Emigration til USA i 1967
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-06-04 11:56

Kan nogen af jer fortælle mig hvor og hvordan man griber det an,
når man vil forsøge at finde en person som er emigreret til USA på
en konkret dato i 1967?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Bente Aaris

Dato : 25-06-04 19:21

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev i melding
> Kan nogen af jer fortælle mig hvor og hvordan man griber det an,
> når man vil forsøge at finde en person som er emigreret til USA på
> en konkret dato i 1967?

De som ved det er jo Folkeregisteret og Skattefar evt. foreninger som
vedkommende kan ha været medlem i,
hvis han/hun da har meldt udflytning (ikke stukket af),
men det er jo så et spørgsmål om de vil fortælle noget (for nyt).

En mulighed er at søge efter personen her på White Pages (telefonkatalogen),
hvis da vedkommende er i live endnu.

http://www.whitepages.com/

Lægge ind en efterlysning i det danske blad Bien (gratis) att.: Gert Madsen:

http://www.solvangca.com/html/bien.htm

Mvh
Bente Aaris
OSLO

Fra : Hans Poulsen

Dato : 26-06-04 15:24

Jørgen Grandt wrote

> Kan nogen af jer fortælle mig hvor og hvordan man griber det an,
> når man vil forsøge at finde en person som er emigreret til USA på
> en konkret dato i 1967?

En opringning til udenrigsministeriet ville muligvis resultere i en
vejledning, der fører dig på sporet af emigranten, hvis du da ellers
har reelle hensigter.
En reel hensigt kunne fx være, at du ville testamentere fem mio. kr.
til vedkommende, men står og mangler hendes adresse. Hvis du bare
søger vedkommende for at genopfriske en munter aften på kroen i 1967,
gider ministeriet nok ikke at bruge tid og kræfter på sagen.

Hvis det er dit indtryk, at vedkommende er, hvad der med et juridisk
udtryk hedder "bortebleven", er der på internettet en masse adresser,
hvor pårørende søger efter et familiemedlem - og myndighederne efter
kriminelle personer.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 16:41

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> wrote in message
> Jørgen Grandt wrote

snip
> Hvis det er dit indtryk, at vedkommende er, hvad der med et juridisk
> udtryk hedder "bortebleven", er der på internettet en masse adresser,

Og hvis alt andet svigter, så har Frelsens Hær en eftersøgningstjeneste som
er ret efektiv - jeg har selv brugt den et par gange - men vær forberedt på
at modtage et girokort bagefter. Beløbet der skal stå på det bestemmer du
selv.

--
Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

besøg min hjemmeside på www.baskholm.dk - den er foruden slægtsoptegnelser
behæftet med bl.a. ordbogen "Træsmedens Håndværktøj" og Køng kirkebog (Båg
herred).
Opdateret 26.6.2004

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 29-06-04 18:52

Jørgen Grandt wrote:
> Kan nogen af jer fortælle mig hvor og hvordan man griber det an,
> når man vil forsøge at finde en person som er emigreret til USA på
> en konkret dato i 1967?
Hvis personen er død i USA før 2004 kan du måske finde ham/hende her?
http://familytreemaker.genealogy.com/fto_ssdisearch.html

--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/