irriterende oplevelse
Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-06-04 11:39

Hejsa!

Tja vi har lige købt hus og skal jo snart flytte fra det andet par, som vi
lejer et hus sammen med. Deres ene kat er vant til at gå sammen med vores
tre, så hende skulle de selvfølgelig finde en ny legekammerat til. Vi fandt
den sødeste lille tortie, og de havde aftalt med opdrætteren at de gerne
ville reservere hende og også aftalt en dag, hvor de kan komme op og se
hende. De glædede sig helt vildt da de to dage inden de skulle se killingen
fik en mail fra opdrætteren. Ja de havde jo solgt hende til en anden
opdrætter!! Men de var da velkommen til at komme forbi alligevel. I kan
ellers tro de blev skuffede! De regnede jo med at hun var reserveret!

Nu spørger jeg så bare! Er det os der er hysteriske, fordi vi synes at man
ikke behandler andre sådan eller hvad?

Det var bare et lille surt opstød. Det skal lige siges at de har fundet en
anden. Hun er også bare tortie, og har virkelig krudt i numsen
Mvh Kari

Fra : Denise

Dato : 25-06-04 12:09

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det var bare et lille surt opstød. Det skal lige siges at de har fundet en
> anden. Hun er også bare tortie, og har virkelig krudt i numsen

Hej
Jeg ville da også blive dødhammerende gal, hvis jeg troede jeg skulle have
en kat der var reserveret til mig. Men så skal lige siges, at jeg aldrig
ville føle mig sikker på den var reserveret, selv om de sagde det, med
mindre jeg havde betalt depositum. Det mener jeg også jeg har gjort, de
gange jeg har reserveret killinger.
Godt de har fundet en anden.

--
Hilsen Denise

Fra : Jytte

Dato : 25-06-04 12:23

Kari Eiffert wrote:
> [...]
>
> Det var bare et lille surt opstød. Det skal lige siges at de har
> fundet en anden. Hun er også bare tortie, og har virkelig krudt i

Hej Kari.

Jeg forstår sagtens din irritation. Men jeg tror de fleste opdrættere flere
gange har oplevet at folk har reserveret en killing, og så bliver de bare
væk eller i bedste fald ringer og siger, de ikke vil have den.
Hvis den pågældende opdrætter har stået med et super godt hjem, har de ikke
turdet tage chancen og vente.

Hilsen
Jytte

Fra : Gitte

Dato : 25-06-04 12:24

Hejsa

Jeg ville også være blevet godt tosset, ringer folk på killinger her og
aftaler der er en eller 2 som de især er vilde med , men gerne vil komme om
x antal dage, så vil jeg da gerne reservere dem til dem, en aftale er da en
aftale, så kan folk komme og kigge og der så betale depositum når de har
valgt hvad de gerne vil have, dejligt din veninde har fundet en anden, men
dybt useriøst af opdrætteren syntes jeg

MVH
Gitte
www.sacala.dk Skønne skovkatte killinger til salg

Fra : Helle Madsen

Dato : 25-06-04 12:45

Jeg ville blive godt tosset hvis det var mig der havde oplevet det. Når man
kommer langvejs fra og skal se på en killing indbetaler man ikke et
depositum inden man har set killingen. Man skal jo stadig checke om det er
noget for en. Men samtidig gider man jo heller ikke køre i flere timer hvis
killingen så er væk når man kommer.

Jeg synes at som opdrætter er det en chance man må tage, killingerne skal
man jo nok komme af med på et eller andet tidspunkt.

Mvh
Helle

Fra : Denise

Dato : 25-06-04 13:05

"Helle Madsen" <gizmotrold(nospam)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> depositum inden man har set killingen. Man skal jo stadig checke om det er
> noget for en. Men samtidig gider man jo heller ikke køre i flere timer

Nej, selvfølgelig, man skal jo have set den først for at betale depositum
for senere afhentning
Men det kan man jo så nok ikke kalde reservation, men måske forkøbsret, og
det er jo nok sådan, at folk bliver væk fra aftaler fordi de har fundet en
anden kat. Og er chancen der for salg til anden side så gør nogle opdrættere
nok det, for at undgå at brænde inde med killingerne.
Og vi er enige om, at det er dårlig opførsel, men er der ikke betalt noget,
så er de jo i deres ret til at sælge til anden side, men at de ikke kunne
vente i 2 dage, det er da for ringe.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-06-04 13:22

