lokalnetværk bag linksys router ustabilt
Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 25-06-04 21:11

Jeg har en linksys router (ingen wifi men en ret simpel udgave) med en win
2003 server maskine bag. DHCP er aktiveret på router både på lan og på
internetsiden og tjenesten DHCP i windows er også aktiveret. Men til tider
så logger f.eks. msn messenger lige pludselig af mens jeg ikke er hjemme
f.eks. og så nogengange får den logget på igen. Netværket virker ustabilt.
Nogengange har jeg tænkt mig at deaktivere DHCP på lan siden i router og så
selv taste DNS med mere ind på min windows maskine får at få det mere
stabilt, men efter nogen tid går internet ned lokalt og jeg skal genaktivere
DHCP lokalt for at få forbindelse igen. Jeg synes ikke det giver meget
mening. Inde ved netkort har jeg kun TCP/IP protokol inde. De andre ting som
QoS, fildeling og MS netværk og lign ting er afinstalleret. Nogen der kan
hjælpe på vej til et mere stabilt netværk. Det må da kunne lade sig gøre at
få det lige så stabilt som dengang jeg havde computeren direkte til ADSL
modem. Jeg vil jo gerne have beskyttelsen som man har gennem NAT.

--
/ Ejvind "SoulWalkeR" Toft
/ http://www.etoft.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-06-04 15:38

On Fri, 25 Jun 2004 22:10:55 +0200, "Ejvind \"SoulWalker\" Toft"
<et@REMOVEetoft.dk> wrote:

> [...]
>få det lige så stabilt som dengang jeg havde computeren direkte til ADSL
>modem. Jeg vil jo gerne have beskyttelsen som man har gennem NAT.

Kan det være Linksys-firmwaren, der trænger til opdatering?

Jeg bruger selv en Linksys BEFSR41 med firmware 1.44.2z, Dec 13 2002
(PPPoE på WAN-siden), og den er 100% stabil.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen