Efterlysning!!
Fra : shadow

Dato : 25-06-04 23:57

Hej N/G
Jeg mangler nogle informationer om Lapphunden.

Pels. ??
Pleje. ???
Motion. ???

Så hvis der er nogen der ligger inde med di informationer eller selv har en
Lapphund , vil jeg være taknemlig for de oplysninger, da jeg mangler dem på
vores hjemmeside ang. beskrivelsen af Lapphunden.
Er man i tvivl om hvad jeg mener kan man prøve at kigge på siden
www.dch-skagen.dk / drivende og vogtende hyrdehunde/ Lapphund.

Hilsen
Jimmy & Laika

Fra : Ann Nielsen

Dato : 26-06-04 07:32

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]

> vores hjemmeside ang. beskrivelsen af Lapphunden.
> Er man i tvivl om hvad jeg mener kan man prøve at kigge på siden

Du mangler da vist også Chinese Crested, Powder Puff under listen med
racer!?

Mvh.

Ann

Fra : shadow

Dato : 26-06-04 23:21

Hej
Ja nok en gang blev jeg bekræftet i at man ikke tager sig tid til at læse,
før man farer i tastaturet, og til med vil man give man den ære at tro jeg
er et omvandrende hundeleksikon, tak for tiliden !!!

Men jeg kan hermed konstatere at det er blevet en person hetz mod min person
og det jeg står for, og hyle koret deltager aktivt (ikke alle herinde)
Hvorfor kommer man ikke med komentarer til de besvarelser jeg har givet på
mange spørgsmål ??
Kan det være at man er mange for at der er kommet en ligeværdig
person´herind der kan deltage i, og er først med en inlæg angående et
spørgsmål, eller hvad????
Eller er det fordi man ikke kan finde udaf om jeg har kopieret mine svar (
hvilket en del jo går meget op i ) ???

Hvis man kigger på siden hundracer og lige gidder læse de første 4-6 linier
så har man allerede en del af svarene.
Det er ikke mig der har bestemt de internationale retnings linier hvad angår
gruppeindeling og beskrivelsen af dem, jeg formidler dem bare vidre.

Angående beskrivelsen af den enkelte race , ja så er det noget jeg står for
,da jeg syntes at det var en god ide, MEN det er ikke mig der er forfatter
til den skrevne tekst ( ellers tak for tilliden).
Men det er oplysninger jeg har brugt det meste af et på at fremskaffe.
Og de oplysninger har jeg fra, specialklubberne både indlands og udenlands,
som har stillet dem tilrådighed samt fra diverse opslagsværker.

Og igen her er det ikke mig der har bestemt genneraliseringen af den enkelte
hunderace.

Så der bliver ikke ændret så meget som et komma nogen steder på siden, fodi
jeg mener ikke i er klogere eller ved bedre end dem der har lavet
beskrivelserne, om det så er special race klubberne eller leksikaer er vi
kigger på.

Om en hund er grim, det er der mange der er efter min menig, men det er vel
en smags sag.

Og så lige til sidst, i skal ikke tro at i kan få mig til at holde kæft, for
så er i gået galt i byen. Fordi jeg ved, at mange af jer når mig ikke til
sokkeholderne.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-06-04 23:40

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> og til med vil man give man den ære at tro jeg
> er et omvandrende hundeleksikon, tak for tiliden !!!

Det er der nok næppe nogen der vil gi' dig æren for... Tværtimod, men vil du
lave sådan et opslagsværk om de forskellige racer, så er du også nødt til at
lave det ordentligt!

> Kan det være at man er mange for at der er kommet en ligeværdig
> person´herind der kan deltage i, og er først med en inlæg angående et
> spørgsmål, eller hvad????

Hvorfor skulle man være bange for det?

> Eller er det fordi man ikke kan finde udaf om jeg har kopieret mine svar (
> hvilket en del jo går meget op i ) ???

Det har jo så noget med copyright/ophavsret at gøre...!

> [...]
angår
> gruppeindeling og beskrivelsen af dem, jeg formidler dem bare vidre.

Okay, men du vil ikke henvise til kilde???

> [...]
> ,da jeg syntes at det var en god ide, MEN det er ikke mig der er forfatter
> til den skrevne tekst ( ellers tak for tilliden).

Så skal du henvise til kilden...!

> [...]
> jeg mener ikke i er klogere eller ved bedre end dem der har lavet
> beskrivelserne, om det så er special race klubberne eller leksikaer er vi

Nej, men der er til gengæld mange racebeskrivelser der trænger til en
opdatering!
Racebeskrivelser der har været den samme i århundrede... (overdrivelse
fremmer...)

> Om en hund er grim, det er der mange der er efter min menig, men det er
vel
> en smags sag.

....og nu en officiel holdning i DCH...

> Og så lige til sidst, i skal ikke tro at i kan få mig til at holde kæft,
for
> så er i gået galt i byen.

Den undlader jeg at kommentere!

> Fordi jeg ved, at mange af jer når mig ikke til
> sokkeholderne.

I hvad? I kopierings-teknik???? Alder? Temperament? Aktiv tid på nettet?

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-06-04 08:28

> [...]
>jeg mener ikke i er klogere eller ved bedre end dem der har lavet
>beskrivelserne, om det så er special race klubberne eller leksikaer er vi

,,,,,,,,,,,copyright siger det dig noget

>Om en hund er grim, det er der mange der er efter min menig, men det er vel
>en smags sag.

,ja som man holder for sig selv, ville du måske komme hen til mig og
sige at min hund var grim hvis du mødte mig på gaden ? nej vel, du har
vist ingen opdragelse fået

>Og så lige til sidst, i skal ikke tro at i kan få mig til at holde kæft, for
>så er i gået galt i byen. Fordi jeg ved, at mange af jer når mig ikke til
>sokkeholderne.

nu hvor du jo selv er så meget inde i copy/paste-funktionerne, så har
du vel ikke noget imod at jeg laver en copy af dine indlæg her og
bruger dem i mine klager, mine klager som der går på din dybt
uprofesionelle og barnlige holdning som også fremgår af DCH-Skagens
hjemmeside

du er jo umulig at snakke til fornuft, du må være en gammel indebrændt
bitter mand, man kunne næsten have ondt af dig, hvis det ikke lige var
fordi at du styrer en hjemmeside hvor almindelige mennesker eventuelt
hvalpekøbere, måske kigger ind, og bliver fyldt med falske
oplysninger, som hvis de stoler på hvad du har skrevet i værste fald
kan skade opdragelsen af hundehvalpe, og give et helt forkert indtryk
af visse hunderacer.

Du nægter at ændre på alle de forkerte oplysninger du har skrevet,
fordi så knækker din stolthed jo ! men dit lille ego kan altså være
til skade for hundeopdragelse og opfattelser af visse hunderacer, men
det er du åbenbart ligeglad med, du vil med dit lille ego og din lille
stolthed over din dybt uprofesionelle fremstilling af visse
hunderacer, kæmpe til det sidste for ikke at indrømme overfor dig selv
at du slet ikke passer ind i det job du har påtaget dig, du ødelægger
langt mere end du gavner

tænk dog på hundene istedet for din stolthed ! nå men den trænger nok
ikke igennem !

Og nej det du har skrevet om kamphundene er ikke taget fra nogen
hjemmeside eller opslagsværk ! det ved jeg at det ikke er ! du har
brygget det sammen fra flere forskellige steder, du har slet slet ikke
forstand på disse hunderacer, det er tydeligt for enhver der kigger på
siden

angående at nå dig til sokkeholderne, så kan du jo slet ikke se ud
over din egen næsetip pga din stolthed, det ville ret sikkert give dig
et seriøst knæk hvis du skulle indrømme at du har taget fejl ikke !

du kan slet ikke se at du er ret alene med dine meninger her vel ?

du må sku kede dig meget deroppe i nordjylland, og så er du sikkert
glad for den opmærksomhed du nu har fået, bare rolig du skal nok få
mere opmærksomhed så du ikke kommer til at kede dig !

jeg printer dine indlæg/svar ud og vedlægger i mine klager ! det
bliver pinligt for DCH-Skagen det her ! men det fatter du vel heller
ikke

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-06-04 09:03

> [...]
>så er i gået galt i byen. Fordi jeg ved, at mange af jer når mig ikke til

Det er ikke et svar til de fleste ! det er et svar fra en barnlig
person der nægter at rette sine mange fejl, dit ego må være meget
svagt !
du må virkelig være en gammel bitter mand, siden du kan opføre dig så
barnligt ! og angående det med at få dig til at holde kæft, så er jeg
egentlig ligeglad med hvad du skriver herinde, MEN på en side der
kommer andre besøgende på, der har du altså et ansvar, for at
vidergive de rigtige oplysninger, og beskrivelsen af kamphundene har
du IKKE kopieret noget sted fra ! det er dit egen indbildske
forskruede hovede der har fundet på mange af de ting der står, og det
er FULDT af forkerte oplysninger !

det at du kalder en vis race for grim, er bare dråben ! og et helt
tydeligt tegn for alle på at du er ekstremt uprofesionel til dit job
som webmaster ! du kan vel slet ikke selv se det men du gør dch-skagen
stor skade med din måde at føre dig frem på her, og det meste af hvad
du har skrevet som ikke har hold i virkligheden !

jeg har stadig ikke set nogle svar på de spørgsmål jeg er kommet med,
du har simpelthen bare hældt en masse forkerte oplysninger ind på
siden, som du som et andet stædigt barn nægter at ændre på

Og det er virkelig svært at forstå for mig at du kan leve med at en
vis race bliver kaldt grim på din side ! jeg syntes skam også at der
er hunderacer der er grimme, men jeg siger det da ikke til nogen, og
jeg kunne da aldrig finde på at skrive det på en hjemmeside om hunde
!?? kan det slet ikke trænge igennem til dig at sådan noget gør man
bare ikke ? har du ingen opdragelse fået ?

hvordan kan du overhovedet tro at du vil blive taget seriøst på nogen
måde når du skriver den slags ? hvad jeg skriver herinde eller hvad
andre skriver behøver vi ikke tænke lige så meget over da vi jo ikke
reklamerer for en hjemmeside, du har et ansvar det fatter du åbenbart

Fra : shadow

Dato : 26-06-04 23:44

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

*klip*
> Du mangler da vist også Chinese Crested, Powder Puff under listen med
> racer!?
>
> Mvh.
>
> Ann

Hej Ann
Nej den er under selskabshunde / Kinesisk hårløs

Hilsen
Jimmy & Laika

Fra : Ann Nielsen

Dato : 27-06-04 08:56

Hej Shadow.

Hvorfor står den ikke under Chinese Crested, som racen jo hedder? Jeg har
racen men kiggede da slet ikke efter kinesisk hårløs, det er jo bare et
fordansket ord :) Det er ikke for at kritisere, men racen hedder jo Chinese
Crested!!!

Mvh.

Ann

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-06-04 10:54

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> writes:

> Det er ikke mig der har bestemt de internationale retnings linier hvad angår
> gruppeindeling og beskrivelsen af dem, jeg formidler dem bare vidre.

Gruppe 1: Hyrde og kvæghunde.
Gruppe 2: Schnauzere, pinschere, molosser og sennenhunde.
Gruppe 3: Terriere.
Gruppe 4: Gravhunde.
Gruppe 5: Spidshunde.
Gruppe 6: Drivende jagthunde og schweisshunde.
Gruppe 7: Stående jagthunde.
Gruppe 8: Apporterende jagthunde.
Gruppe 9: Selskabshunde.
Gruppe 10: Mynder.

Dette er de officielle grupper.

Her er din liste over sammensatte racer. Efter racen har jeg i
parantes sat de grupper de hører til.

Akita inu. (5)
Berner sennen. (2)
Boxer. (2)
Chow chow. (5)
Dalmantiner. (6)
Dobermann. (2)
Grand Danois. (2)
Kerry blue terrier. (3)
Leonberger. (2)
New Foundlænder. (2)
Pumi. (1)
Riesenschnauzer. (2)
Samojede. (5), antagende at det er den DKK kalder en samojedhund
Sct. Bernhard. (2)
Shar pei. (2)

Så din påstand om at du videreformidler de internationale
retningslinjer holder ikke. Men i det mindste så er meget af
beskrivelsen af den gamle danske hønsehund en direkte kopi af
standarden.

