/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
hunden i bad
Fra : Nana Sørensen


Dato : 26-06-04 23:30

Hejsa Gruppe.--- Så er jeg her igen.

Vi skal på ferie med vores chihuahua her i morgen, så jeg håber at der er
nogen der svarer inden.

Der er strand tæt på der hvor vi skal i sommerhus og jeg tænker at tage
Peanut med derned. Jeg aner ikke om han er et badedyr eller ej, men HVIS han
nu hopper i vandet, skal jeg så ikke skylle saltvandet af ham når vi kommer
hjem, med lunkent vand? Jeg kunne forestille mig at salt ikke er særlig fedt
for hans hud, jeg bliver i hvertfald tør i huden når jeg har badet i
havvand. Er det nok bare at skylle ham? Og hvordan tørrer jeg kræet? Bare
frottere med et håndklæde og så lade ham tørre selv?
Kan der i øvrigt ske noget ved at lade ham bade på stranden? Og er der
grænser for hvor længe? Han er jo meget lille, så jeg kan forestille mig at
han hurtigt bliver kold, hvis vandet ikke er så varmt.

Ang. alm bad derhjemme. Peanut bliver ikke beskidt på den måde, men jeg gad
egentlig godt at prøve at bade ham et par gange, for at vænne ham til det.
Skal det være med speciel hundeshampoo eller er der andet man kan bruge? Og
igen: hvordan tørrer jeg ham? Jeg er ret sikker på at han ville blive panisk
angst hvis jeg blæste på ham med en hårtørrer. Vi taler om en hvalp, der
ikke engang er vild med blæst.

Håber at i kan hjælpe... Og gerne inden kl tolv middag i morgen.

Mvh. ´Nana



 
 
Rinnie Ilsøe (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Rinnie Ilsøe


Dato : 26-06-04 23:53


"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dOmDc.17984$Vf.1020001@news000.worldonline.dk...
>
> Vi skal på ferie med vores chihuahua her i morgen, så jeg håber at der er
> nogen der svarer inden.

Jeg skal da prøve...

> Der er strand tæt på der hvor vi skal i sommerhus og jeg tænker at tage
> Peanut med derned. Jeg aner ikke om han er et badedyr eller ej, men HVIS
han
> nu hopper i vandet, skal jeg så ikke skylle saltvandet af ham når vi
kommer
> hjem, med lunkent vand? Jeg kunne forestille mig at salt ikke er særlig
fedt
> for hans hud, jeg bliver i hvertfald tør i huden når jeg har badet i
> havvand.

Nu er vi ikke så tit ved stranden med vores, men de få ture vi tager bliver
hundene ikke skyllet efter. De får en smuk, blank pels af vandet og de
slikker sig gerne selv rene. Mine har ikke det der ligner hud-problemer,
men er det flere gange dagligt skader det nok ikke lige at skylle efter i
lunkent vand om aftenen.

> Er det nok bare at skylle ham?

Ja, for meget brug af shampoo ødelægger det naturligt beskyttende fedtlag i
pelsen!

> Og hvordan tørrer jeg kræet? Bare
> frottere med et håndklæde og så lade ham tørre selv?

Ja

> Kan der i øvrigt ske noget ved at lade ham bade på stranden?

Nej, hvis strømmen ikke er for stærk. Han er jo ikke lige den største
race...

> Og er der
> grænser for hvor længe? Han er jo meget lille, så jeg kan forestille mig
at
> han hurtigt bliver kold, hvis vandet ikke er så varmt.

Hvis han tonser rundt og ellers selv kan sige stop når han bliver træt, så
lad ham muntre sig, men hold et godt øje med ham. Du kender ham bedst. Min
gamle hund feks. må jeg stoppe, men det er fordi hun er så glad for vand at
hun ikke stopper selvom hun er helt udmattet!

> Ang. alm bad derhjemme. Peanut bliver ikke beskidt på den måde, men jeg
gad
> egentlig godt at prøve at bade ham et par gange, for at vænne ham til det.
> Skal det være med speciel hundeshampoo eller er der andet man kan bruge?

Jeg er meget glad for minkolie shampoo fra KW, men smut ned i din lokale
dyrehandel og se hvad de har. Der er flere produkter fra KW og fordelen ved
dem er at de ikke er så hårde ved det naturlige fedtlag.

