Får den nok at spise
Fra : René Larsen

Dato : 24-06-04 15:39

Vi har en killing på ca. 13 uger og giver den Royal Canin killigefoder.
Doceringen på pakken siger den skal have 40 - 50 gram foder om dagen, og det
synes ikke af meget.
Vi giver den mad to gange om dagen, morgen og aften, og det er sådan at
katten faktisk kaster sig over madskålen hvorefter den er tømt på ganske få
minutter.

Kan det virkeligt være rigtigt at det skal være sådan? Det må da ikke være
rart at være så sulten hele tiden.

Nu til et andet spørgsmål. Missen skal selvfølgelig have det bedste, men for
2 kilo Royal Canin killigefoder gav jeg 155 kroner, hvilket jeg synes er
meget. Er det bare prisen på det foder - eller har jeg bare købt det, det
forkerte sted.

René

Fra : Allan

Dato : 24-06-04 15:48

"René Larsen" <morgen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> meget. Er det bare prisen på det foder - eller har jeg bare købt det, det

Hej Rene

Nu skriver du ikke om du har andre katte. Så jeg regner med der kun er
den

Så Skynd dig og hæld en ordenlig balje foder op til missen.
Den skal nok finde ud af at styre det.
Og så får du en kat der selv kan administrere sit foder i fremtiden.

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 24-06-04 15:57

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den skal nok finde ud af at styre det.
> Og så får du en kat der selv kan administrere sit foder i fremtiden.

Jeg glemte lige.
Det mest optimale for en kat er hvis den spiser lidt mange gange om dagen.
Husk at give den vand et andet sted en maden så den husker at drikke.
Det duer ikke at killingen er tørstig og ser maden, og spiser istedet for at
drikke.
Og jeg har sikkert glemt en masse.

Men en killing så ung der får rationeret sin mad. Det er forkert.

Mvh Allan

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 24-06-04 16:08

Hej René,

killinger og ungkatte skal bare have fri adgang til tørfoder døgnet
rundt - medmindre de bliver smælderfede, men det sker meget sjældent. Så
lad du bare missen spise når den har lyst.

Jo, den er god nok, det ER prisen på RC killingefoder, når man køber i
små mængder. Kiloprisen falder betragteligt, når man køber større
mængder! Ellers er det en god ide at smutte forbi en katteudstilling,
hvis der er en i nærheden af dig, der har foderfirmaerne ofte MEGET gode
tilbud også på de små poser.

/Pernille
www.garion.dk