> Og så lige til sidst, i skal ikke tro at i kan få mig til at holde kæft, for
> så er i gået galt i byen. Fordi jeg ved, at mange af jer når mig ikke til
> sokkeholderne.

Har du nogensinde hørt om megalomani? Hvis du nu bare havde stukket
fingeren lidt i jorden fra starten og erkendt, at gruppen ikke
tilhører dig og at du ikke er det mest alvidende menneske i verden, så
kunne både du og vi have haft meget glæde af hinanden.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 26-06-04 07:58

> [...]

> vores hjemmeside ang. beskrivelsen af Lapphunden.
> Er man i tvivl om hvad jeg mener kan man prøve at kigge på siden

Hej Jimmy,

Jeg var lige inde og kigge lidt på siden. Jeg kan ikke hjælpe dig med
Lapphunden, men har lige et spørsmål, eller to:

Hvad er "sammensatte hunde"? Jeg ser du har placeret Samojeden herunder.
Hvis du mener Samojedespidsen forstår jeg godt begrebet, men der er ikke
tale om Samojedehunden, vel? Den mangler under slædehunde.
Du kan fine fine oplysninger om Samojedehunden på www.cabaka.dk

Mvh. Renate

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-04 08:14

On Sat, 26 Jun 2004 00:57:26 +0200, "shadow" <.shadow)@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>vores hjemmeside ang. beskrivelsen af Lapphunden.
>Er man i tvivl om hvad jeg mener kan man prøve at kigge på siden

jeg har et par spørgsmål hvis jeg altså ikke er røget i dit killfilter
allerede

når jeg kigger på siden om kamphunde har jeg følgene
spørgsmål/rettelser om du vil :

1. bidder en gang har du skrevet, hvad bygger du det på ? det er ikke
rigtigt de kan da sagtens bide flere gange, men ligesom med andre
hunderacer der er lavet til at slås og her tænker jeg på jagthunde, så
vil de bide indtil de får godt fat et rigtigt sted, det er jo ikke
sådan at en kamphund eller en jagthund bidder sig fast i halen på et
andet dyr og bare bliver sidende vel ! alt efter situationen kan du
ikke generalisere og sige at en kamphund kun bidder en gang, min hund
har da aldrig kun bidt en gang, og jeg tænker her på de gange løse
hanhunde har fået lov til at løbe hen til ham i snor selv om jeg har
advaret ejerne" jeg har aldrig set det heller ikke hos min gamle hund
der var samme race, de har begge hadet andre hanhunde, hvad er ret
normalt hos mange hunderacer at de ikke kan lide hunde af samme køn,
men jeg har aldrig set dem bide en enkelt gang og sætte sig fast, det
vil kun ske hvis det er en ekstrem slåskamp hvor ejerne ikke griber
ind og de altså bare får lov til at slås løs "hundekamp"

og det med lang lunte, det har de altså ikke overfor hunde af eget køn
det kan jeg roligt skrive under på og det gælder dem alle, når vi
tænker på de oprindelige kamphunderacer "bull&terrierhunde"

ellers bliver jeg jo nød til at give ros for dette du har skrevet :

Meget hårde kroppe, meget høj smertetærskel.
Sociale egenskaber: Meget sociale, positive, kærlige, hengivende

og det næste med at ingen udfordrer dem, er først når de er voksne, da
min hund var yngre syntes mange andre hunde at han så for provokerende
ud i sit kropssprog og sikkert derfor overfaldt de ham, men nu som
voksen kan han skræmme dem væk bare ved at kigge, og det er jeg
faktisk glad for på den måde bliver eventuelle slåskampe undgået
nemlig, jeg har flere gange været ude for at andre hanhunde store og
små kommer stormende med dominerende og agrasiv adfærd, men når de så
kom tæt på og min kigger dem i øjene kigger de ned og så til siden går
sidelæns væk igen med bøjet hovede, så ja ingen tvivl om at de kan
have en udstråling der slår alt.

det med den lange lunte syntes jeg er lidt misvisende, temperemantet
kommer altså fra terrieren og de er altså ikke kendt for at have lang
lunte

klip>

Reaktionstærskel: Høj.
Modningstempo: Sent modne.
Evt. kønsmæssige størrelses forskelle: Kan være store.
Trænings råd: Aldrig kamplege. Afbryd kamplege hos hvalpe.
Sociale lege, som fx. gemmelege er velegnede.

Agility når fysikken tillader det.

Undgå dæk og evt. sit, men gerne stå.

Stor behov for miljøtræning (nødvendig).

Respekter deres store kropszone (gå ikke for tæt på ).

klip>

fornuftigt nok ikke at lege kamplege med dem

her vil jeg gerne spørge hvad du mener med undgå dæk og eventuelt sit
?
og hvorfor skal man ikke gå tæt på ? alle de kamphunderacer jeg har
kendt har næsten krævet at man skulle være inde i deres kropszone hvis
man kan sige det på den måde jeg har ikke mødt en eneste der ikke
ville have at man kom tæt på det er faktisk det de helst vil, altså at
være så tæt på mennesker som muligt hele tiden.

og til sidst må jeg sige at Staffordshire Bull Terrieren og Bull
Terrieren er to "søskeneracer" de rige englændere have den hvide Bull
Terrier og de fatige kuldminearbejdere i Staffordshire-området havde
en variant af samme hund som blot ikke blev avlet efter udseende på
nogen måde. Så det med at du har skrevet at BullTerrieren har været
brugt til tyrekamp og Staffordshire Bull Terrieren til hundekampe, er
ikke rigtigt, de har begge været brugt til tyrebidning, men da det
blev forbudt blev de begge grugt til hundekampe, så de to racer har
stort set samme historie ! bortset fra at bullterrieren blev avlet
efter et specialt udseende som man jo også kan se den dag i dag,
hvorimod hvis man ser flere Staffordshire Bull Terriere så vil man se
at der stadig er forhodsvis stor forskel på racen da de blev avlet
efter hvad de kunne og ikke udseende, derfor er det en af verdens
sundeste hunderacer, sammen med Pit Bull Terrieren de har den bedste
fysik overhovedet da det er hvad der er lagt vægt på

nå men noget jeg syntes du mangler i din beskrivelse, er faktisk det
mest væsentlige, når det drejer sig om informationer til eventuelle
købere af disse racer, nemlig at det kan være problematisk med disse
hunderacer, overfor andre hunde "især af samme køn "

de fleste der beskriver disse racer ja faktisk alle racer, tør ikke
skrive det der kan virke negativt, og det er synd for man skal jo have
det hele at vide når man skal vælge hund.

