han eller hun køn
Fra : Katrine & Bo

Dato : 27-06-04 11:41

hejsa
Mine mislinger er nu 1 uge gamle, og jeg vil gerne til at finde ud af om det
er drenge eller piger. Så spørgsmålet er, hvordan man ser forskel på dem? Og
hvor sikkert kan det ses nu?
Katrine

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 11:54

"Katrine & Bo" <spedtsberg@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er drenge eller piger. Så spørgsmålet er, hvordan man ser forskel på dem?

Hej

På hunnerne sidder de to huller noget længere fra hinanden end på hannerne,
og på hanner vil det være muligt at se nogle mikroskopiske kugler.

Det burde sagtens være muligt at bedømme nu - vi kønsbestemte selv vores, da
de var et døgn gamle, og det var rigtigt !!!!! ))

Held og lykke med dem !!!

MVH

Tina
DK Heart & Soul

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-06-04 12:08

Katrine & Bo wrote:
> [...]
> er drenge eller piger. Så spørgsmålet er, hvordan man ser forskel på dem? Og

Tillykke med mislingerne

Det er som regel nemmest at kønsbestemme killinger, når de er helt
nyfødte, dvs inden de når at tørre. Efter det kan det hjælpe at håndtere
dem lidt ;-I Tag killingen, hold den så du kan se og håndtere bagenden,
skil pelsen ad bagpå. Er der pelstotter, skil dem ad - der skulle gerne
enten afsløres en lille slids eller noget der mere ser ud til at kunne
blive en pung en gang med tiden. Dem med slidser er piger, dem uden
slidser er drenge
Håber du kunne bruge det til noget
mvh Camilla www.korat.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-06-04 12:51

"Katrine & Bo" <spedtsberg@c.dk> wrote in message
> [...]
det
> er drenge eller piger. Så spørgsmålet er, hvordan man ser forskel på dem?

http://www.felisforum.dk i tråden "han eller hun?" er der et par gode
billeder af en af hver

Generelt vil jeg sige (lige omvendt af Tina) at på piger sidder hullerne tæt
op af hinanden,. hvor der er afstand på drenge, da der skal være plads til
kugler
Hilsen Nina

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 12:59

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tæt
> op af hinanden,. hvor der er afstand på drenge, da der skal være plads til

Ja, du har helt ret - fik lige byttet om på dem
eller skulle vores killinger på 7 md. jo også have et kønsskifte, hvis jeg
havde beregnet efter, hvad jeg selv skrev..hihihi!!!

Godt, der er nogen til at se, når man ikke er vågen

MVH

Tina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-06-04 15:03

> [...]
> havde beregnet efter, hvad jeg selv skrev..hihihi!!!
>
> Godt, der er nogen til at se, når man ikke er vågen

Jeg synes killinger kan være svære at bedømme. Af den grund kom jeg næsten
til at sælgen en pige for at være en dreng i mit sidste kuld *G*

Nina

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 15:09

> Jeg synes killinger kan være svære at bedømme. Af den grund kom jeg næsten
> til at sælgen en pige for at være en dreng i mit sidste kuld *G*
>
> Nina

Vi havde faktisk ingen problemer i vores første kuld på 3 drenge og én pige,
men der var også en rød dreng, og eftersom der ikke kunne være røde piger,
så brugte vi ham som udgangspunkt - og det var og er faktisk rigtigt -
stadig 3 drenge og én pige
Men du har ret, det er ganske små marginaler, der skiller, og man har da
hørt, at erfarne opdrættere laver fejl....så lad os nu se, om jeg ikke får
byttet om på vores næste kuld..hihihi!!!!!!

MVH

tina

Fra : Katrine & Bo

Dato : 27-06-04 16:47

Hej alle
Tak for svarene. Er røde katte altid hanner? Dem har jeg nemlig 2 af. Jeg
vil gå ind og kikke lidt på dem.
Katrine

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-06-04 16:58

> Hej alle
> Tak for svarene. Er røde katte altid hanner? Dem har jeg nemlig 2 af. Jeg
> vil gå ind og kikke lidt på dem.
> Katrine

Der skal være rødt på begge forældre, for at en hunkat kan blive rød. Er der
kun rødt på den ene af forældrene, er de røde killinger altså hanner
Hvis du har nogle trefarvede, så er det hunner

Nina

Fra : Lady

Dato : 27-06-04 17:06

> [...]
> Hej alle
> Tak for svarene. Er røde katte altid hanner? Dem har jeg nemlig 2 af. Jeg

Hej Katrine

NEJ det er de ikke:)

Mine forældre brugte samme udelukkelsesmetode, men det viste sig at være
stik modsat, og siden har det været mig, der skal kønsbestemme de små.
De røde hunkatte er godt på vej til at være næsten lige så almindelige som
hankatte.-

De 3 farvede (rød, hvid, sort) er så vidt jeg ved dog altid hunner, og hvis
der er en enkelt han imellem, er de vist sterile - I må rette mig, hvis jeg
tager fejl.

Mvh. T Jakobsen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-06-04 17:43

"Lady" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> stik modsat, og siden har det været mig, der skal kønsbestemme de små.
> De røde hunkatte er godt på vej til at være næsten lige så almindelige som

Det handler om genetik. Hvis en hunkilling skal være rød, så skal den arve
det røde gen fra begge sine forældre. Det er grunden.
Så for at få en rød killing, skal mormissen "mindst" være tortie
(3-farvet)... eller hel rød/creme, og hankatten være rød/creme.

Nina