MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Isætning af musik cd i CD-rom
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 08:43

Hvordan får jeg win2000 til ikke automatisk at starte et musik program op
når jeg isætter en alm musik cd i min pc ?

Thomas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-06-04 14:26

Thomas skriver bl.a.:

> Hvordan får jeg win2000 til ikke automatisk at starte et musik
> program op når jeg isætter en alm musik cd i min pc ?

Kig på egenskaber for drevet: Autoplay.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

---

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 16:31

?????

Det kan godt være at jeg er en pc-spasser, så den skal jeg lige have på en
anden måde....

Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-06-04 16:35

Niels P Sønderskov skrev:

> Kig på egenskaber for drevet: Autoplay.

Findes ikke i Win2000 så vidt jeg husker, men kan kan holde
Shift-tasten nede når man propper CD'en i, eller slå autoplay
fra i registreringsdatabasen.
(HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom,
hvor man ændrer værdien Autorun til 0).

Man kan sikkert også slå det fra via gpedit.msc. Det kan man
i WinXP i hvert tilfælde. TweakUI var også en mulighed.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-06-04 22:04

Thomas G. Madsen skriver bl.a.:

> [...]
>
> Man kan sikkert også slå det fra via gpedit.msc. Det kan man
> i WinXP i hvert tilfælde. TweakUI var også en mulighed.

Jeg kunne heller ikke huske det, og derfor nøjedes jeg med at
skrive 'kig på egenskaber'. Det kan man i hvert fald, men det kan
godt være der ikke er noget autoplay-faneblad.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-06-04 22:40

Niels P Sønderskov skrev:

> Jeg kunne heller ikke huske det, og derfor nøjedes jeg med at
> skrive 'kig på egenskaber'. Det kan man i hvert fald, men det kan
> godt være der ikke er noget autoplay-faneblad.

Jeg er heller ikke helt sikker. Det er utroligt så hurtigt man
glemmer et styresystem, men jeg mener, at Autoplay-fanebladet
kun er noget WinXP har.

> --
> Niels P Sønderskov
> nielspsonder @ skov.mail.dk
>

> ---

Jeg tillader mig lige at gøre opmærksom på denne side:
<http://usenet.dk/netikette/signatur.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-06-04 10:40

Thomas G. Madsen skriver bl.a.:

> Jeg tillader mig lige at gøre opmærksom på denne side:
> <http://usenet.dk/netikette/signatur.html>.

Ja, ja, ja. Det er jo ikke en del af signaturen det dér
AVG-fjams. Skulle være fjernet nu.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

---

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-06-04 11:02

Niels P Sønderskov skriver bl.a.:

> Ja, ja, ja. Det er jo ikke en del af signaturen det dér
> AVG-fjams. Skulle være fjernet nu.

Ikke nu, men nu...

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 16:18

Win2000 har det ikke

Thomas

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-06-04 18:10

Den Mon, 28 Jun 2004 17:18:13 +0200, "Thomas" <-> skrev:

>Win2000 har det ikke
>
>Thomas

Hvad?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 20:07

autoplay-faneblad

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 20:12

Thomas skriver:

> autoplay-faneblad

Pssst, http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Det vil klæde dine indlæg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 14:50

Er der ingen der kan hjælpe med mit problem og ikke om hvordan man udtrykker
sig i en news-gruppe ?

I kan oprette jeres egen emne om det.

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-06-04 15:02

http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

> I kan oprette jeres egen emne om det.

Nu er det dig der har problemet med opførsel. Jeg gider ikke forsøge at
hjælpe nogen, der ikke gider opføre sig pænt. Sådan er det.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 29-06-04 16:08

Den Tue, 29 Jun 2004 15:49:41 +0200, "Thomas" <-> skrev:

>Er der ingen der kan hjælpe med mit problem og ikke om hvordan man udtrykker
>sig i en news-gruppe ?
>
>I kan oprette jeres egen emne om det.

For det første har du fået et svar:

For det andet er det ikke til at finde hoved eller hale i det du
skriver, så længe du ikke benytter fornuftig citatteknik.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 11:56

Niels P Sønderskov skrev:

> Ikke nu, men nu...

