Hundedans / Freestyle
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-06-04 11:48

Okay, jeg er imponeret. Jeg sidder og læser min norske avis og finder
en artikel om dans med hunde. På den side de henviser til er der bl.a.
et link til et klip med en dansende hund. Det er simpelthen
fantastisk. I er nødt til at se det!

http://www.lammis.no/smartdog.wmv

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Holm

Dato : 27-06-04 12:09

> [...]
> en artikel om dans med hunde. På den side de henviser til er der bl.a.
> et link til et klip med en dansende hund. Det er simpelthen

WOW....jeg skal vist lige træne lidt mere kan jeg se , den er jo som limet
til sin ejer , hvor fantastisk ...og sikke glad den er !!!! Herligt .

Hilsen Holm

Fra : Leyna

Dato : 27-06-04 12:22

On Sun, 27 Jun 2004 12:47:35 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

..
>Det er simpelthen
>fantastisk. I er nødt til at se det!
>
>http://www.lammis.no/smartdog.wmv

Ja, selvom jeg har det det masser af gange før, så er jeg stadig dybt
imponeret... og lidt misundelig... hehe
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 27-06-04 15:03

Sun, 27 Jun 2004 13:22:01 +0200, Leyna wrote:

>Ja, selvom jeg har set det masser af gange før, så er jeg
>stadig dybt imponeret... og lidt misundelig... hehe

Også jeg! Jeg har det liggende på minputer,
så jeg kan se det, når jeg har lyst til det.
Det er dybt fascinerende!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : BettinaP

Dato : 28-06-04 09:57

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> wrote in message

> Også jeg! Jeg har det liggende på minputer,
> så jeg kan se det, når jeg har lyst til det.
> Det er dybt fascinerende!

hehe, det samme her. Man bliver i så godt humør af den. Der hvor den løber
baglæns..hvordan DÆLEN har hun lært den det????

BettinaP

Fra : x Vuf x

Dato : 28-06-04 10:08

Mon, 28 Jun 2004 10:57:06 +0200, BettinaP wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> wrote...

>hehe, det samme her. Man bliver i så godt humør af den.
>Der hvor den løber baglæns..hvordan DÆLEN har hun lært den det????

Ja det er mig ubegribeligt. Hun må være et naturtalent til dressur.

Fra : DCH

Dato : 27-06-04 12:29

Hold da helt ferie.... Det ser da brand godt ud - vi må til at træne..
Har lige skrevet adressen rundt til nogle hundefører så de kan øve sig..
*s*

DCH

http://www.kandu.dk/

Fra : Heidi Jensen

Dato : 27-06-04 14:37

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Det er helt fantastisk.... :0)

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 27-06-04 15:16

> [...]
> en artikel om dans med hunde. På den side de henviser til er der bl.a.
> et link til et klip med en dansende hund. Det er simpelthen

Hvis nogen havde prøvet på, at forklare mig hvad der forgår på dette
filmklip, ville jeg promte ha' sagt, at de var fulde af løgn! Det er helt
forrygende.
Tak for linket, Trine

Mvh. Renate

Fra : Karina og Christian

Dato : 27-06-04 17:34

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> [...]
> en artikel om dans med hunde. På den side de henviser til er der bl.a.
> et link til et klip med en dansende hund. Det er simpelthen

Det er jo intet mindre end imponerende. Hvis ikke hunde er fantastisk kloge
skabninger, så ved jeg ikke hvad. Og så har der været en trænder, der har
været lige så dygtig til at formidle sit budskab ud til hunde. Forrygende.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Marianne

Dato : 28-06-04 12:17

Hej Trine

Det er fantastisk. Man får helt lyst til at forsøge om ens egen hund vil
synes det er lige så sjovt som denne #danse hund".

Hilsen
Marianne

Fra : Crazy Camilla

Dato : 29-06-04 05:00

"Marianne" <doggyvuf@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er fantastisk. Man får helt lyst til at forsøge om ens egen hund vil
> synes det er lige så sjovt som denne #danse hund".

Hej.

Jeg synes det er synd for hunden at alle de mennesker glor på den og råber
og skriger som vilde.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Heidi Jensen

Dato : 29-06-04 06:51

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> "Marianne" <doggyvuf@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Jeg synes det er synd for hunden at alle de mennesker glor på den og råber
> og skriger som vilde.'

Du kan vel se at den er glad? Jeg tror ikke, at hun havde kunnet få den til
alle de ting der, hvis hunden ikke havde syntes der var sjovt! Nogle hunde
kan godt lide megen opmærksomhed- amdre ikke!!!!

Fra : Crazy Camilla

Dato : 29-06-04 07:07

"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle de ting der, hvis hunden ikke havde syntes der var sjovt! Nogle hunde
> kan godt lide megen opmærksomhed- amdre ikke!!!!

Hej.

Hundens sindsstemning kan jeg ikke bedømme ud fra de optagelser, især ikke
fordi man ikke kan se den tæt på.
Vi ved jo heller ikke hvor mange lykkepiller den har fået.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : x Vuf x

Dato : 29-06-04 13:20

Tue, 29 Jun 2004 08:06:45 +0200, Crazy Camilla wrote:
>"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev...

>kunnet få den til alle de ting der, hvis hunden ikke havde

>Hundens sindsstemning kan jeg ikke bedømme ud fra de
>optagelser, især ikke fordi man ikke kan se den tæt på.

Så få dig en fremviser, hvor du kan gøre "vinduet" større!

>Vi ved jo heller ikke hvor mange lykkepiller den har fået.

Hvad er du på?
Nu har jeg læst dine indlæg og kan kun ryste på hovedet!
Du må så absolut være en troll, for normal er du sg* ikke!
Derfor kommer du også straks i filteret!

