CUPS, netværksprinter, printcap,debian sta~
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 26-06-04 20:18

På en debian stable prøver jeg at få en OKI B4300 Laser printer (som
sidder på netværket) til at virke.
Jeg har installeret cupsys, og via webadmin på localhost:631 installeret
printeren. Fra webadmin kan jeg fint printe en testside med grafik og
alt, men jeg kan ikke få udprintning til at virke hverken fra console
eller KDE. Jeg har søgt og læst en del rundt omkring uden at blive
klogere.

Så vidt jeg kan se har cups en selvstændig setupfil
/etc/cups/cupsd.conf, hvor placering af logfiler osv er defineret, men
hvordan skal /etc/printcap sættes op?
Og skal cupsd.conf henvise til printcap ?
For cups har selv dannet en /etc/printcap.cups, som kun indeholder
linien
OKI_B4300:

Printeropsætningen læst i webadmin ser sådan her ud:
OKI_B4300 HP LaserJet Series CUPS v1.1
Device URI: lpd://192.168.1.231/lp

Mvh
Lars P. Magnussen