Placering af nyt vindue
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-06-04 20:45

Hej NG

Jeg har lavet er javascript funktion som åbnes i et nyt vindue,
men den bliver åbnet oppe i venstre hjørne.

Min script ser sådan ud:

function darkskies()
{
kortVindue = window.open('login_incl.asp', 'darkskies',
'width=500, height=200, menubar=0, scrollbars=0, directories=0')
}

Er der et script som kan fortælle browseren at det nye vindue
skal åbnes midt på siden og ikke oppe i venstre hjørne?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-06-04 21:40

Martin Jørgensen <malle@mail.dk> writes:

> Jeg har lavet er javascript funktion som åbnes i et nyt vindue,
> men den bliver åbnet oppe i venstre hjørne.

Det er efterhånden blevet så udbredt med popup-blockere, at det
at åbne nye vinduer ikke kan regnes som særlig sikkert mere.
Overvej om det virkelig er den nemmeste måde at opnå det du vil.

> [...]
> kortVindue = window.open('login_incl.asp', 'darkskies',
> 'width=500, height=200, menubar=0, scrollbars=0, directories=0')

Du skal ikke have mellemrum i den sidste streng. Nogle browsere bliver
forvirret af det.

> Er der et script som kan fortælle browseren at det nye vindue
> skal åbnes midt på siden og ikke oppe i venstre hjørne?

Mener du midt på skærmen?
Det virker ikke i alle browsers (specielt dem der bruger tabs eller MDI
vil fejle). Du kan læse om det her:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_3>

Hvis du alligevel vil gøre det, så prøv:

function darkskies() {
var xpos = (screen.availWidth - 500)>>1; // 500 er width
var ypos = (screen.availHeigth - 200)>>1; // 200 er height
kortVindue = window.open("login_incl.asp", "darkskies",
"width=500,height=200,left="+xpos+",top="+ypos );
}

/L

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-06-04 21:57

Hej Lasse

Tak for hjælpen.

Jeg bruger kun popup i test fase.

Prøv at gå ind på min hjemmeside:
http://www.darkskies.dk

Prøv at klikke på søg linket, den bruger popup, men den fjernes når at søge
funktionen kommer til at virke.