Start og stop af MySQL
Fra : Harald

Dato : 26-06-04 19:25

Hej

Jeg kører MySQL 4.0.17 på windows XP og har brug for at starte og stoppe
serveren fra en prompt. Jeg har førsøgt med følgende for at stoppe:
C:\mysql\bin\mysqladmin -u root shutdown
men der mangler åbenbart et kodeord, hvor skal det puttes ind?

Mvh
HK

Fra : Henrik Hansen

Dato : 26-06-04 20:16

Harald wrote:
> [...]
> C:\mysql\bin\mysqladmin -u root shutdown
> men der mangler åbenbart et kodeord, hvor skal det puttes ind?

fra man siden:

-p|--password[=pwd]
Password to use when connecting to server If
password        is not given it's asked from the tty

--
Henrik Hansen

Fra : Harald

Dato : 26-06-04 21:59

"Henrik Hansen" <hhSPAM@fsck.dk> skrev i en meddelelse

> fra man siden:
>
> -p|--password[=pwd]
> Password to use when connecting to server If
> password is not given it's asked from the tty

Det var jo ikke til meget hjælp men jeg fandt svaret efter lidt søgning på
google:

Stop server:
net stop mysql
Start server:
net start mysql

Mvh
HK

Fra : Henrik Hansen

Dato : 26-06-04 22:50

Harald wrote:
> "Henrik Hansen" <hhSPAM@fsck.dk> skrev i en meddelelse

> Det var jo ikke til meget hjælp men jeg fandt svaret efter lidt søgning på
> [...]

Du kunne da bare sætte -p paremeter på den kommandolinje der du havde,
det vil da gøre det også.

--
Henrik Hansen