ZoneAlarm opdatering
Fra : Jane

Dato : 24-06-04 18:49

Jeg har opdaterede ZA for få dage siden til denne version 5.0.590.015 eller
måske nyer, er ikke sikker, men under installationen fik Windows XP blå
skærm og lukkede ned, men kørte derefter, men somme tider kom der dog
meddelser om at ZA lavede fejl.

Så kom der en ny opdarering i dag, version 5.0.590.043 jeg opdaterede, men
nu kan jeg slet ikke komme på nettet hvis ZA er sat til, når jeg slår den
fra er der ingen problemer.

Jeg har brugt ZA meget længe, og aldrig haft problemer.

Er der andre som oplever det samme, eller er det bare Windows XP som ikke
dur til ZA?

Venlig hilsen
Jane

Fra : John

Dato : 24-06-04 19:15

"Jane" <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har opdaterede ZA , men
> nu kan jeg slet ikke komme på nettet

Jamen stakkels dig! Prøv at:

* Download ny ZoneAlarm og gem på skrivebord
* Afbryd forbindelsen til internettet
* Disable ZoneAlarm og genstart computeren
* Luk alle kørende programmer
* Slet ZoneAlarm, og genstart computeren
* Installér ny ZoneAlarm, og genstart computeren
* Tilslut internettet

Mvh John

---

Fra : Jane

Dato : 24-06-04 19:29

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in

> [...]
> * Luk alle kørende programmer
> * Slet ZoneAlarm, og genstart computeren
> * Installér ny ZoneAlarm, og genstart computeren

Ja men hvorfor skulle det løse problemet, hvis der er fejl i opdateringen,
som jo er den samme, som ny-installation?

Måske har du en forklaring på din opskrift.

Jeg har da opdaterede ZA de sidste 3 år uden de nævnte problemer.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : John

Dato : 24-06-04 20:04

"Jane" skrev i en meddelelse

> Ja men hvorfor skulle det løse problemet, hvis der er fejl i opdateringen,
> som jo er den samme, som ny-installation?

Hvorfor?

Opdatering af en software kan nogle gange give problemer (da ikke alle gamle
filer fjernes). I disse tilfælde tilråder producenten clean install, dét
tilbud fik du også under opdateringen af ZoneAlarm. Er der stadig problemer,
tilrådes sletning og geninstallation.

Jeg oplevede også nogle 'spændende tildragelser fra det virkelige liv',
efter 'clean install'-opdatering af ZoneAlarm. Jeg afinstallerede derfor,
rensede ud med den store kost, geninstallerede dyret, og alt kører fint nu.

Derudover kan du jo besøge ZoneLabs forum for yderligere inspiration:
http://forums.zonelabs.com/zonelabs

Derfor, såmænd..... :)

Mvh John

---

Fra : Muldeberg

Dato : 25-06-04 13:29

Jane <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Måske har du en forklaring på din opskrift.
>
> Jeg har da opdaterede ZA de sidste 3 år uden de nævnte problemer.

Der er ingen fejl i selve .exe filen at du har hentet fra Zonelabs.
Der er sikkert sket en eller anden install fejl da du kørte den.
Opdaterede til selv samme version igår.
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Jane

Dato : 25-06-04 15:04

Muldeberg <nothing@heree.com> wrote in

> Jane <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> wrote in

> Der er ingen fejl i selve .exe filen at du har hentet fra Zonelabs.
> Der er sikkert sket en eller anden install fejl da du kørte den.
> Opdaterede til selv samme version igår.

OK. Så må der jo være sket noget, jeg må prøve at afinstaller og
geninstaller igen.

Da jeg havde opdateret kom der en masse faner 4-5 stykker, som ønskede
tilladelse til at gå på nettet, har aldrig set dem før, men en af dem
var noget med Generic Host, kan ikke huske dem alle, så jeg sagde nej til
dem alle, så måske er det derfor ZA bloker.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Muldeberg

Dato : 26-06-04 16:12

> [...]
> var noget med Generic Host, kan ikke huske dem alle, så jeg sagde nej
> til dem alle, så måske er det derfor ZA bloker.

Ja det var en "ups" at blokere totalt for Generic Host, det er bla
din forbindelse til nettet.
Der er forresten en meget flink fyr der har skrevet en hel brugerhåndbog
om Zonealarm og hvordan man konfigurerer korrekt:
http://don.hoover.net/index.html
Jeg faldt lige over linken i Zonelabs Forums. Siten er nem overskuelig
og han har været så flink at vise hvordan man gør med billeder også.

Fra : Lars Raaby

Dato : 27-06-04 09:19

Muldeberg skrev bl.a.:
> [...]
> Jeg faldt lige over linken i Zonelabs Forums. Siten er nem
> overskuelig og han har været så flink at vise hvordan man gør

Tak for linket.
Er der andre der bruger denne service?
http://www.visualizesoftware.com/

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Lars Raaby

Dato : 24-06-04 20:14

Jane skrev bl.a.:
> [...]
>
> Jeg har brugt ZA meget længe, og aldrig haft problemer.
>
> Er der andre som oplever det samme, eller er det bare Windows

Jeg har ikke haft problemer med at opdater til den nye version.
Jeg bruger også XP.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Else Holm

Dato : 25-06-04 08:19

"Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
<klip>

> Jeg har ikke haft problemer med at opdater til den nye version.
> Jeg bruger også XP.

- og jeg har opdateret både en Win XP og en Win 2000 uden problemer.

--
Else