> Og
> igen: hvordan tørrer jeg ham? Jeg er ret sikker på at han ville blive
panisk
> angst hvis jeg blæste på ham med en hårtørrer. Vi taler om en hvalp,
der
> ikke engang er vild med blæst.

Igen, håndklædet! Hold ham inde til han bliver tør så han ikke bliver
forkølet og det samme gælder ved stranden. Når han er færdig med at lege
skal han ind i varmen. Så længe han er hvalp må i hellere passe for meget på
end for lidt... Sådan gælder det så altid!

> Håber at i kan hjælpe... Og gerne inden kl tolv middag i morgen.

Håber i får en god tur i sommerhus!


--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk



Nana Sørensen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 27-06-04 00:30


"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
news:40ddfe5e$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:dOmDc.17984$Vf.1020001@news000.worldonline.dk...
> >
> > Vi skal på ferie med vores chihuahua her i morgen, så jeg håber at der
er
> > nogen der svarer inden.
>
> Jeg skal da prøve...
>
> > Der er strand tæt på der hvor vi skal i sommerhus og jeg tænker at tage
> > Peanut med derned. Jeg aner ikke om han er et badedyr eller ej, men HVIS
> han
> > nu hopper i vandet, skal jeg så ikke skylle saltvandet af ham når vi
> kommer
> > hjem, med lunkent vand? Jeg kunne forestille mig at salt ikke er særlig
> fedt
> > for hans hud, jeg bliver i hvertfald tør i huden når jeg har badet i
> > havvand.
>
> Nu er vi ikke så tit ved stranden med vores, men de få ture vi tager
bliver
> hundene ikke skyllet efter. De får en smuk, blank pels af vandet og de
> slikker sig gerne selv rene. Mine har ikke det der ligner hud-problemer,
> men er det flere gange dagligt skader det nok ikke lige at skylle efter i
> lunkent vand om aftenen.
>
> > Er det nok bare at skylle ham?
>
> Ja, for meget brug af shampoo ødelægger det naturligt beskyttende fedtlag
i
> pelsen!
>
> > Og hvordan tørrer jeg kræet? Bare
> > frottere med et håndklæde og så lade ham tørre selv?
>
> Ja
>
> > Kan der i øvrigt ske noget ved at lade ham bade på stranden?
>
> Nej, hvis strømmen ikke er for stærk. Han er jo ikke lige den største
> race...
>
> > Og er der
> > grænser for hvor længe? Han er jo meget lille, så jeg kan forestille mig
> at
> > han hurtigt bliver kold, hvis vandet ikke er så varmt.
>
> Hvis han tonser rundt og ellers selv kan sige stop når han bliver træt, så
> lad ham muntre sig, men hold et godt øje med ham. Du kender ham bedst. Min
> gamle hund feks. må jeg stoppe, men det er fordi hun er så glad for vand
at
> hun ikke stopper selvom hun er helt udmattet!
>
> > Ang. alm bad derhjemme. Peanut bliver ikke beskidt på den måde, men jeg
> gad
> > egentlig godt at prøve at bade ham et par gange, for at vænne ham til
det.
> > Skal det være med speciel hundeshampoo eller er der andet man kan bruge?
>
> Jeg er meget glad for minkolie shampoo fra KW, men smut ned i din lokale
> dyrehandel og se hvad de har. Der er flere produkter fra KW og fordelen
ved
> dem er at de ikke er så hårde ved det naturlige fedtlag.
>
> > Og
> > igen: hvordan tørrer jeg ham? Jeg er ret sikker på at han ville blive
> panisk
> > angst hvis jeg blæste på ham med en hårtørrer. Vi taler om en hvalp,
> der
> > ikke engang er vild med blæst.
>
> Igen, håndklædet! Hold ham inde til han bliver tør så han ikke bliver
> forkølet og det samme gælder ved stranden. Når han er færdig med at lege
> skal han ind i varmen. Så længe han er hvalp må i hellere passe for meget

> end for lidt... Sådan gælder det så altid!
>
> > Håber at i kan hjælpe... Og gerne inden kl tolv middag i morgen.
>
> Håber i får en god tur i sommerhus!
>
>
> --
> Rinnie
>

Hej Rinnie...

