Rene Hansen wrote:
> Hej alvidende gruppe...
He! ... He ...!
> Så er jeg kommet hjem og har set kærestens T250 fra 73.
> En OK begyndercykel til hende, som ikke er så stor igen.
> Nyt spørgsmål til rødderne, og lad os prøve at holde det på et plan
> hvor det ikke bliver til en mega-lang tråd som er næsten helt
> religiøs...
> Kærestens datter på 11, skal have en styrthjelm og kæresten havde kig
> på en i en cykel/knallertbutik til ca 400 gode danske
> inflationshærgede kroner.
> Jeg er lidt skeptisk, selv om den er udstyret med diverse CE-numre å'
> såd'n.
> Jeg mener nok at vi skal ofre lidt mere på sagen, og er der egentlig
> forskel på om en hjelm bliver godkendt til knallert- eller MC-brug?
> Kæerestens kørelærer siger at det er fløjtende ligegyldigt sålænge den
> har en godkendelse.
> Har han ret, eller ville I som jeg ofre noget mere på sagen?
> Ren
>
En godkendelse, er en godkendelse, og så kan de MINIMUM holde til det
samme. Man kan godt få dyrere, bedre o.s.v.
Jeg ville dog lægge vægt på 2 ting:
1) Fuldfase! 40% af skaderne sker på underansigtet.
2) Vægten bør holdes på et minimum
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!