Kattelem med magnet ?
Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 26-06-04 10:26

Hej !
Jeg har et kæmpe problem.........mit hus bliver snart overtaget af
fremmede katte . Det vrimler med løstgående katte i den lille by jeg
bor i, hvilket jeg skulle være den sidste til at brokke mig over
eftersom mine katte frit kan gå ud og ind......men de fremmede katte
kommer squ (undskyld sproget) ind i huset via vores kattelem !!
I gennem længere tid har her været en meget, meget smuk grå skovkat som
er vildt forelsket i min Tarzan......jeg troede selvfølgelig at det var
en hunkat indtil den dag hvor jeg så den vaske tissetøjet (sådan en
lille bøssemis ), men sagen er at i nat ved 4-tiden vågnede jeg op
ved at den stod mjavende ude i køkkenet ! Det er første gang at den er
kommet ind ad kattelemmen, men den er inde så snart vi åbner en dør og
jeg er engang vågnet ved at den hoppede op i sengen til mig (!!!!) da
var min mand stået tidligt op og var gået ud på værkstedet uden at lukke
døren efter sig. Der er så en anden kat som har flere gange været her
inde via kattelemmen, den har jeg kun set skyggen af så jeg ved ikke om
det er en han eller en hun........og så er der en rød hankat som kommer
ind hvis døren er åben.
Jeg er ikke spor glad for disse ''besøg''.....jeg ved jo ikke om disse
katte er neautraliserede eller om de kunne finde på at strinte inde i
huset
Mine katte er meget glade for kattelemmen og skal selvfølgelig ikke bøde
for at de andre katte ikke kan holde sig væk, så her kommer mit
spørgsmål: Hvad koster en kattelem med magnet og virker de efter
hensigten ? For det må være løsningen på mit problem.....altså hvis de
virker.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette B

Dato : 26-06-04 12:03

> Hrönn Samsonardóttir Meye... skrev:
>
>Hvad koster en kattelem med magnet og virker de efter
> hensigten ? For det må være løsningen på mit problem.....altså hvis de
> virker.

Hejsa Hrönn :)

Jeg kan nikke genkendende til dit problem ! Har endda klappet en fremmed
kat på en stol om morgenen, da jeg ikke var rigtig vågen, fordi jeg
troede det var min Lille Mis *fniz*. Nå men vi har stadig kattelem, og
har haft løst problemet på følgende måde:

- Sprøjt vand på katten, når den kommer ind af kattelemmen mens du er
der... (så den render sin vej)
- Fjern maden om natten/når du ikke er der, så er der nemlig ikke så
meget at komme efter
- Afluk evt huset, så den fremmede kat ikke kan komme hvor som helst

Vi prøvede med kattelemmen med magnet. Der skal sidde sådan en dims i
halsbåndet, som giver ens egne katte adgang. Vores Devil var dog for
stor og tykhovedet, og hans hage dækkede for magneten, så han stod bare
der, og kunne ikke komme igennem *fniz*. En anden ting .. jeg synes den
dims der skal sidde i halsbåndet var stor og klodset, men det er jo en
smagssag. Så vi afleverede den tilbage. Jeg tror den kostede omkring 500
kr. dengang :)

Vi har stadig indimellem besøg.. men vores kattepiger vil ikke finde sig
i det, og giver dem tæsk, der vover sig forbi. Hvis ikke så er vi der
med vandpistolen - det virker hver gang

Knus

Mette B - Liva og Lille Mis

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 26-06-04 16:36

> Mette B skrev:

> - Sprøjt vand på katten, når den kommer ind af kattelemmen mens du er
> der... (så den render sin vej)

Det er meget sjældent at jeg er i nærheden når der kommer en fremmed kat
ind, som regel opdager jeg det først når jeg hører hvæs og knurren fra
mine katte

> - Fjern maden om natten/når du ikke er der, så er der nemlig ikke så
> meget at komme efter

Det kunne jeg selvfølgelig gøre men den grå skovkat går ikke efter
maden....han mangler selskab det ville jo være skøøøønt hvis Tarzan
gad putte med ham

> - Afluk evt huset, så den fremmede kat ikke kan komme hvor som helst

Så kan mine katte det jo heller ikke......

> [...]
> dims der skal sidde i halsbåndet var stor og klodset, men det er jo en
> smagssag. Så vi afleverede den tilbage. Jeg tror den kostede omkring 500

Jeg har været to forskellige steder idag at kigge efter sådan en
kattelem...den koster stadigvæk ca. 500,- men jeg synes ligesom du at
den der magnetdims er meget stor og klodset så jeg købte ikke
noget.....skal lige sove på det (sammen med alle byens katte :-/ ) inden
jeg beslutter mig.

