Kattefodder
Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 27-06-04 11:00

Hej kattevenner.
Jeg er en stolt ejer af fire almindelige huskatte og en main coon kat. Sådan
nogle katte fortærer jo en hel del,selv om der også tit ryger en mus eller
en fugl ned også. Var en dag udsat for at en af dem inden for en time, kom
hjem med 7 mus og spiste dem alle. Der er altså altid mad i deres skåle....
Kan nogen anbefald mig noget godt fodder til mine katte, der samtidig ikke
ruinere mig. Kattene er mellem 9 måneder og 8 år og spiser ca. 7 ½ kg. på 3
uger.
Det de får i øjeblikket er Premium, Best Choice.
Malledut

Fra : jytte jensen

Dato : 27-06-04 16:43

> [...]
> uger.
> Det de får i øjeblikket er Premium, Best Choice.

Du kan sagtens købe noget billigt kattefoder i Netto, Fakta og andre
steder, men spørgsmålet er om det er en god idé. Køber du noget
kvalitetsfoder som f.eks. eukanuba, og hvad de ellers hedder allesammen
er du sikker på at kattene får lige precis det de skal have mht.
protein, vitaminer og mineraler, og som på længere sigt kan spare dig
for dyrlægeregninger. Katte er ikke så nemme at fodre af, som f.eks.
hunde, idet der i deres foder skal være meget protein.
Hvis du køber et kvalitetsfoder er der noget at spare ved at købe store
portioner.

venlig hilsen
Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stine

Dato : 27-06-04 20:09

Hej :)
Jeg kan anbefale Royal Canin Fit 32.
Eller Royal Canin Selection. Den er jeg skiftet til og er stadig i gang med
1. sæk foder så langsigtet kan jeg endnu ikke udtale mig om den. Men den er
i middelklassen prismæssigt, kan købes hos DLG Land&Fritid. Ca. 280,- for 20
kg.

Mit bedste råd er at holde sig fra foder de sælger i f.eks. Aldi, Netto,
Bilka, Fakta osv.
Prismæssigt er det ikke billigt ( beregnet på udgift pr / dag) og
dyrlægeregningerne kan blive ret store :(((

Stine

Fra : Ida

Dato : 27-06-04 20:50

--

"Stine" <santippe@cityNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> i middelklassen prismæssigt, kan købes hos DLG Land&Fritid. Ca. 280,- for
---klip---

Hej Stine

Kunne du fortælle lidt mere om RC Selection - indhold osv ?
Det er ikke umiddelbart et produkt jeg før er stødt på og prisen samt det,
at det er i en 20 kilos sæk er helt nyt for mig.

Ida

www.maine-coons.dk

Fra : Stine

Dato : 27-06-04 23:05

Desværre ikke, for jeg har lige smidt sækken ud :((
- efter at have tømt den over i tønden, så der går længe før min ene kat for
ædt så meget, at jeg skal købe igen.

Stine

Men kommer du forbi en DLG-Land&Fritid, har de den der. det er en rød sæk :)
Som je gskrev, er det første sæk je gafprøver, så kender den ikke specifikt
:)

Fra : Ida

Dato : 27-06-04 23:18

--

> [...]
:)
> Som je gskrev, er det første sæk je gafprøver, så kender den ikke

Det var da ærgeligt for mig, at du har smidt sækken ud, men jeg går straks
igang med en lille detektiv i maven og ser hvad jeg kan hitte ud af om
produktet

Ida

www.maine-coons.dk

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 29-06-04 11:56

Hej!
Vi bruger også RC til vores kat, og er meget glade for det...
Apropo DLG, så ringede jeg til deres afdeling i Holstebro. Desværre var der
lukket i dag pga. lageroptælling, men damen fortalte mig at hun har flere
forskellige slags RC i hendes butik. Alle butikkerne har RC, men nogle har
et bredere udvalg....
Der er jo mange penge at spare (hvis de har den rigtige slags), så jeg tror
jeg smutter forbi i morgen.......
Dlg har en hjemmeside; www.dlg.dk

Jette

Fra : Stine

Dato : 29-06-04 13:31

> Apropo DLG, så ringede jeg til deres afdeling i Holstebro. > Der er jo
mange penge at spare (hvis de har den rigtige slags), så jeg tror
> jeg smutter forbi i morgen.......

Hej :)
Så må du hilse Lise fra mig :)) Jeg kommer af gode grunde ikke til den
afd. mere - er flyttet til nordjylland :)

Nå ja, og klø lige deres søde kat også - den ligger sikkert i hængekøjen og
snorker.

Sækken er rød, og jeg mener bare den hedder Royal Canin Selection. - ikke
mere end det. Magnesiúm indholdet skulle være OK - under grænsen for det
anbefaldede til kastrerede hankatte. Ellers havde jeg ikke købt det.

Hundefoderet i samme serie er i en gul sæk.

Stine

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 29-06-04 16:14

Køb noget ordentligs noget der mætter.. jeg selv bruger Hills igen eller
Iams.. det fra fakta vil jeg absolut ikke anbefale da hunkatten blev syg
efter vi skiftede til det.. ja det er billigt .. men de spiser langt mere
end ved kvali foder.

Fra : Jynis

Dato : 01-07-04 07:28

"Malene Günther Gomez" <chipmis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
3
> uger.
> Det de får i øjeblikket er Premium, Best Choice.

Hej .
Jeg bruger Natura Line til min Fistermisser. Det er lavet af fisk og
fjerkræ. , og uden konservering og tilsætnings stoffer. Det koster 195kr for
12 kg. Vi snyder lidt med en godbid fra dåsemad en gang imellem .
Mvh Jytte