Hjemme netværk hjælp
Fra : Jane

Dato : 26-06-04 19:27

Jeg har 2 computer en med Windows XP og en med Windovs 98SE og jeg vil
gerne have forbindelse mellem de to.

Jeg bruger en Router D-Link di-604 samt ZoneAlarm på begge computere.

Jeg har prøvet med guiden i XP men det lykkedes ikke, jeg aner heller ikke
noget om netværk, og de forskellige ting man skal vælge, problemet er
sikkert at den ene maskine er en Win 98SE.

Findes der en trin for trin guide,som er til at forstå, og gerne på dansk,
eller er der måske hjælp at hente her i gruppen?

Jeg vil så gerne have det til at lykkes.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-06-04 21:17

"Jane" <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger en Router D-Link di-604 samt ZoneAlarm på begge computere.
Yikes ... her lyser mine røde alarm lamper .. mig og ZoneAlarm er absolut
ikke gode venner.
Men anyway .. jeg går ud fra du vil dele filer med den anden computer
o.s.v.?
Prøv at tjekke dit ZoneAlarm at det har en "Friendly Zone" eller hvad det nu
hedder i dit IP-spectre.

> Findes der en trin for trin guide,som er til at forstå, og gerne på dansk,
> eller er der måske hjælp at hente her i gruppen?
Har jeg ikke lige mulighed for at give dig med de programmer du har
installeret.

/MD

Fra : jane

Dato : 27-06-04 12:44

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in

> Har jeg ikke lige mulighed for at give dig med de programmer du har
> installeret.
Selvom jeg deaktiver ZA på begge maskinner, kan jeg heller ikke få det til
at virke.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 27-06-04 21:14

"jane" skrev
> Selvom jeg deaktiver ZA på begge maskinner, kan jeg heller ikke få det til
> at virke.

Hej Jane
Prøv at se tråden

Prøv at lave ipconfig/all på begge maskiner og post det her.
Prøv også at lave Ping fra den ene til den anden pc og omvendt,
og post det også her.
Og gør det med firewall slået fra.
Mvh
Thorkild Dalsgaard