Ang det med at blive udmattet... Det aner jeg ikke om han er godt til at
mærke. Han er kun knap fire mdr., og vælter lystigt rundt til han falder om
af træthed. Han er stadig MEGET hvalpet, så kan man regne med at han selv
slapper af når han er træt?
Jeg tror heller ikke det kommer til at dreje sig om de heeelt lange
svømmeture, kræet vil garanteret slet ikke i vandet. Han er en lille
smule pjevset. LOL (læs: f.eks bange for fejebakker og hårklemmer)
Ang det med at han er lille. Han kommer selvfølgelig kun til at bade, så jeg
kan hale ham ind, hvis han er ved at blive overfaldet af bølger. Så han
må svømme med snor.

Tak for dit svar...

Mvh. Nana



x Vuf x (27-06-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 27-06-04 00:00

Sun, 27 Jun 2004 00:30:01 +0200, Nana Sørensen wrote:

>Der er strand tæt på der hvor vi skal i sommerhus og jeg tænker at tage
>Peanut med derned. Jeg aner ikke om han er et badedyr eller ej, men HVIS han
>nu hopper i vandet, skal jeg så ikke skylle saltvandet af ham når vi kommer
>hjem, med lunkent vand? Jeg kunne forestille mig at salt ikke er særlig fedt
>for hans hud, jeg bliver i hvertfald tør i huden når jeg har badet i
>havvand.

Jeg ville skylle ham i lunkent vand.

>Er det nok bare at skylle ham? Og hvordan tørrer jeg kræet? Bare
>frottere med et håndklæde og så lade ham tørre selv?

Ja. Husk at tørre ham godt hen ad ryggen hvor nyrerne ligger.

>Kan der i øvrigt ske noget ved at lade ham bade på stranden? Og er der
>grænser for hvor længe? Han er jo meget lille, så jeg kan forestille mig at
>han hurtigt bliver kold, hvis vandet ikke er så varmt.

Tjaaa, jeg har aldrig badet med så små dyr i havet...

>Ang. alm bad derhjemme. Peanut bliver ikke beskidt på den måde, men jeg gad
>egentlig godt at prøve at bade ham et par gange, for at vænne ham til det.
>Skal det være med speciel hundeshampoo eller er der andet man kan bruge?

Du SKAL bruge hundeshampoo. Alt andet udtørrer hundens hud.

>Og igen: hvordan tørrer jeg ham? Jeg er ret sikker på at han ville blive panisk
>angst hvis jeg blæste på ham med en hårtørrer. Vi taler om en hvalp, der
>ikke engang er vild med blæst.

Så lad dog være med at bruge en hårtørrer! Er han langhåret?


--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Nana Sørensen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 27-06-04 00:27


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:uovrd0dk281jeo9e477i4grpaip5aeoiv3@4ax.com...
> Sun, 27 Jun 2004 00:30:01 +0200, Nana Sørensen wrote:
>
> >Der er strand tæt på der hvor vi skal i sommerhus og jeg tænker at tage
> >Peanut med derned. Jeg aner ikke om han er et badedyr eller ej, men HVIS
han
> >nu hopper i vandet, skal jeg så ikke skylle saltvandet af ham når vi
kommer
> >hjem, med lunkent vand? Jeg kunne forestille mig at salt ikke er særlig
fedt
> >for hans hud, jeg bliver i hvertfald tør i huden når jeg har badet i
> >havvand.
>
> Jeg ville skylle ham i lunkent vand.
>
> >Er det nok bare at skylle ham? Og hvordan tørrer jeg kræet? Bare
> >frottere med et håndklæde og så lade ham tørre selv?
>
> Ja. Husk at tørre ham godt hen ad ryggen hvor nyrerne ligger.
>
> >Kan der i øvrigt ske noget ved at lade ham bade på stranden? Og er der
> >grænser for hvor længe? Han er jo meget lille, så jeg kan forestille mig
at
> >han hurtigt bliver kold, hvis vandet ikke er så varmt.
>
> Tjaaa, jeg har aldrig badet med så små dyr i havet...
>
> >Ang. alm bad derhjemme. Peanut bliver ikke beskidt på den måde, men jeg
gad
> >egentlig godt at prøve at bade ham et par gange, for at vænne ham til
det.
> >Skal det være med speciel hundeshampoo eller er der andet man kan bruge?
>
> Du SKAL bruge hundeshampoo. Alt andet udtørrer hundens hud.
>
> >Og igen: hvordan tørrer jeg ham? Jeg er ret sikker på at han ville blive
panisk
> >angst hvis jeg blæste på ham med en hårtørrer. Vi taler om en hvalp,
der
> >ikke engang er vild med blæst.
>
> Så lad dog være med at bruge en hårtørrer! Er han langhåret?

