Overliggende grafik over flere rammer.... ~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 25-06-04 11:22

Jeg har en webside som er opdelt i rammer, jeg har indikeret de to øverste
nedenunder som er dem som volder mig problemer. Der er et sæt menuer i den
øverste ramme og undermenuer i den lige under.

I___________________________________________I
I___________________________________________I

Jeg har et stykke grafik som dækker begge rammer, og måden jeg har gjordt
det på er følgende:

Lavet min fulde baggrund med grafikken i Photoshop, dernæst har jeg skåret
den ud i stykker så hvert stykke passer til hver sin ramme og disse stykker
er lagt ud i hver sin fil hvorefter de er blevet brugt som background i FP
2003 i hver deres rammer.

Men.... Når nu jeg prøver at tilpasse disse ramme, så grafikken passer med
kanten af den ene ramme til den anden, så går det hele skævt. Jeg kan ikke
få det til at passe, enten rykker jeg den for meget eller også rykker jeg
den for lidt, og det er ikke fordi min hånd er usikker eller jeg ikke kan
rykke rammen så lidt. Jeg kan bare ikke placere rammen lige præcist hvor jeg
vil.

Er det en forkert fremgangs måde, eller er det noget jeg gør forkert. Måske
skal der justeres på nogle gitter størrelser, men jeg har kigget og desværre
uden held.

Nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 25-06-04 22:41

Hej Kasper

Jeg går ud fra at du har sat rammetykkelse til 0? Og at du har valgt 0 i
margenhøjde og bredde til rammerne? Og at vælge 0 i højde og breddeafstand
på billedernes egenskaber? Og defineret pixelstørrelse højde/bredde?

Det vil være lettere at hjælpe, hvis du giver et link til din side.

Mvh Charlotte Eglin

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 25-06-04 23:37

Dig igen

Altid dejligt du kan hjælpe!

Jeg har dog løst problemet selv, men ellers mange tak!

Først så jeg størrelsen i pixels og noterede det, sat billedet ind som
baggrund, og justerede ramme størrelsen til samme antal pixels og
kanstørrelse til nul. Derefter spillede det. Man skal ikke begynde manuelt
at rykke med rammestørrelsen, så tror jeg ikke man helt præcist kan ramme
det samme antal pixels.... Jeg kunne ikke ihvertfald

God weekend