Når en Application-variabel dør...
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 24-06-04 21:11

Jeg opretter et bruger-id i global.asa hver gang en ny bruger logger på. Den
ligger jeg så i en Application("UserID").

Denne variabel skal jeg til en hver tid kunne tilgå, men hvis en bruger er
inaktiv i mere den fastsatte Session.Timeout tid, så dør variablen jo.
Skulle brugeren så vælge at fortsætte efter denne tid så oprettes der jo en
ny session og dermed et nyt bruger-id.

Kan jeg omgå dette uden at skulle sætte Session.Timeout til et uhyrligt højt
tal?

Mit site er bygget op omkring én asp-side.

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : *XxX*

Dato : 25-06-04 09:23

"Kasper Katzmann" <kasper@bmwkatzmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny session og dermed et nyt bruger-id.
>
> Kan jeg omgå dette uden at skulle sætte Session.Timeout til et uhyrligt

Jeg kan ikke huske om session.sessionid er den samme indtil sessionen dør
eller om den blive ved med at være ens længere tid, men du kan da prøve dig
frem. Ellers kan du lave en cookie med et tilfældigt tal.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-06-04 17:19

Kasper Katzmann skrev:

> Jeg opretter et bruger-id i global.asa hver gang en ny bruger
> logger på. Den ligger jeg så i en Application("UserID").

Øh - du forveksler vist Application- og Session-variable.
Jeg gætter på at det bare er en fejlskrivning, med for en ordens
skyld:

Application-variable er fælles for alle sessions på et site - det
bruges fx til at gemme værdier der relaterer sig til sitet, fx
connection strings til databaser, angivelser af antal online
brugere og stier til bestemte dele af et site.

Session-variable er unikke for hver bruger (session) på sitet, og
bruges derfor ofte til at gemme oplysninger om brugeren - fx
brugernavn, id, om brugeren er logget etc.

> Kan jeg omgå dette uden at skulle sætte Session.Timeout til et
> uhyrligt højt tal?

Jeg vil tro at du kan komme videre ved at bruge en normal
(persistent) cookie i stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen