Drægtig kat?
Fra : Anja Nielsen

Dato : 24-06-04 19:21

Hej alle.
Jeg er ny her i gruppen. Har to "almindelige" gårdkatte.. Sille på 1,5 år og
Futte på lidt over 1 år..
Futte havde for noget tid siden besøg af nogen hankatte i haven.. måske for
halvanden måned siden.. Nu, er hun blevet tyk, men ved ikk om det bare er
fordi hun er meget sulten???
Hun er jo nok gravid, men er der ingen HELT SIKRE tegn på sådan noget? Hun
sover meget, næsten hele dagen og natten. Og er kun ude et par timer om
dagen.. Er for en sikkerheds skyld begyndt at give hende killingefoder igen,
da un ikke skal blive for afkræftet hvis hun er gravid......
Er der nogen der kender til gravide katte???
Med venlig hilsen Anja

Fra : Niels Peter

Dato : 24-06-04 20:42

Anja Nielsen skrev:
> [...]
> da un ikke skal blive for afkræftet hvis hun er gravid......
> Er der nogen der kender til gravide katte???

Hvis hun ikke har været i løbetid igen siden, hun havde "herrebesøg", er
det i sig selv et kraftigt indicium.
Den store mave passer også meget godt med, at hun kan være 6-7 uger
henne (katte går ca. 9 uger).
Ellers kan du prøve at kikke hende på maven: især, når det er første
gang, vil brystvorterne blive noget større og mere rødlige, end de
plejer at være - det plejer at kunne ses allerede, når de er tre uger henne.

Og ellers kan du læse mere her:
http://www.bluewhite.dk/Tips/dragtighed_og_fodsel.shtml

Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Anja Nielsen

Dato : 24-06-04 20:45

"Niels Peter" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
KLip
> Hvis hun ikke har været i løbetid igen siden, hun havde "herrebesøg", er
> det i sig selv et kraftigt indicium.
KLIP
> http://www.bluewhite.dk/Tips/dragtighed_og_fodsel.shtml
>
> Hilsen, Niels Peter
> www.bluewhite.dk

Okay.. Ja. Syns også brystvorterne er blevet lidt større. Hun er bare en
lidt svær dame hende Futte.. Brokker sig altid meget og er sur når hun ikke
kommer ud hvis hun VIL ud osv. Løbetiden (hvis det var den) opfagede vi kun
pga hankattene i haven.
Det var meningen at hun skulle have sterilliseret, men..... det må så blive
efter killingerne..
9 uger siger du? Så er der jo ikke længe til.. Hvor tror du helst hun vil
føde henne?????? Hun er inde hele dagen, når vi er afsted, det sammen er
vores hund... mon ikke hun bliver på den anden siden af det gitter der
skiller dem om dagen og føder i hendes kattehus????
Tak for linket, vil lige tjekke det ud når jeg nu skal til at være kattemor

Med venlig hilsen Anja

Fra : Niels Peter

Dato : 24-06-04 20:55

Anja Nielsen skrev:

> [...]
> skiller dem om dagen og føder i hendes kattehus????
> Tak for linket, vil lige tjekke det ud når jeg nu skal til at være kattemor

Jeg tror, hun helst vil føde inde, med mindre hendes forhold til hunden
er sådan, at hun kunne finde på at se den som en trussel mod killingerne.
Men hvis hunden ikke kan komme over gitteret, er hun jo nok ligeglad ...

Niels Peter

Fra : Anja Nielsen

Dato : 24-06-04 20:55

> [...]
> Men hvis hunden ikke kan komme over gitteret, er hun jo nok ligeglad ...

Det kan hunden ikke.(komme over gitteret)
Normalt ser hun den ikke som en trussel. De sover ved siden af hinanden om
natten, men tænkte bare at hun jo i denne specielle situation kunne se den
som en trussel, hvis du ved hvad jeg mener??
Hunden, og hunde i det hele taget ville jo nok syntes sådan nogen små
killinger ville være en interessant ting, og det ville der jo overhovedet
ikke komme noget godt ud af!
Nå.. men i hvert fald er der hele to kasser der står klar til hende, og jeg
håber da at hvis hun føder imens vi ikke er hjemme at hun vælger at gøre der
i en af dem! (hunden er i soveværelset så det kan ikke blive i sengen)
Har du selv haft en kat der fødte?

Fra : Niels Peter

Dato : 24-06-04 21:42

Anja Nielsen skrev:

> [...]
> Hunden, og hunde i det hele taget ville jo nok syntes sådan nogen små
> killinger ville være en interessant ting, og det ville der jo overhovedet

De fleste dyr - også hunde - er kloge nok til at nærme sig killinger med
forsigtighed og respekt, hvis mor'en er i nærheden

> [...]
> i en af dem! (hunden er i soveværelset så det kan ikke blive i sengen)

Ja, jeg har efterhånden prøvet det nogle gange. Jeg opdrætter selv
Russian Blue, og min kone opdrætter koratkatte.
Så tilsammen har vi prøvet det en hel del gange

Niels Peter