> [...]
>
> Det var bare et lille surt opstød. Det skal lige siges at de har fundet en
> anden. Hun er også bare tortie, og har virkelig krudt i numsen

Jeg har som opdrætter selvfølgelig også erfaringer med det at "booke" en
killing. Her er det sådan at hvis folk kontakter mig og vil booke, så
aftaler vi en dag samtidig. Aftalen er at jeg holder killingen til den dato.
Hvis den dag af en eller anden grund bliver udskudt (f.eks pga ferie) laver
jeg simpelthen aftalen med folk om til at hvis andre henvender sig på samme
killing, så kontakter jeg de første, og så må de få set på den killing og
besluttet sig.
Har vi godkendt hinanden, vi har mødtes, de har set killingen, og den har
godkendt dem og der er grundlag for at sælge killingen, så er den
BOOKET. Ergo ikke til salg.... og depositum bruger jeg ikke. Kan jeg ikke
stole på folk, så er jeg da bare glad for at de ikke får min killing.

Jeg har oplevet at holde en kiling uge efter uge tilnogle der lige skal på
ferie, lige skal lige skal ... men virkelig gerne vil have killinge, og så
melder de alligevel fra, uden man nogensinde har set dem, eller de har set
killingen. Der har man sagt nej til en del søde killingefolk. Det er
ærgeligt. Så en bookning er ofte i mine øjne en aftale om at man ringer til
den der har booket først, hvis en anden potentiel køber viser
interesse......

Jeg var blevet stiktosset hvis jeg havde aftale om at skulle se en killing
og den bare blev solgt til nogle andre....
Godt du fik en anden

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 25-06-04 13:37

Nina, Tender Tribes <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev:

> [...]
>
>Jeg var blevet stiktosset hvis jeg
>havde aftale om at skulle se en killing
>og den bare blev solgt til nogle andre....

Hej Nina.

Jeg tillader mig lige at komme med et lille spørgsmål til dig .

Hvor længe er det rimeligt at få en killing "sat på hold"? Nu
tænker jeg på et ganske nyfødt kuld. Det er jo lidt svært at
vurdere killingen, før den får lidt størrelse. Så måske man gerne
vil vente med besøg, til killingen er nogle uger. Er der noget,
der sådan er kotume blandt seriøse opdrættere?

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-06-04 14:12

> Hej Nina.
>
> Jeg tillader mig lige at komme med et lille spørgsmål til dig .
Helt okay

> [...]
> vurdere killingen, før den får lidt størrelse. Så måske man gerne
> vil vente med besøg, til killingen er nogle uger.
Så kommer man da bare to gange ... eller flere.
Jeg forventer at de kommende købere viser noget interesse. Synes det er
fjollet at vi spilder hinandens tid med at "booke" i ugevis, og så kan det
ende med at jeg ikke vil sælge til dem, eller de ikke vil købe af mig. Så
når man taler sammen, så finder man da en dag. ... og så tager man den
derfra. Jeg forventer skam ikke at folk skal bestemme sig 100% og siger at
den vil de have.Det er da en stor beslutning. Men jeg forventer at se folk
før jeg holder en killing til dem i længere tid.
Fordelen er at man så har mulighed for at lære dem at kende, og prøve at
hjælpe med at de får valgt den killing der passer bedst til dem

Er der noget,
> der sådan er kotume blandt seriøse opdrættere?

Det er vel op til den enkelte opdrætter.

Hilsen Nina

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 28-06-04 07:28

> [...]
>den vil de have.Det er da en stor
>beslutning. Men jeg forventer at se folk
>før jeg holder en killing til dem i længere tid.

Tak for det .

Jeg var også bare lidt nysgerrig. Jeg går måske og pønser lidt på
noget, og så vil jeg gerne være så godt forberedet som muligt .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-06-04 14:21

hej allesammen!

Tak for alle svarene. Det er godt at høre at det ikke er os der er helt
forkert på den. Synes nu også godt de kunne have ringet. En mail der først
kommer, når killingen er solgt har jeg ingen respekt for. Men nu ved vi da
hvilken opdrætter vi ikke skal kontakte en anden gang.

MVH Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-06-04 14:33

Hvis I kunne tænke jer at se den guldklump de valgte i stedet for, kan I se
hende her : http://www.bigbeauty.dk/indiana.htm