> Mvh. Sonja P.

Hej Sonja...

Nej, han er ikke langhåret (endnu). Han er en ægte chihuahua, men han
ser bare ikke så meget ud som racestandarden. Han har stadig hængeører og
lader ikke til at stritte med dem nogensinde. Han er lidt mere robust, men
stadig lille og fin som en rigtig chi, og hans hovede er også smukt
æbleformet med kort snude. Men ups, nu gik jeg vist i selvsving over det.
Det lader til at det er fint nok at tørre ham med et håndklæde. Så det vil
jeg gøre, og så måske spule ham lidt over, hvis han er i vandet af flere
omgange på stranden.

Tak for svaret.

Mvh. Nana



x Vuf x (27-06-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 27-06-04 00:53

Sun, 27 Jun 2004 01:26:32 +0200, Nana Sørensen wrote:

>>Ja. Husk at tørre ham godt hen ad ryggen hvor nyrerne ligger.

>>Du SKAL bruge hundeshampoo. Alt andet udtørrer hundens hud.

>Nej, han er ikke langhåret (endnu). Han er en ægte chihuahua, men han
>ser bare ikke så meget ud som racestandarden. Han har stadig hængeører og
>lader ikke til at stritte med dem nogensinde.

Når du om aftenen sidder med ham på skødet, skal du massere hans ører.
Så skal de nok komme til at stritte.

>Han er lidt mere robust, men stadig lille og fin som en rigtig chi,
>og hans hovede er også smukt æbleformet med kort snude. Men ups,
>nu gik jeg vist i selvsving over det.

Jamen det er skam da ok med mig.

>Det lader til at det er fint nok at tørre ham med et håndklæde. Så det vil
>jeg gøre, og så måske spule ham lidt over, hvis han er i vandet af flere
>omgange på stranden.

Da han jo kun er en baby endnu, ville jeg altså skylle ham og tørre ham.

>Tak for svaret.

Håber du kan bruge det.


--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Nana Sørensen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 27-06-04 01:00


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:rs2sd0h1q677vs8f5dh90gjk5t6bhe7tid@4ax.com...
> Sun, 27 Jun 2004 01:26:32 +0200, Nana Sørensen wrote:
>
> >>Ja. Husk at tørre ham godt hen ad ryggen hvor nyrerne ligger.
>
> >>Du SKAL bruge hundeshampoo. Alt andet udtørrer hundens hud.
>
> >Nej, han er ikke langhåret (endnu). Han er en ægte chihuahua, men han
> >ser bare ikke så meget ud som racestandarden. Han har stadig hængeører og
> >lader ikke til at stritte med dem nogensinde.
>
> Når du om aftenen sidder med ham på skødet, skal du massere hans ører.
> Så skal de nok komme til at stritte.
>
> >Han er lidt mere robust, men stadig lille og fin som en rigtig chi,
> >og hans hovede er også smukt æbleformet med kort snude. Men ups,
> >nu gik jeg vist i selvsving over det.
>
> Jamen det er skam da ok med mig.
>
> >Det lader til at det er fint nok at tørre ham med et håndklæde. Så det
vil
> >jeg gøre, og så måske spule ham lidt over, hvis han er i vandet af flere
> >omgange på stranden.
>
> Da han jo kun er en baby endnu, ville jeg altså skylle ham og tørre ham.
>
> >Tak for svaret.
>
> Håber du kan bruge det.
>
>
> --
> Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk
>
Hej igen...