de er utroligt gode børnehunde og ekstremt glade for mennesker, men
kan være problematiske/agrasive over for andre hunde ! hvis folk
vidste det ville mange fejlkøb blive undgået, og mange aflivninger
dermed også undgået ! det kunne du være med til at blev undgået ved
bare at skrive at de kan være problematiske overfor andre hunde, det
ville holde nogle mennesker væk.

det er en stor fejl når nogle siger at disse racer er ligesom alle
andre de skal bare socialiseres så kan de med alle hunde, det er
ekstremt sjældent at det kan lade sig gøre ! hvilket også er helt fint
bare man ved det inden man køber hunden !

nå jeg får jo at se om jeg får svar på mine spørgsmål denne gang ?
for nu har du jo både fået positiv og negativ kritik, håber at du kan
klare det

Fra : shadow

Dato : 26-06-04 23:35

Hej
[...]

person´herind der kan deltage i, og er først med et inlæg angående et
[...]

gruppeindeling og raceindeling samt beskrivelsen af dem, jeg formidler dem
bare videre.

Angående beskrivelsen af den enkelte race , ja så er det noget jeg står for
,da jeg syntes at det var en god ide, for kommende hundeejere, MEN det er
ikke mig der er forfatter til den skrevne tekst ( ellers tak for tilliden).
Men det er oplysninger jeg har brugt det meste af et år på at fremskaffe.
Og de oplysninger har jeg fra, specialklubberne både indlands og udenlands,
som har stillet dem tilrådighed samt fra diverse opslagsværker.

Og igen her er det ikke mig der har bestemt genneraliseringen og
beskrivelsen af den enkelte hunderace.

Så der bliver ikke ændret så meget som et komma nogen steder på siden, fodi
jeg mener ikke i er klogere eller ved bedre end dem der har lavet
beskrivelserne, om det så er special race klubberne eller leksikaer som vi
[...]

sokkeholderne, angående kendskabet til hunde.Og så kan i råbe nok så højt og
spille nok så kloge osv.

Jimmy & Laika

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-06-04 23:42

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

<snip>
Samme indlæg som
</snip>

Nu kopierer du også dig selv...

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-06-04 23:46

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

<snip>
Samme som...
og...
</snip>

Rolig nu...
3 ens indlæg...

Synes det er lige i overkanten. Det er muligt du poienterer at vi ikke kan
få dig til at holde kæft, men der må vel være grænser for hvor mange gange
du kan gentage dig selv!

Om det er et brud på netiketten at poste samme indlæg som svar på flere
forskellige indlæg ved jeg ikke, me håber der sidder nogen kloge hoveder i
netikette der kan svare på det...?

X-fut news:dk.admin.neikette

(Futtet fra news:dk.fritid.dyr.hund )

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-06-04 10:14

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse news:40ddfb42$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> gruppeindeling og raceindeling samt beskrivelsen af dem, jeg formidler dem

Jeg synes egentlig, at afsnittet med hunderacer er fint lavet
- men hvis der er fejl, så bør de da rettes.
Og tilsyneladende er der en del herinde, der ved,
at der er givet fejlagtige oplysninger om netop deres race.
Og at kalde en race for grim - det er altså ikke seriøst på en sådan side,
der vel skal repræsentere klubben.
Få dog det rettet og indrøm, at det var en brøler.
Og så undrer det mig, at f.eks. dobermann, grand danois
og flere andre er afbildet med kuperede ører!
Det er da heldigvis ikke almindeligt i Danmark, så hvorfor ikke vise
et billede af hunden, som den almindeligvis ser ud herhjemme?
Der bliver nævnt, at det er forbudt at kupere ørene i Danmark,
men så forstår jeg ikke, hvorfor man gang på gang viser billeder af kuperede hunde.

Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-04 08:31

wrote:

> [...]
>vores hjemmeside ang. beskrivelsen af Lapphunden.
>Er man i tvivl om hvad jeg mener kan man prøve at kigge på siden

og ps: Tosa inu er forbudt herhjemme med god grund ! og det er et af
de forbud der virker, da hunden ikke kan forveksles med andre racer,
den burde du måske slette fra listen !? ellers kan du lige så godt
også skrive American Pit Bull Terrier på også.
som er de to racer der er forbudt herhjemme ! og der er vel ingen
grund til at gøre folk nysgærige omkring tosaen når den er forbudt
vel.

og så vidt jeg ved har fransk bulldog aldrig været brugt til kamphund
eller tyrebidning

den står under "selskabshunde" i leksikonerne og er også udelukkende
avlet til det, der står her at den var modehund i kunstnerkredse i
frankrig i 1800tallet så kamphund har den aldrig været .men iøvrigt en
sjov lille hund

ellers mangler du måske også miniature bullterrieren

du kunne overveje at læse mere om mastifferne der er utroligt mange af
dem der har været brugt til hundekampe

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-06-04 08:48

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:el8qd0hfaeuc33e05sd6q6s97d5lmm2i96@4ax.com...
> [...]