_,..._
/__ \
>< `. \
/_ \ |
\-_ /:|
,--'..'. :
,' `.
_,' \
_.._,--'' , |
, ,',, _| _,.'| | |
\\||/,'(,' '--'' | | |
_ ||| | /-' |
| | / \ / -'| `--.'|
| | H H / | |
|_|_..-H-H--.._ / ,| |
|-.._"_"__..-| | _-/ | |
| | | | \_ |
| | | | | |
| | |____| | |
| | _..' | |____|
jrei | |_(____..._' _.' |
`-..______..-'"" (___..--'

--
Mvh Sonja admin@sonpet.dk http://www.sonpet.dk
-

Fra : Crazy Camilla

Dato : 30-06-04 05:40

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> _ ||| | /-' |
> | | / \ / -'| `--.'|
> | | H H / | |
> |_|_..-H-H--.._ / ,| |
> |-.._"_"__..-| | _-/ | |
> | | | | \_ |
> | | | | | |
> | | |____| | |
> | | _..' | |____|
> jrei | |_(____..._' _.' |
> `-..______..-'"" (___..--'
>

> --
> Mvh Sonja admin@sonpet.dk http://www.sonpet.dk
> -
> Verdens ældste afføring er 600 mill. år gammelt

Hej.

Nu ved jeg at du sandsynligvis ikke læser dette, men til de øvrige læseres
orientering kan jeg er ikke "på" noget.
I øvrigt mener jeg alt hvad jeg siger ganske alvorlgit, tror I seriøst jeg
ville bruge tid på sådan nogle som jer, hvis ikke jeg mente det?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : All@n

Dato : 29-06-04 23:27

Crazy Camilla wrote:
> [...]
> ikke fordi man ikke kan se den tæt på.
> Vi ved jo heller ikke hvor mange lykkepiller den har fået.

Før man har bare den mindste forstand på hunde, hvilket du tilsyneladende
ikke har meget af, så ku' det være en go' ide at tænke sig om et par gange,
før man fyrer den gang gylle af, som du gør i dette tilfælde. Hundens
sindsstemming lyser *langt* ud af den, også på afstand. Hunden *råhygger*
sig, det er sq da tydeligt for enhver. Kender man bare en smule til golden's
sind, så ved man også at der absolut ikke er brug lykkepiller eller ligende,
for at få hunden til at hygge sig.
Her er tale om *lang* tids trænning, og jeg tror seriøst at hunden har
hygget sig hele vejen igennem. Goldens elsker at blive "brugt" og de elsker
at arbejde. Også selv om det er for sjov.

All@n

Fra : Crazy Camilla

Dato : 30-06-04 05:16

"All@n" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
elsker
> at arbejde. Også selv om det er for sjov.

Hej.

Jeg så ikke ret meget andet end en gul klat der hoppede rundt.
Billedkvaliteten var MEGET dårlig.
Derfor kan jeg ikke udtale mig.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : BettinaP

Dato : 30-06-04 09:49

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message

> Hej.
>
> Jeg så ikke ret meget andet end en gul klat der hoppede rundt.
> Billedkvaliteten var MEGET dårlig.
> Derfor kan jeg ikke udtale mig.
>
> Med venlig hilsen Camilla.

øøh, var det ikke præcis det du gjorde?

BettinaP

Fra : All@n

Dato : 30-06-04 17:40

BettinaP wrote:
> "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message

> øøh, var det ikke præcis det du gjorde?
>

> BettinaP

Tjae, det var også mit indtryk. Men måske vi har taget fejl af CC ? Måske
hun skulle pudse brillerne og skærmen og så ellers kigge på klippet endnu
engang ? *Jeg* så(helt tydeligt) en dejlig golden som *råhyggede* sig med
sin ejer.

Til dig CC; Hvis du virkelig kun så en gul klat der hoppede rundt, hvorfor
lukker du en gang gylle om lykkepiller ud ? Jeg undres.

All@n

Fra : Crazy Camilla

Dato : 01-07-04 04:46

> [...]
>
> Til dig CC; Hvis du virkelig kun så en gul klat der hoppede rundt, hvorfor
> lukker du en gang gylle om lykkepiller ud ? Jeg undres.

Hej.

Fordi du kan ikke vide hvilken sindsstemning hunden er i og hvorfor den er
det.
Selv om man er ked af det kan man sagtens smile og se glad ud.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : All@n

Dato : 01-07-04 13:37

Crazy Camilla wrote:
> [...]

> den er det.
> Selv om man er ked af det kan man sagtens smile og se glad ud.

Jo, jeg ved netop hvilken sindstemning den hund er i. Den er glad og den
hygger sig gevaldigt. Hvorfor ved jeg det ? Fordi man ikke skal tillægge
hunde menneskelige egenskaber. Og det er netop det du gør, tillægger den
pågældende hund menneskelige egenskaber. En hund render sq da ikke rundt og
lader som om den er glad, hvis den i virkeligheden er det modsatte. En hund
viser *altid* den sindstemning som hunden er i. En hund er med andre ord
ikke en skuespiller, ligesom et menneske ka' være. Jeg tror at du skal
gennempløje et par hundebøger, før du udtaler dig om hunde og deres måde at
være på.

All@n

Fra : Crazy Camilla

Dato : 02-07-04 05:48

> [...]
> ikke en skuespiller, ligesom et menneske ka' være. Jeg tror at du skal
> gennempløje et par hundebøger, før du udtaler dig om hunde og deres måde

Hej.

Jamen det er så din mening. Tak for den.
Men jeg tror nu engang noget andet, og det bliver jeg ved med.

Med venlig hilsen Camilla.