Nu er det jo at jeg syntes han er SUPERsød med de ører. Jeg satser
faktisk lidt på at de bliver nede, men på den anden side.. Hans ører er så
bløde at jeg ikke kan lade dem være, så hvis jeg fortsætter i den dur, så
stritter de jo nok før eller siden. Jeg kæler jo generelt med ham hele
tiden.
Jeg tror også jeg vil nøjes med at tørre ham med et håndklæde på stranden,
og når vi så er hjemme igen, lige give ham et let bad, for at tage salten ud
af pelsen. Jeg tænker også lidt på at når jeg selv har badet i saltvand, så
ligner jeg en skællet fisk, indtil jeg bliver skyllet og pakket ind i ti cm
bodylotion. Så det er nok ikke sundt for en hundebaby. Det skader i
hvertfald ikke, og så er jeg mere rolig.

Tak for dine gode svar.... Mange tak.

Mvh. Nana



x Vuf x (27-06-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 27-06-04 02:06

Sun, 27 Jun 2004 01:59:52 +0200, Nana Sørensen wrote:

>Nu er det jo at jeg syntes han er SUPERsød med de ører. Jeg satser
>faktisk lidt på at de bliver nede, men på den anden side..

De skal da vist stritte på chihuahua'n..?...

>Hans ører er så bløde at jeg ikke kan lade dem være, så hvis jeg
>fortsætter i den dur, så stritter de jo nok før eller siden.
>Jeg kæler jo generelt med ham hele tiden.
>Jeg tror også jeg vil nøjes med at tørre ham med et håndklæde på stranden,
>og når vi så er hjemme igen, lige give ham et let bad, for at tage salten ud
>af pelsen. Jeg tænker også lidt på at når jeg selv har badet i saltvand, så
>ligner jeg en skællet fisk, indtil jeg bliver skyllet og pakket ind i ti cm
>bodylotion. Så det er nok ikke sundt for en hundebaby. Det skader i
>hvertfald ikke, og så er jeg mere rolig.

Nej, og saltindholdet i vandet er jo forskelligt alt efter hvor, man bader.

>Tak for dine gode svar.... Mange tak.

Velbekomme.


--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Nana Sørensen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 27-06-04 10:23


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:a67sd0pepaiojho4jmusuvuolaiah530oc@4ax.com...
> Sun, 27 Jun 2004 01:59:52 +0200, Nana Sørensen wrote:
>
> >Nu er det jo at jeg syntes han er SUPERsød med de ører. Jeg satser
> >faktisk lidt på at de bliver nede, men på den anden side..
>
> De skal da vist stritte på chihuahua'n..?...
>
> >Hans ører er så bløde at jeg ikke kan lade dem være, så hvis jeg
> >fortsætter i den dur, så stritter de jo nok før eller siden.
> >Jeg kæler jo generelt med ham hele tiden.
> >Jeg tror også jeg vil nøjes med at tørre ham med et håndklæde på
stranden,
> >og når vi så er hjemme igen, lige give ham et let bad, for at tage salten
ud
> >af pelsen. Jeg tænker også lidt på at når jeg selv har badet i saltvand,

> >ligner jeg en skællet fisk, indtil jeg bliver skyllet og pakket ind i ti
cm
> >bodylotion. Så det er nok ikke sundt for en hundebaby. Det skader i
> >hvertfald ikke, og så er jeg mere rolig.
>
> Nej, og saltindholdet i vandet er jo forskelligt alt efter hvor, man
bader.
>
> >Tak for dine gode svar.... Mange tak.
>
> Velbekomme.
>
>
> --
> Mvh. Sonja P.

Hej igen Sonja....

Jooo, de BURDE stritte på en chihuahua. Men jeg syntes faktisk at han ser
sødere ud med hængeører. Plus at han aldrig skal udstilles eller noget,
han er KUN hygge og kælehund. Så de små flapper har bare at blive nede.

Mvh. Nana



x Vuf x (27-06-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 27-06-04 14:29

Sun, 27 Jun 2004 11:23:04 +0200, Nana Sørensen wrote:

>Jooo, de BURDE stritte på en chihuahua. Men jeg syntes faktisk
>at han ser sødere ud med hængeører.
>Plus at han aldrig skal udstilles eller noget, han er KUN hygge
>og kælehund. Så de små flapper har bare at blive nede.