Hej P

Jeg er lige lidt nysgerrig.
Du skriver ellers altid, at det er forkert at forbyde visse racer,
men hvorfor er det så korrekt at forbyde tosa?
Jeg kender ikke denne race, så derfor ved jeg ikke,
hvorfor den er så farlig, som et forbud tyder på.

mvh Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-04 09:16

On Sat, 26 Jun 2004 09:48:27 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg kender ikke denne race, så derfor ved jeg ikke,
>hvorfor den er så farlig, som et forbud tyder på.

efter min mening er det en kamphund som er avlet udelukkende med
henblik på hundekampe, og ikke som bull&terrierracerne samtidig avlet
til at gå sammen med familie og børn, tosaen har ikke samme kærlighed
til mennesker som de andre racer er kendt for, bla derfor ser jeg den
som langt mere farlig desuden har den stadig et jagtinstinkt, jeg
hørte om en der havde løbet 3km igennem brøndbyskoven efter en anden
hund hvor den afsluttede med at prøve at hoppe igennem forruden på
bilen som ejeren var ved at flygte i sammen med sin hund "det var
ejeren af hunden jeg snakkede med han aflivede hunden efter episoden"
, en pitbull ville aldrig gide løbe så langt men holder sig ved sin
ejer "da ejeren er det vigtigeste i dens liv", tosaen er langt tungere
og stærkere og dermed sværre at styre, den har slet ikke samme
forkærlighed for mennesker som bull&terrierracerne har derfor ser jeg
ingen grund til at eje sådan en hund ! ikke fordi den er nogen bedre
kamphund end en pitbull men den er anderledes og efter min mening mere
farlig pga det jeg har skrevet, men hvis du tager til japan eller
andre steder hvor den er lovlig har de sikkert en anden mening om det
men i deres standard skriver de også at hunden skal være venlig
overfor mennesker den kender, og det siger jo alt efter min mening, en
så stor rendyrket kamphund der sagtens kan være agrasiv overfor
fremmede mennesker er bare for farlig at eje, men japanernes
mentalitet er og har også altid været meget forskellig fra
englændernes, og det er hvad der gør den farlig efter min mening,
englænderne aflivede deres pithunde med det samme hvis de viste
agrasivitet overfor mennesker, det har japanerne ikke gjordt, det er
forskellen.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-04 08:40

HALLLOOO nu har jeg lige været inde på linket fra din side til
Staffordshire Bull Terrieren , læser jeg rigtig når jeg læser at du
kalder min hund grim ???? HVAD FANDEN har du gang i ?? håber at det er
en fejl, og at det bliver rettet med det samme, ellers skal jeg
personligt informere alle klubberne, dansk kennelklub, og hvad jeg
ellers kan finde på, herhjemme og opdrættere, ejere af hundene osv og
klage til dch-skagen !

jeg har måtte læse det flere gange for at være sikker på at det
virkelig står der ! jeg er måløs, håber at du bare har formuleret dig
forkert eller det er en fejl, men at du under alle omstændigheder
retter det hurtigt !

Fra : LH

Dato : 26-06-04 08:55

HAHA, jeg måtte lige se selv, og du har ret, det kan man da ikke tillade
sig at skrive
"Resultatet heraf blev en grim og kamplysten hund"

Lars

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-04 09:31

On Sat, 26 Jun 2004 09:55:07 +0200, LH <NOSPAM@FAKE.dk> wrote:

>HAHA, jeg måtte lige se selv, og du har ret, det kan man da ikke tillade
>sig at skrive
>"Resultatet heraf blev en grim og kamplysten hund"
>
>Lars

haha ja jeg ved nu heller ikke om jeg bare skal grine eller græde
må heller skynde mig at slukke computeren ned inden jeg kommer til at
skrive noget rigtig grimt !

Fra : Leyna

Dato : 26-06-04 10:04

> [...]

>sig at skrive
>"Resultatet heraf blev en grim og kamplysten hund"

Man kan i hvert fald ikke tillade sig at skrive det på en "officiel"
side. På en privat hjemmeside, hvor ens egen mening kommer til udtryk,
har man jo ret til at mene at den race er grim, men skal man blot
oplyse om racen så er det uhørt at dømme en speciel race som grim.
Skønhed kommer jo an på øjet der ser, og alle hunde-ejere vil vel
påstå at netop deres hund er verdens smukkeste.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-06-04 09:51

LH <NOSPAM@FAKE.dk> writes:

> HAHA, jeg måtte lige se selv, og du har ret, det kan man da ikke
> tillade sig at skrive
> "Resultatet heraf blev en grim og kamplysten hund"

Jeg morede mig også over at læse om vores hunde, en gammel dansk,
"Dette er først og fremmest en jagthund, som elsker at svømme og
søge."

Hvis der er vand i nærheden vil de fleste gammel dansk skynde sig væk,
de HADER vand.

I det mindste passer det nogenlunde med newfoundlænderen, men hvorfor
det er en sammensat hund forstår jeg ikke.

Mvh Trine

--
Om en uge har vi vores lille newfpige hjemme, og vi glææder os!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-06-04 10:50

> LH <NOSPAM@FAKE.dk> writes:
>
> I det mindste passer det nogenlunde med newfoundlænderen, men hvorfor
> det er en sammensat hund forstår jeg ikke.

Flat passer også okay, men som med så mange andre racer er den nu delt så
meget op at noget af det passer glimrende på nogen linier og andet passer
glimrende på andre linier. Billedet/tegningen af flatten på sidden gør så
ikke flatten retfærdighed da den ikke fremstår videre tydeligt og hunden
ikke overholder den exteriørmæssige standart, men okay, det er da fint nok.

Med hensyn til kommentaren om Punish' race må jeg ærklære mig enig, sikke
dog noget pjat at skrive den er grim!

Rinnie
-Der i øvrigt synes det er en pæn race!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-06-04 09:42

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message

> [...]
nok.

> Med hensyn til kommentaren om Punish' race må jeg ærklære mig enig, sikke

Enig, man skal ikke skrive det på en sådan fakta side.

<flame suit on>
At jeg så også har den helt personlige mening at SBT'ere ikke hører til
blandt de kønneste hunde er min mening.
Det samme mener jeg om blodhunde, bullmastif og kinesisk hårdløs.
</flame suit off>

At de så sagtens kan være dejlige og skønne hunde er meget mere væsentligt
end hvordan hunden ser ud.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Jimmy

Dato : 26-06-04 10:04

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> HALLLOOO nu har jeg lige været inde på linket fra din side til
> Staffordshire Bull Terrieren , læser jeg rigtig når jeg læser at du
> kalder min hund grim ???? HVAD FANDEN har du gang i ??

Det er simpelthen for langt ude!
At kalde en hunderace for grim er det dummeste man kan gøre, hvis man vil
fremstå troværdig.

Læs i øvrigt om American Staffordshire, hvor du vil kunne se, at teksten er
fejlfri. Alle kommaer sat korrekt og ingen stavefejl. Teksten er
struktureret og pænt sat op.

Når man kender shadow's måde at skrive på ses det tydeligt, at det ikke er
ham selv, der har skrevet det. Jeg husker også tydeligt, at have læst
teksten før. Jeg mener det er i Politikens Hundebog eller Lademanns.

Nogen der kan sige, hvor teksten er fra?

Prøv samtidig at se ironien i den popup der kommer, når man højreklikker på
siden: "UPS - du må ikke låne fra min side uden at spørge først Copyright
DCH-Skagen"
Øhh hva? shadow er da ikke den der selv overholder den slags regler.

/Jimmy

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-06-04 10:19

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message
[klip]>
> [...]
> teksten før. Jeg mener det er i Politikens Hundebog eller Lademanns.

> Nogen der kan sige, hvor teksten er fra?

Nej. Men jeg har en forestilling om, at langt det meste af det, Shadow har
bedrevet både her i gruppen og på hjemmesiden, er kopieret andre steder fra.

Derfor tror jeg heller ikke, man skal bebrejde ham, at han har skrevet dette
og hint på DCH's hjemmeside om de forskellige racer, for det beror
formentlig ikke på hans egne meninger eller egne erfaringer. Man kan
bebrejde ham, at han ikke har skrevet af fra andre bøger eller sider på
internettet. Det er den slags, man kalder kildekritik, men det ser ud til at
være et fremmedord for Jimmy - på linje med ordet "korrekturlæsning".

> [...]

> DCH-Skagen"
> Øhh hva? shadow er da ikke den der selv overholder den slags regler.

Man forbløffes, og dog alligevel ikke.

Jeg undrer mig i øvrigt over, hvorvidt de øvrige (bestyrelses)medlemmer er
bekendt med dårlige reklame deres side får? Samtidig kan jeg også undre mig
over, at man frivilligt vil udsætte sin side og sit sted for så dårlig
omtale og reklame. Er det mon ud fra devisen, at dårlig omtale er bedre end
ingen omtale?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-04 11:06

On Sat, 26 Jun 2004 11:19:23 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>være et fremmedord for Jimmy - på linje med ordet "korrekturlæsning".

,,,,,,,jeg må lige indskyde at når jeg har kedet mig, og før jeg fik
min første hund af racen"for at undersøge alt om racen", har læst
_alle_ hjemmesider om min egen race, alt hvad jeg har kunnet finde med
Google og Altavista "og der er _mange_" og de få der er herhjemme ! Og
der er mange steder de skriver det samme i racebeskrivelsen som de ret
sikkert har kopieret fra andres sider, MEN jeg har ikke en eneste gang
set en side der kaldte racen for grim ! det er noget shadow har fundet
på selv !

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-06-04 11:25

> [...]
> sikkert har kopieret fra andres sider, MEN jeg har ikke en eneste gang
> set en side der kaldte racen for grim ! det er noget shadow har fundet

Jeg tror heller ikke kun, at han har kopieret af fra andre hjemmesider, men
oplysningerne stammer også fra opslagsværker og leksika - det skriver de i
hvert fald selv på siden. Og det der står om din hunderace tror jeg ikke på,
at Jimmy selv har skrevet. Det ligner slet ikke hans skrivestil, så han har
sikkert fundet det et eller andet sted. Det er jo ikke sikkert, at det er
Politiken, men det kan være et andet mere eller mindre lødigt opslagsværk

Jeg kender ikke noget til racen ud over det, du har skrevet om den, men nu
har jeg set et billede af den, og den er da i hvert fald /ikke/ grim.

Men hvordan i alverden kan du finde på at kalde den for Pluto? Stakkels hund
må da have de vildeste traumer - hehe )

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Winther

Dato : 28-06-04 15:34

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

MEN jeg har ikke en eneste gang
> set en side der kaldte racen for grim ! det er noget shadow har fundet
> på selv !

Fundet på selv, - det er da nok at kigge på hunden. Selvfølgelig skal man
ikke skrive det på en officiel hjemmeside. Jeg synes også de er grimme og
ligner grise, men det er jo kun det ydre. Hvis nogen siger min hund er grim,
det er da ok med mig. Smag og behag.
Ikke så sart Punish, gå hellere en tur med Plutogrisen, det tager toppen af
galden....

Vh. Winther

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-06-04 18:24

On Mon, 28 Jun 2004 16:33:35 +0200, "Winther"
<Falk-Petersen@invalid.dk> wrote:

> [...]
>det er da ok med mig. Smag og behag.
>Ikke så sart Punish, gå hellere en tur med Plutogrisen, det tager toppen af

hehe ja det kan være at du har ret jeg er sådan set også ligeglad
med hvad folk mener, at er flot og grimt !folk må have deres egne
meninger, ligesom jeg har mine, det der kan pisse mig af er når nogen
finder på at skrive det på en officiel hjemmeside, så vi er enige

Fra : Pwh

Dato : 28-06-04 20:27

> hehe ja det kan være at du har ret jeg er sådan set også ligeglad
> med hvad folk mener, at er flot og grimt !

Plutos race har da mig bekendt ikke det der grise/hestehoved.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-06-04 21:08

On Mon, 28 Jun 2004 21:26:41 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Plutos race har da mig bekendt ikke det der grise/hestehoved.
>
>/Jens

nej slet ikke det kan godt være at nogle tror at det er bullterrieren
jeg har ? den syntes jeg nu heller ikke at er køn jeg syntes selv
at min hund er pæn den har samme hovede som amstaffen og pitbullen
cirka

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-04 10:50

> [...]
>teksten før. Jeg mener det er i Politikens Hundebog eller Lademanns.
>
>Nogen der kan sige, hvor teksten er fra?

det om Staffordshire Bull Terrieren er ial fald ikke fra politikkens
hundebog ! med mindre de har lavet en opdateret udgave hvor de har
fundet ud af at de syntes at den er grim haha nej det kunne politiken
aldrig drømme om at skrive, de er respekterede med alle deres bøger,
så de ville jo aldrig sætte deres gode ry over spil med at skrive
noget så dumt ! de er faktisk de eneste der beskriver både negative og
positive sider af min race, og det kan jeg godt lide at folk får både
det positive og negative at vide, det giver jo det bedste
helhedsindtryk at en race, så jeg har altid respekteret politikkens
forlag, faktisk for alle deres bøger.

> [...]
>DCH-Skagen"
>Øhh hva? shadow er da ikke den der selv overholder den slags regler.

haha ja og hvad han ikke har kunnet kopiere fra andres hjemmesider,
har han selv opdigtet, beskrivelsen af kamphunde er til dels i orden
men tvivler meget på at han nogen sinde selv har mødt en af dem, og
hvis han har så har det kun været en enkelt som ikke kunne dække eller
sitte ??haha hmm og så havde den vist også en stor kropszone som man
ikke måtte komme tæt på hmm ? det passer bare slet ikke på nogen måde,
de hunde jeg kender har _altid_ ville være tæt på mennesker, og mine 2
har da lavet dæk og sit bare ved tanken om at jeg eller andre måske
havde en godbid parat ! jammen der er så mange fejl at jeg slet
ikke ved om jeg skal komentere det, folk herinde er vist ikke i tvivl
om at han er en amatør, men det der skræmmer mig er at når andre
mennesker surfer rundt for at læse om en race, så får de vildt
forkerte oplysninger

hmm hvis andre også tjekker deres hunderaces beskrivelse på hans side
og finder den meget forkert, så burde vi jo kunne klage til et sted,
og få ham smidt ud ? bare en ide herfra

Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-06-04 11:40

> [...]

almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en
person, som har fuldt herredømme over dem.

Jeg har lige en rettelse til Amerikansk cocker spaniel m.h. til pels plejen-
Jeg synes måske at det er forkert at skrive, at hvis man ikke vil børste sin
hund hver dag, og ikke har tid eller vil ofre besøg på en hundesalon hver 4.
uge, bør man vælge en anden race!

Jeg vil så lige indskyde at hvis man en gang om ugen SELV vasker og føntører
sin cocker, kan man godt holde pelsen, og hvis man synes den er sød
neklippet- så er man også velkommen til at vælge denne race! Den bliver
også klippet på hovedet, ører m.m. det er ikke noget den er født med, og det
giver shadow udtryk for!

Og så er der min egen race Bearded collien:

Den står at den m.h. til motion tilpasser sig situtionen, men man kan ikke
gøre den nogen større glæde end at tage den med på lange ture, dette vil jeg
ikke give ham ret i, da de faktisk kræver masser af motion: lange ture,
cykelture og svømmeture, skal man give hunden regelmæssigt! Den har også
brug for stimulering af hjernen, da den ellers kan finde på mange ikke så
rare ting.

Heidi

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 26-06-04 11:51

Min ene race er slet ikke nævnt

hilsen Pia

Fra : Ann Nielsen

Dato : 26-06-04 15:59

Men han opnår da besøg på sin side, som der bliver reklameret ret meget for!

Ann

Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-06-04 16:15

> Men han opnår da besøg på sin side, som der bliver reklameret ret meget
for!

Ja det må man da sige :0)

Fra : Jesper Knudsen

Dato : 26-06-04 19:42

Er det DCH´s officielle holdning til Staffordshire Bull Terrieren?

Utrolig uprofessionelt!

Louise

Fra : x Vuf x

Dato : 26-06-04 22:42

Sat, 26 Jun 2004 20:42:12 +0200, Jesper Knudsen wrote:

>Er det DCH´s officielle holdning til Staffordshire Bull Terrieren?
>Utrolig uprofessionelt!

Det tillader jeg mig at betvivle, selvom jeg da ikke lige
bryder mig om den type hunde, så er smag og behag jo forskellig.

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : trinity

Dato : 27-06-04 11:25

Hej

Var lige inde og se om det var rigtigt....Det var det sku!
Grim eller flot det er jo en smags sag.
Frækt!!!

Mvh
Trinity, der ikke mener den er grim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-06-04 12:42

On 27 Jun 2004 03:24:52 -0700, trinityolsen@hotmail.com (trinity)
wrote:

>Hej
>
>Var lige inde og se om det var rigtigt....Det var det sku!
> [...]

ja det er jo en smagssag, og jeg kender da også et par stykker med
BullTerrier du ved den med grisse/hestehovedet og ja jeg syntes
ikke at den er køn, men det er en skidesød hund og når man først har
hilst på den syntes man automatisk at den er flot sådan er det jo
også med mennesker man vælger jo ikke venner efter udseenet men efter
hvad de indeholder ! sådan er der så meget, men man siger altså ikke
altid sin mening, og da slet ikke på en hjemmeside hvor alle kan se,
jeg troede ikke mine egne øjne da jeg så det !

men det hænger jo sådan sammen at når man har en hund så syntes man
selvfølgelig at den er sød og flot sådan har alle det jo jeg er
ikke dum jeg kan godt se at min hund ikke er ellegant og strømlinet
eller ligner en flot jagthund på et malerri eller ligende men min hund
er flot på sin egen måde, og desuden mener jeg ikke at der findes
noget mere hjernedødt end at købe en hund efter dens udseende ! jeg
valgte race efter de kvaliteter den har som jeg godt kan lide og jeg
syntes dermed at det er en flot hund, og hvis folk syntes noget andet
så er det deres egen sag de skal bare ikke komme og sige det til mig !
for der er ikke noget nemmere end at kritisere hinanden med ens
udseende, alle har fejl man kan finde at kritisere, selv om det er
barnligt så er vi jo sådan skruet sammen at vi trods alt ikke finder
os i alt ikke

og jeg er fuldstændig ligeglad med at jimmy syntes at racen er grim,
bare han ikke skriver det på en hjemmeside det er fandme for frækt !

