MySQL: Autonummering
Fra : NB

Dato : 25-06-04 21:50

Hvordan laver jeg noget tilsvarende til Access' autonummering i MySQL?

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 21:57

Den 25-06-2004 22:50 skriblede NB:

> Hvordan laver jeg noget tilsvarende til Access' autonummering i MySQL?

Det er vel det samme for al SQL, altså giv kolonnen en AUTO_INCREMENT

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-06-04 22:12

On Fri, 25 Jun 2004 22:57:08 +0200, Søren Løbner <"soren AT lobner DOT
dk"> wrote:

>Det er vel det samme for al SQL, altså giv kolonnen en AUTO_INCREMENT

Arh, det er vist så meget sagt. AUTO_INCREMENT er en MySQL-oddity,
hvor man typisk bruger sequences i andre RDBMS

Du kan her se lidt om hvordan de forskellige sprog lægger op til at
man håndterer den opgave:
http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#mix-identity

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: underholdsbidrag (og ikke underholdningsbidrag)