Afsender adresse
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 25-06-04 19:27

Hej nyhedsgruppe,

Et banalt spørgsmål: Hvordan kamuflerer man sin mail adresse i indlæg til
nyhedsgrupperne, således at man ikke kan se ens afsender mailadresse, men
kun én eller anden spøjs tekst som mailadressen er erstattet med? Hvis man
ændrer sin mailafsender adresse, gælder det så al udgående post, eller kan
man "switche" mellem hvilken afsenderadresse man vil benytte? Et længere
svar må gerne sendes til min mail adresse hvis svaret er uvedkommende for
denne nyhedsgruppe.

Med venlig hilsen
HH

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-06-04 19:43

Hans-Henrik Husen wrote:
> [...]
> svar må gerne sendes til min mail adresse hvis svaret er uvedkommende for

Du skriver ikke hvilken Browser du bruger.

Jeg kender kun (primært) Netscape og Mozilla der er næsten ens.

Deri er det 2 adskilte "grupper" om man skriver mail eller skriver i
nyhedsgrupper.

Dvs. jeg kan sætte min kunstige mailadresse i nyhedsgrupper til hvad som
helst uden at det påvirker E-mail.

Det kan sættes op under "Edit / Proporties" osv.
Du har selv gjort det da du installerede programmet eller fandt
forbindelsen til din udbyder af nyhedsgrupper.!!

Så prøv at kigge på det igen.

Du kan ikke forvente svar pr mail da nyhedsgrupper er et offentligt
forum hvor alle skal have nytte af de svar der gives. - Du er jo ikke
alene i verden.
Og der er jo stadig masser af bruger af Microsoft programmet som du
formentlig bruger.

(Det kan jeg iøvrigt kontrollere udfra det indlæg du har sendt.! Men har
ikke gjort det.)

mvh. Jørgen

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 25-06-04 20:05

Jeg bruger IE 6,0. Jeg forlanger heller ikke et svar til min mail adresse -
det var kun ment hvis indlægget ikke var relevant i denne gruppe. Der er jo
brugere der ynder at kaste sig over folk der kommer med et indlæg der ikke
helt 100 % passer til gruppen. Men bortset fra det så synes jeg ikke jeg kan
bruge det du skriver, da jeg ikke umiddelbart kan finde de muligheder du
nævner, i IE. Eller også leder jeg det forkerte sted! Men det var netop det
du nævner, at man kan have forskellige afsenderadresser til henholdsvis mail
programmet (IE Express) og nyhedsgrupperne, at jeg ledte efter. Men som
sagt, ikke kan hitte ud af!

Mvh
hh

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-04 20:22

Hans-Henrik Husen skrev:

>Jeg bruger IE 6,0. Jeg forlanger heller ikke et svar til min mail adresse -
>det var kun ment hvis indlægget ikke var relevant i denne gruppe.

Nu bruger du jo ikke IE til nyhedsgrupper, men Outlook Express,
så det er der, du skal ændre afsenderadressen og ikke i OE.

Funktioner => Konti => Nyheder => marker kontoen => egenskaber =>
ændre mailadressen.

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express,
hvor spørgsmålet hører hjemme og svar herpå bringes.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.
--
Knud

Fra : Steen

Dato : 25-06-04 21:42

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> Nu bruger du jo ikke IE til nyhedsgrupper, men Outlook Express,
> så det er der, du skal ændre afsenderadressen og ikke i OE.

Så vidt jeg kan se, bruger han Thunderbird som news reader...

--
Steen

MailMinus2

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-04 21:50

Steen skrev:

>Så vidt jeg kan se, bruger han Thunderbird som news reader..

Det er da Hans-Henrik Husen, der spørger og iflg. hans header, så
bruger han da OE.

Hele headeren, ser sådan ud:

From: "Hans-Henrik Husen" <hh.husen@mail.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.software.browser
Subject: Re: Afsender adresse
Date: Fri, 25 Jun 2004 21:05:03 +0200

Og så svarer Jørgen Rasmussen og han bruger rigtig nok
Thunderbird, men det er jo ikke ham, der spørger om, hvordan man
skifter adresse.

Og under alle omstændigheder, så hører spørgsmålet ikke hjemme
her.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-06-04 17:39

Hans-Henrik Husen skrev:

> afsenderadresse man vil benytte? Et længere svar må gerne sendes til
> min mail adresse hvis svaret er uvedkommende for denne nyhedsgruppe.

Hvis noget ikke hører til i én gruppe, så flytter man indlægget til en
relevant gruppe.

Kun køb/salg som svar på et indlæg i en diskussionsgruppe hører til i
email.

FUT:dk.admin.netikette

Jesper G. Poulsen