Hehe...Ja, det mente jeg da nok. Måske du skulle ha' købt dig
en Phalene i stedet for. De har hængeører. eller rettere sagt,
de har spaniel-ører. Phalene er jo en racevariant af Papillon,
som efter min mening ser rigtig fræk og vaks ud med stritører!
Men massér nu hans ører alligevel, for når han bli'r voksen og
skideflot en dag, så er det jo muligt, du alligevel vil prøve
ham på en udstilling!

PS. Udstillingshunde er også hygge/kælehunde!


--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Finn Andersen (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 26-06-04 23:40

Hejsa.

jeg har aldrig skyldet min hund efter i tur i saltvand.og han har da ikke
taget skade af det, og jeg tørre ham heller ikke. han ligge bare ude i solen
og bliver tør. men det kan jo godt være du skal gøre det, når nu det er en
lille hund.

--
MVH

Finn
"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dOmDc.17984$Vf.1020001@news000.worldonline.dk...
> Hejsa Gruppe.--- Så er jeg her igen.
>
> Vi skal på ferie med vores chihuahua her i morgen, så jeg håber at der er
> nogen der svarer inden.
>
> Der er strand tæt på der hvor vi skal i sommerhus og jeg tænker at tage
> Peanut med derned. Jeg aner ikke om han er et badedyr eller ej, men HVIS
han
> nu hopper i vandet, skal jeg så ikke skylle saltvandet af ham når vi
kommer
> hjem, med lunkent vand? Jeg kunne forestille mig at salt ikke er særlig
fedt
> for hans hud, jeg bliver i hvertfald tør i huden når jeg har badet i
> havvand. Er det nok bare at skylle ham? Og hvordan tørrer jeg kræet? Bare
> frottere med et håndklæde og så lade ham tørre selv?
> Kan der i øvrigt ske noget ved at lade ham bade på stranden? Og er der
> grænser for hvor længe? Han er jo meget lille, så jeg kan forestille mig
at
> han hurtigt bliver kold, hvis vandet ikke er så varmt.
>
> Ang. alm bad derhjemme. Peanut bliver ikke beskidt på den måde, men jeg
gad
> egentlig godt at prøve at bade ham et par gange, for at vænne ham til det.
> Skal det være med speciel hundeshampoo eller er der andet man kan bruge?
Og
> igen: hvordan tørrer jeg ham? Jeg er ret sikker på at han ville blive
panisk
> angst hvis jeg blæste på ham med en hårtørrer. Vi taler om en hvalp,
der
> ikke engang er vild med blæst.
>
> Håber at i kan hjælpe... Og gerne inden kl tolv middag i morgen.
>
> Mvh. ´Nana
>
>



Nana Sørensen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Nana Sørensen


Dato : 27-06-04 00:32


"Finn Andersen" <Finn.Andersen¤FJERNES¤@krudt.dk> skrev i en meddelelse
news:3XmDc.2565$Xc4.679@news.get2net.dk...
> Hejsa.
>
> jeg har aldrig skyldet min hund efter i tur i saltvand.og han har da ikke
> taget skade af det, og jeg tørre ham heller ikke. han ligge bare ude i
solen
> og bliver tør. men det kan jo godt være du skal gøre det, når nu det er en
> lille hund.
>
> --
> MVH
>
> Finn


Hej Finn...

Jeg tror også at jeg bare vil tørre ham med et håndklæde og så lade ham
tørre selv. Jeg vil bare holde øje med at han ikke bliver kold, når vandet
fordamper. Han vejer kun 1,5 kg, så der skal ikke så meget til før han
bliver forkølet.
Tak for dit svar...

Mvh. Nana

>



Leyna (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 27-06-04 01:46

On Sun, 27 Jun 2004 00:30:01 +0200, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:



>Håber at i kan hjælpe... Og gerne inden kl tolv middag i morgen.

Jamen, så får du da lige mit bud her. Jeg har aldrig skyllet mine
hunde når de har badet i saltvand, men hvis du mener det er
nødvendigt, så er det nok at skylle i lunkent vand.

Skal han bades, så brug hundeshampoo. Du kan sikkert spørge i
forretningen hvilken de vil anbefale.

Mht tørring, så er pelsen på sådan et bette kræ jo til at overse. Du
kan sagtens gnubbe ham tør med et håndklæde.

Rigtig go' ferie til jer allesammen!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste