Tak for din tid, Buster...
Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 27-06-04 02:21

Buster - du var min ønskehund fra jeg fik dig, selvom du dengang var opgivet
af hele to ejere og et internat på blot et lille års tid.

Altid glad, altid opmuntrende, altid legesyg, altid kælen og altid
godmodig - overfor alle og med fantastisk intuition for, om det var børn
eller ældre, der var i nærheden af dig.

Nu er du ikke mere.

For lang tid siden traf jeg beslutningen, da jeg fik konstateret at du havde
dårlig nyre og lever. Dyrlægen anbefalede specialkost og i den tid har du
måttet undvære godbidderne, kødbenene og alt det andet sjove. I tiden siden
da, fik du diætkost og løb igen frejdigt - næsten som en femårig - omkring
og havde det godt sammen med Teia (som du på trods af din høje alder var ret
vild med).

Flere år før alt det skete, fik jeg en kæreste, som jeg elsker og du elskede
(og hun elskede dig) og vi fik en datter, som du - trods din høje alder og
status i hjemmet - tog fantastisk godt imod. Nu er der igen en lille ny på
vej, som du desværre ikke når at opleve, men jeg er sikker på at den lille
ny også ville elske dig.

Jeg har for din skyld måttet træffe en hård beslutning, mens du endnu var en
glad hund. Når du læser dette var manden, som vi havde besøg af måske ikke
så venlig som du først troede, men du får formegentlig et bedre liv nu.

Du lå i kurven med mig ved din side (med dit første kødben i munden de
seneste mange år) mens du sov ind og da det skete var du klar over, at vi
altid vil høre sammen. Sov godt, Buster og drøm sødt. Du blev knap 16 år og
har klaret dig rigtig godt af din alder.

Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Fra : fam. Ager

Dato : 27-06-04 07:07

"Kim Gam-Jensen" <kim@gam-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> har klaret dig rigtig godt af din alder.
>
> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Vræææl, snøft, øv bøv, det var smukt skrevet, af en der har elsket sin
hund....
mine tanker til dig...
mvh. Marie

Fra : Heidi Jensen

Dato : 27-06-04 07:29

> [...]
og
> har klaret dig rigtig godt af din alder.
>
> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Det er helt så man får tårer i øjnene......

Heidi

Fra : Karina.

Dato : 27-06-04 07:52

"Kim Gam-Jensen" <kim@gam-jensen.dk> wrote in message news:<40de20f6$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> eller ældre, der var i nærheden af dig.
>
> Nu er du ikke mere.
>

> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Puuu-ha, hårdt....Det bragte tåre frem at læse dit indlæg...

Min første hund hed også Buster, efter lang tids sygdom måtte jeg gå
den tunge vej med ham - Han blev kun 14 måneder.

Hårdt - men på en måde godt at kunne gøre det rigtige for ham..!

Venlige hilsner, Karina.

Fra : MGA

Dato : 27-06-04 08:35

Hej Kim!

Tak for dit indlæg, som fik mig til at græde og glæde mig over min egen
forbenede ven - i dag skal hun have en ekstra godbid!

*trøst og varme til din familie, som skal undvære en dejlig ven*

Mette

Fra : Holm

Dato : 27-06-04 08:42

> [...]
>
> Altid glad, altid opmuntrende, altid legesyg, altid kælen og altid
> godmodig - overfor alle og med fantastisk intuition for, om det var børn

Jeg blev bedrøvet helt ind i hjertet over tabet af Buster , men samtidig
blev jeg også meget glad .
Glad fordi jeg her oplever en så kærlig og engageret hunde ejer som virkelig
elsker sin hund .
16 år er en høj alder for en hund , og det er flot at han blev så gammel med
en sygdom .
Glæd jer over alle de gode timer med ham .
Min egen hund er jo 13½ og jeg ved at hans tid også kommer , så jeg kan
virkelig føle sorgen.....,

Mange hilsener Holm

Fra : qfha

Dato : 27-06-04 08:43

"Kim Gam-Jensen" skrev d. 27-06-04 02:21 dette indlæg :
> [...]
år og
> har klaret dig rigtig godt af din alder.
>
> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

----

Åh ja, det er svært at miste en god gammel ven. Men det er godt at få
sat ord på, og du har gjort det flot. Jeg føler med dig.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-06-04 11:48

> [...]
og
> har klaret dig rigtig godt af din alder.
>
> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Åååh.... Så sørgeligt og smukt. Godt at vide der også er masser af kærlighed
og hjerterum, til en næsten opgivet hund. Jeg sidder her med Peanut på
skødet, og bliver varm om hjertet og elsker alle de hundeejere som giver al
kærlighed til deres firbenede ven.
Tak for dit indlæg... Og tak fordi du passede godt på Buster og elskede ham
til det sidste. Superrart og utroligt sørgeligt at læse om. Men smukt.

Mvh. Nana (som sender sine tanker om trøst til jer.)

ps. Nana og Peanut er nu på vej ud af døren. Vi skal i sommerhus, så nu må i
undvære mine dumme spørgsmål i en uges tid.

Fra : nusa

Dato : 27-06-04 12:31

> [...]
>
> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.
>
> Jeg sidder her og tuder, for jeg har prøvet det mange gange med en
elsket kat. Nu har vi også fået hund, og jeg ved, at den dag kommer,
hvor vi må sige farvel.
Jeg tænker på, at min gamle far (som for længst er borte) altid sagde:
Husk på, det er den sidste tjeneste, du kan gøre for dit dyr, og det er
forskellen på mennesker og dyr.
Det har gjort det lidt lettere, men tuder, det gør jeg!
Held og lykke med den lille nye i vente.
mvh nusa

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 27-06-04 14:35

Sun, 27 Jun 2004 03:21:02 +0200, Kim Gam-Jensen wrote:

>Buster -

KLIP...

> [...]
>har klaret dig rigtig godt af din alder.
>Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Åhhh...Ingen hund kunne få en smukkere efterskrift.
Vid samtidig, at du traf den rigtige beslutning for Buster!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-06-04 16:12

> [...]
opgivet
> af hele to ejere og et internat på blot et lille års tid.

> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Åhhhhh nej, men hvilken rigtig beslutning du har taget. Jeg sidder her med
den STØRSTE klump i halsen og tårene trilende ned af min kinder, hvilke
smukt indlæg.

Du har taget den rigtige beslutning, og det skal du være stolt af. Du har
gjort det helt rigtige for Buster, og han sidder nu og kigger ned på dig og
siger tak, tak fordi du gav ham fred, og tak fordi du har været der for ham
i alle de år, tak fordi du er den du er ( uden tvivl det man kalder en sand
hundeven ), vær' stolt over dig selv.

Jeg føler med dig og din familie og ved at i har det hårdt lige nu, men tænk
tilbage på alle de mange år i har fået sammen, han har uden tvivl været
heldig at han kom til at bo hod dig.

De største trøste knus

Bolette og Nicki
www.bolettes.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 27-06-04 17:36

"Kim Gam-Jensen" <kim@gam-jensen.dk> wrote in message
[klip]
> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Ingen hund kan have fået et flottere efterskrift. Det gør os ondt, at I har
mistet en kær, kær ven.

Medfølende hilsner og tanker
Karina, Christian og Vaks

Fra : Rikke Andersen

Dato : 28-06-04 07:59

Hej Kim

Naturligvis føler vi alle med dig for ingenting er så forfærdeligt som at
skulle sige farvel til sin elskede hund.

Men se dig i spejlet hver eneste dag med rank ryg og en viden om, at du
gjorde det rigtige ved at stoppe mens legen var god og Busters liv stadig
var godt og værdigt. Den beslutning er jo den sværste at tage af dem alle
sammen.

Mange medfølende knus fra Rikke

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 16-07-04 00:37

Hej,

Vil blot sige tusind tak til jer alle for de deltagende bemærkninger. Brevet
til Buster var fra mit hjerte og jeres kommentarer har bragt varme (og
gentagne tårer), men har samtidig været en stor glæde.

Det har været en hård tid - og jeg har til tider følt, at Buster er blevet
uretfærdigt behandlet (han havde det jo egentlig fint nok), men jeg føler
samtidig en vis "ro" nu.

Jeg var lidt bange for, hvordan vores yngre hund Teia ville tage tabet af
ham. Dyrlægen anbefalede at hun fik lov at snuse til ham efter han var gået
bort - og jeg tror, at hun på en eller anden måde forstod, at han var væk.

Selv om beslutningen var hård, var den rigtig.

Tak til jer alle,

/Kim

Fra : Johnny Louis

Dato : 17-07-04 07:43

> [...]

> har klaret dig rigtig godt af din alder.
>
> Vi ses engang. Indtil da, jeg elsker dig.

Hvad ligner det at skrive indlæg så selv granvoksne mænd (som mig)
sidder og flæber.

Vi fik fornylig, også på værdig vis aflivet vores 2 trofaste følgesvende
igennem 18 år, 2 hvide katte mor og datter.

Nu er Bette, en lille kær Chihuahua tøs, kommet stormende ind i vores
tilværelse og har taget os begge med storm så vi næsten har dårlig
samvittighed mod vores 2 gamle hunkatte.

Johnny Louis