Tak for velviljen Niels.
Der er jo heller ikke den store grund til at fortælle, at et rent
tekstindlæg ikke indeholder virus, for selvfølgelig gør det ikke
det. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-06-04 13:22

Thomas G. Madsen skriver bl.a.:

> Tak for velviljen Niels.
> Der er jo heller ikke den store grund til at fortælle, at et
> rent tekstindlæg ikke indeholder virus, for selvfølgelig gør
> det ikke det. :)

Nu kommer Jesper-geniet nok efter mig (stærkt off-topic
materiale!), men det var desværre standardopsætningen på den nye
gratis-AV, og jeg læser ikke så meget egne indlæg

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 13:41

Niels P Sønderskov skrev:

> [..] men det var desværre standardopsætningen på den nye
> gratis-AV, og jeg læser ikke så meget egne indlæg

Jeg ved det og har også bemærket, at flere og flere har de her
rekvalme-linier for forskellige antivirusprodukter i deres
signatur. Jeg har personligt overvejet at smide hele dynen i
killfilteret, men det er nu nok lige lovlig drastisk. :)

Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows og dk.admin.netikette.
FUT til: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 28-06-04 16:41

> [...]
> signatur. Jeg har personligt overvejet at smide hele dynen i
> killfilteret, men det er nu nok lige lovlig drastisk. :)

Hvad pokker vil du have vi skal gøre? Laves ikke viruscheck er det et
problem. Laver man viruscheck er det et problem at firmaet bag oplyser man
har gjort det.

Viggo

---

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-06-04 18:07

"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad pokker vil du have vi skal gøre? Laves ikke viruscheck er det et
> problem. Laver man viruscheck er det et problem at firmaet bag oplyser man

Hej Viggo
Du kan da bare slå det fra, der er alle muligheder i denne den bedste
antivirus der er til at betale for almindelige folk, bruger den selv.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 28-06-04 19:40

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> Du kan da bare slå det fra, der er alle muligheder i denne den bedste
> antivirus der er til at betale for almindelige folk, bruger den selv.

Jeg har da ingen anelse om hvordan.

Viggo

---

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-04 19:52

"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har da ingen anelse om hvordan

Ved siden af uret er der et ikon med 4 farver på (gul, sort, grøn og rød )
Højreklik og vælg "Run AVG Control Center" vælg faneblad "E-mail Scanner"
fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk på Apply og derefter på
OK så er det væk

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 28-06-04 21:58

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjern fluebenet i "Certify Outgoing Messages" tryk på Apply og derefter på

Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.

Viggo

---

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 22:01

Viggo Karlsen skriver:

> Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.

Nej, slet ikke, du fjerner viruskontrol på udgående mails (og
newsindlæg).

Jeg formoder at du har styr på om den _sender_ virus ud ??
For øvrigt kan du ikke sende virus til en teksbaseret newsserver, så
fjern du bare skidtet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-04 22:07

> Nej, slet ikke, du fjerner viruskontrol på udgående mails (og
> newsindlæg).

så vidt jeg kan se på det, fjerner det da kun certificeringen af de udgående
meddelelser, der er stadig et flueben i "Check Outgoing Messages"

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-04 22:13

"Ivan V. Klattrup" skriver:

> så vidt jeg kan se på det, fjerner det da kun certificeringen af de udgående
> meddelelser, der er stadig et flueben i "Check Outgoing Messages"

Okay, så endnu mere grund til at gøre det !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-04 22:02

"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.

Nej, du fjerner de 3 nedenstående linier ved at fjerne det flueben

Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-06-04 22:05

Viggo Karlsen skrev:

> Så fjerner jeg sku da viruskontrollen - og gør AVG værdiløs.

Nej. Men du gør Usenet en stor tjeneste

Den checker stadig alle udgående mails, men de bliver ikke
"certificerede"; hvilket også er irrelevant.

Jesper G. Poulsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-06-04 23:06

Jesper G. Poulsen skriver bl.a.:

> Nej. Men du gør Usenet en stor tjeneste

Der er virkelig folk som lever i fortiden. De elendige fire
linier gør ingen som helst forskel i en verden hvor store mængder
af lort hober sig op i diverse binære grupper.

Men det kan da holde politikasketkarl & Co. beskæftiget med
harmløse gøremål.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : Hauge

Dato : 28-06-04 23:14

Hejsa
Niels P Sønderskov wrote:
> Der er virkelig folk som lever i fortiden. De elendige fire
> linier gør ingen som helst forskel i en verden hvor store mængder
> af lort hober sig op i diverse binære grupper.

Fordi der er hobevis af lort i grupperne, betyder vel ikke at der er en
speciel god grund til stadig at smide mere lort deri?

> Men det kan da holde politikasketkarl & Co. beskæftiget med
> harmløse gøremål.

Klovn

/Hauge

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-06-04 23:24

Hauge skriver bl.a.:

> Klovn
>
> /Hauge

Så sandt, så sandt.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-06-04 01:02

Niels P Sønderskov skrev:

> Men det kan da holde politikasketkarl & Co. beskæftiget med

*PLONK*

Skulle have været gjort for lææænge siden.

Jesper G. Poulsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-06-04 11:18

Jesper G. Poulsen skriver bl.a.:

> *PLONK*
>
> Skulle have været gjort for lææænge siden.

Et virkelig alvorligt tab for verden.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk