mysql instalations fejl
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 25-06-04 10:56

jeg har fulgt guiden http://www.devside.net/web/server/windows/mysql-bin

slavisk

efter jeg har kørt c:\www\mysql\bin> mysqld-max-nt --install
og den er instaleret skal den startes med
net start mysql

når jeg køre komandoen står der:

Tjenesnten mysql starter.
Tjensten mysql kunne ikke startet.

Der opstod en systemfejl.

systemfejlen 1067 opstod.

processen sluttede uventet.

nogen der gider give lidt ud af deres erfaring hvor kan man slå systemfejl
op henne til mysql, jeg syntes ikke jeg kan finde noget, og hvad er fejl
1067 ???

hilsen
Henrik (newbee over alle newbees)

Fra : Kim Andersen

Dato : 25-06-04 16:28

Du har rettet i my.ini under c:\windows eller c:\winnt hvor database filen
ligger etc?

evt. kan du start mysql op med option "mysql-nt-max.exe --console" og der
igennem se fejlen.
Alternativ der hvor databaser ligge, findes der en fil som hedder
<computernavn>.err.

/Kim