Gir zoanalarm mig "ekstra" beskyttelse når~
Fra : - cjt

Dato : 27-06-04 09:51

Hej!

Har netop købt en router (netgear) hvor jeg har fået fortalt at alle porte
indadtil pr. default er lukkede!

Kan jeg så ikke li'så godt afinstallere zonealarm eller gir zonealarm en
ekstra sikkerhed/beskyttelse ... hva synes I ???

Hilsen
Carsten

sgft060269

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-06-04 10:07

"- cjt" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> writes:

> Har netop købt en router (netgear) hvor jeg har fået fortalt at alle porte
> indadtil pr. default er lukkede!

En NAT-router vil i høj grad beskytte en mod forbindelser der er
initeret udefra. Det kræver dog at man ikke har åbnet nogen
porte.

En NAT-router vil dog sjældent give nogen særlig beskyttelse mod
forbindelser der kommer fra din computer. Det kan for eksempel være
spyware der melder hjem om hvad du laver.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 27-06-04 22:43

On 27 Jun 2004 11:07:04 +0200, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>En NAT-router vil dog sjældent give nogen særlig beskyttelse mod
>forbindelser der kommer fra din computer. Det kan for eksempel være
>spyware der melder hjem om hvad du laver.

Det kan også forekomme at brugerprogrammer man selv har installeret
vil kontakte internettet, uden at man synes programmet overhovedet har
noget at gøre der. Et andet eksempel.
--
Svend Olaf

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-06-04 12:54

- cjt wrote:

> [...]
>
> Kan jeg så ikke li'så godt afinstallere zonealarm eller gir zonealarm en
> ekstra sikkerhed/beskyttelse ... hva synes I ???

Det vil være en udmærket idé at lukke alle overflødige
services og fjerne zonealarm. Sammen med en passende
router opsætning er det omtrent den mest sikre
opsætning du kan opnå. Denne vejledning skulle efter
sigende være god:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Bemærk ingen opsætning kan beskytte en computer mod
dumme brugere. Så du skal stadig tænke dig om, når du
bruger nettet, og holde din software opdateret.

For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

Fra : - cjt

Dato : 30-06-04 10:00

hej!

Min router har som default lukket for alle indgående porte!

Er den så ikke "rimelig sikker" ?

Det ern billig netgear router til 500 kr. fra TDC...

Carsten

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-06-04 11:56

- cjt wrote:
> hej!
>
> Min router har som default lukket for alle indgående porte!
>
> Er den så ikke "rimelig sikker" ?

Du burde vaere beskytte mod angreb _udefra_, jo. Hvis nogen lokker dig
til at koere en trojaner, har du tabt.. men det ville du nu nok have
alligevel.

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.