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 26-06-04 11:39

hej - du fik da ikke svar ang. Lapphunden, der er en spidshund og du kan
finde relevante oplysninger om racen på Spidshundeklubbens hjemmeside
http://www.spidshundeklubben.dk/DK/start.htm - gå til racer og i menuen til
venstre står Finsk Lapphund

hilsen Pia

Fra : shadow

Dato : 26-06-04 23:23

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej - du fik da ikke svar ang. Lapphunden, der er en spidshund og du kan
> finde relevante oplysninger om racen på Spidshundeklubbens hjemmeside
> [...]
Hej Pia
Tak for det, jeg vil kigge lidt nærmere på det link.

Hilsen Jimmy & Laika

Fra : shadow

Dato : 26-06-04 23:53

Prøver lige igen kom til at poste det samme inlæg flere gange, har godt nok
slettet fra serveren, men det kan være der er nogle der er hurtiger, og
derved får flere inlæg med samme tekst, beklager.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-06-04 08:31

> [...]
>sokkeholderne, angående kendskabet til hunde.Og så kan i råbe nok så højt og

jeg printer dine indlæg/svar ud og vedlægger i mine klager, som bliver
sendt forskellige steder hen ! det bliver pinligt for DCH-Skagen det

Fra : Pwh

Dato : 27-06-04 10:02

> [...]
> når mig ikke til sokkeholderne, angående kendskabet til hunde.Og så
> kan i råbe nok så højt og spille nok så kloge osv.

Sådan en udmelding er da den sikre vej til et killfilter, hvor jeg tror
at du ender for størsteparten af skribenternes vedkommende hvis
du ikke straks kommer med en uforbeholden undskyldning.
Magen til gang overlegen bræk har jeg skal man da lede længe efter.

/Jens

Fra : All@n

Dato : 27-06-04 10:26

shadow wrote:

> [...]
> når mig ikke til sokkeholderne, angående kendskabet til hunde.Og så
> kan i råbe nok så højt og spille nok så kloge osv.

Hvis man skal være så utrolig arrogant og intrigant for at ha' den smule
kendskab til hunde og hunderacer som du har, så er jeg sq glad for at være
lykkeligt uvidende.

All@n

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-06-04 10:38

> Fordi jeg ved, at mange af jer når mig ikke til
> sokkeholderne, angående kendskabet til hunde.Og så kan i råbe nok så højt
og
> spille nok så kloge osv.

Ja, så synes jeg lige at jeg vil tilføje, at det at du er DCH-træner ikke
gør dig til super-mand! Det er ikke længe siden jeg måtte hjælpe en
DCH-træner med hendes hund fordi hun ikke kunne styre den! En ganske
glimrende og meget håndter-bar hund!

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 27-06-04 10:59

> [...]
> sokkeholderne, angående kendskabet til hunde.Og så kan i råbe nok så højt

Nådada.....
Jeg kan se længerer oppe i tråde, at du ikke har svaret mig på mine
spørsmål. Jeg regner derfor med, at du har svaret mig i ovenstående indlæg.

Jeg og andre kan se, at der er fejl i sidens racebeskrivelser. Det kan da
godt være, at du mener at have helt styr på beskrivelserne og mener de er
korrekte; Men mon DCH Skagen er intresseret i at have fejlagtige oplysninger
på siden? Det er efter min overbevisning meget useriøst.
Jeg overvejer selv at melde mig til hvalpehold i vores lokale DCH (mest for
socialiseringen med andre hund). Jeg har tidligere trænet vores gamle hund
der, og havde også en dårlig oplevelse med en træner. I takt med at der
kommer flere og flere dårlige oplevelser i forbindelse med DCH, må jeg
erkende, at jeg er på nippen til at overgive mig og melde mig ind i DDK og
tage deres hvalpemotivation i stedet for. Det havde bare været noget lettere
at deltage hos DCH, da de for mit vedkommende ligger lige om hjørnet og
DKK's træningsplads noget væk.
(Nogen der i forbindelse hermed, kan komme med deres udgydelser omkring
Dkk's Molsafdeling - Godt/skidt?)

Din ovenstående udtalelse, vil jeg ikke kommentere nærmere, men blot
erkende, at du er gået langt over min tollerancetærskel. Magen til
usympatisk og liggyldig kommentar, har jeg sjældent set. Jeg synes det er
synd, at du har formået at sætte DCH i offentlig miskredit.

Mvh. Renate

Fra : Pwh

Dato : 27-06-04 13:30

> [...]

at du ender for størsteparten af skribenternes vedkommende hvis
du ikke straks kommer med en uforbeholden undskyldning.
Magen til gang overlegen bræk skal man da lede længe efter.

/Jens

Fra : pedellen

Dato : 27-06-04 18:04

"Pwh" skrev d. 27-06-04 13:30 dette indlæg :

> [...]
> du ikke straks kommer med en uforbeholden undskyldning.
> Magen til gang overlegen bræk skal man da lede længe efter.

Lige mine ord, Jens!

Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-04 23:27

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du ikke straks kommer med en uforbeholden undskyldning.
> Magen til gang overlegen bræk skal man da lede længe efter.

Hej Jens

Hvad sker der, koger Jimmy over igen ????

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 28-06-04 12:44

> Hej Jens
>
> Hvad sker der, koger Jimmy over igen ????
>
> M.V.H.....Benny..

Hej Benny

Ja meget kan man skælde Jimmy ud for, men kedelig er han ikke
Nu er det vist også på tide at du stikker ham et par af dine berygtede
verbale ørertæver, han er begyndt at forurene gruppen lidt vel rigeligt.
Det sidste påfund fra hans side er jo at melde jeg ved ikke hvor mange
for injurier mod hans stakkels uskyldige person, så er man for latterlig.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-04 12:56

> [...]
> Det sidste påfund fra hans side er jo at melde jeg ved ikke hvor mange
> for injurier mod hans stakkels uskyldige person, så er man for latterlig.

Hej igen Jens

Ja nu så jeg vist lige dit indlæg en postgang for sent ...
For jeg er sandelig lige kommet til at sende ham en undskyldning, men han er
jo vist lidt prikken, så jeg var jo nødt til, at skylde mig at udvikle mig
til et lille sprog geni, for man skulle jo nødigt støde det arme hvis det
kunne undgås

M.V.H.....Benny..