> Vi har stadig indimellem besøg.. men vores kattepiger vil ikke finde sig
> i det, og giver dem tæsk, der vover sig forbi.

Furby er for storsnudet til at gøre noget.....det har man vel folk til
...men Gummi-Tarzan er en bangebuks og jeg tror ikke han tør kaste
sig ud i en slåskamp

Fra : Vibeke

Dato : 26-06-04 13:37

Hvad koster en kattelem med magnet og virker de efter
> hensigten ? For det må være løsningen på mit problem.....altså hvis de
> virker.

Hejsa,
vi gav ca. 500 kr for vores. Og vores tre katte skulle lige vænne sig til at
bruge den - men det var nu ikke noget videre problem. Det var deres første
kattelem så det var nok lige så meget det med at gå igennem en dør som var
underligt.

Men her virker den abs. efter hensigten. Vi har flere gange haft katte til
at stå og banke på efter de har fulgt efter vores katte, så vi har været
utrolig glad for den og vil anbefale dig at skifte din ud.

Den holder fremmede ude, og dine katte har altid et sted de kan flygte hen
hvis de bliver jagtet. (Det er vores den mindste i hvert tilfælde glad for -
og anvender det tit. Hun sidder så lige på den anden side af lemmen og
driller)

Vibeke

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 26-06-04 16:49

> Vibeke skrev:

> vi gav ca. 500 kr for vores.

Det koster den stadigvæk....jeg har været to steder i dag at kigge...

> Men her virker den abs. efter hensigten. Vi har flere gange haft katte til
> at stå og banke på efter de har fulgt efter vores katte, så vi har været
> utrolig glad for den og vil anbefale dig at skifte din ud.

Jeg vil lige sove på det........jeg synes den der magnetdims er MEGET
stor og klodset....:-/

> [...]
> og anvender det tit. Hun sidder så lige på den anden side af lemmen og

Det tror jeg også Tarzan ville være glad for.......det er utroligt at
der kan sidde så lille et hjerte i en 7 kilo tung kat .......han tør
ikke gøre noget for at forsvare sit territorium, og '' Hendes højhed ''
gider slet ikke.......det må hendes ''mor'' ordne...
Men jeg tænker over det her i weekenden.......

Fra : Vibeke

Dato : 26-06-04 17:05

> [...]
> gider slet ikke.......det må hendes ''mor'' ordne...
> Men jeg tænker over det her i weekenden.......

God idé. Men magneten er nu ikke så klodset igen. Min lille pige vejer kun
4,5 kg og hun trives i bedste velgående med den. Tror langt hun vil
foretrække den - frem for ikke at have noget gemmested. Det er jo bare en
vanesag - de bemærker slet ikke at de har den på.

Vibeke

Fra : Mette

Dato : 27-06-04 15:25

Hejsa!

Jeg har sådan en kattelem (ind til soveværelset) og den virker perfekt!
Jeg kan kun varmt anbefale dem

Jeg købte min hos Zooplus i tyskland: http://shor.ter.dk/986065614 og
prisen ligger på ca. 255 kr. + forsendelse, så noget er der da at spare

Om magneten er stor... tjaaa... men ikke voldsomt synes jeg - mine katte
føler sig ikke generet af det, du kan se min Bam Bam men den på her:
http://www.petheaven.dk/~mette_2/billeder/nyt/IMG_4303,1.jpg

Hej fra Mette
--
http://www.petheaven.dk/

Fra : Bettina Hansen

Dato : 27-06-04 18:57

Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:
> [...]
> spørgsmål: Hvad koster en kattelem med magnet og virker de efter
> hensigten ? For det må være løsningen på mit problem.....altså hvis de

Vi havde sådan en kattelem på et tidspunkt. Det var ikke den store
succes :(

Vores ene kat åbnede nemlig kattelemmen med forbenene i stedet for med
hovedet og så var magneten altså ikke tæt nok på til at aktivere
åbnemekanismen... Det lykkedes hende efter noget tid at lære at
kattelemmen var lukket indtil klik-lyden kom og at hun kunne få
klik-lyden frem ved at stikke hovedet hen til den - problemet var så når
hun bagefter puffede til lemmen med forbenene så var hun mange gange for
langsom og lemmen nåede at låse igen. Men min kæreste modificerede den
lidt ved at sætte en kondensator i så den var åben i længere tid ;)

Helt godt blev det dog aldrig - for hvis der er en fremmed kat i måsen
på en af dem og de kommer flyvende for at komme i sikkerhed så er det
ikke så rart at lemmen er besværlig at åbne :(

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info