fra Iams.
Held og lykke
Malledut

Fra : Simone

Dato : 28-06-04 20:10

Tak for alle svarene.
Nu vil jeg prøve mig lidt frem og se hvad der falder i god jord

/Simone