jpeg.lib
Fra : Ole Lützhøft

Dato : 25-06-04 15:10

Jeg prøver at benytte jpeg-6b.

I forbindelse med oversættelse/link af de programmer (eks. cjpeg) der
følger med, får jeg en fejl under linkning, nemlig at den ikke kan
finde "Release\jpeg.lib"

Jeg har søgt højt og lave men kan ikke finde et sådant lib.

Jeg benytter visual studio og har fået oprettet projekt mm.

Er der nogen der kan hjælpe??

/Ole
Ole Lützhøft
ole@FJERNlutzhoft.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-06-04 20:15

Ole Lützhøft wrote:

> [...]
>
> Jeg har søgt højt og lave men kan ikke finde et sådant lib.
>
> Jeg benytter visual studio og har fået oprettet projekt mm.

Du skal have kompileret jpeg softwaren til et lib. Desværre kan
jpeg ikke bygges med Visual Studio "out of the box".

Nederst på denne side:
http://www.smalleranimals.com/jpegfile.htm

kan du downloade et lille demo project til Visual C++,
herunder et project der bygger jpeglib.lib som kan bruges
til Visual Studio.

Så vidt jeg husker skal du lave en enkelt lille rettelse
til sourcen for at kunne bygge med VC 6.0.

Når du har bygget demo projectet kan du inkludere lib'et
i det eget project, Project -> Settings -> Link.

/b