Ad det regner!
Fra : Melanie

Dato : 24-06-04 13:57

Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*

Der er da lidt sjovt.
Er det normalt? *G*

Mvh Melanie
www.FDF.dk

Fra : Anja Nielsen

Dato : 24-06-04 14:17

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*
> Der er da lidt sjovt.
> Er det normalt? *G*
> Mvh Melanie
> www.FDF.dk

Hej hej.. ja det er helt normalt. Det er der mange hunde der ikke vil

Hvorfor skal man dog også ud når man lige har det så godt derinde i
varmen???

Med venlig hilsen Anja

www.amstaffpower.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-06-04 16:47

Anja Nielsen wrote:
> "Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej hej.. ja det er helt normalt. Det er der mange hunde der ikke vil

Det er måske fordi de får valget.

> Hvorfor skal man dog også ud når man lige har det så godt derinde i
> varmen???

Fordi det er rimeligt upraktisk at værer hund i Danmark og ikke ville gå
ud i regnvejr, min nye hvalp Angel ville da heller ikke ud i regnvejret for et
par dage siden da det var "gåturtid" det fik hun bare ikke lov til at bestemme,
så jeg måtte nærmest trække hende afsted de første par minutter. Så opdagede
hun jo at man ikke døde af at blive våd, og siden har hun gladeligt gået ud i regnen.
Jeg kan altså ikke have en hund der skal bestemme hvornår der skal gåes tur, hvad
skulle jeg så gører de dage hvor det regnede om morgenen inden jeg skulle på arbejde.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 25-06-04 00:13

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
> . Så opdagede
> hun jo at man ikke døde af at blive våd, og siden har hun gladeligt
> gået ud i regnen.

Mickey og min bedre halvdel følger mig hver morgen ned til bilen, når jeg
skal på arbejde.
Men i morges var der ingen hund da vi nåede bilen - han var kun nået en
lille meter ud i forhaven, vendt om gået ind igen og lagt sig i kurven med
et temmelig slukøret udtryk i hovedet Regn er ikke sjovt, skal jeg lige
hilse og sige.
Men normalt er han da til at lokke med ud i regnvejr, snor på og så går vi.
Han ser vældig fornærmet ud de første ti minutter, trasker bare afsted ved
siden af mig, med halen nede og hængeører - men når han så Er blevet våd,
nå, ja så pyt... så kommer ørerne op igen og så kan vi da godt lege som vi
plejer.

/ Anette

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-06-04 00:33

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Så opdagede
> hun jo at man ikke døde af at blive våd, og siden har hun gladeligt gået
ud i regnen.

Nej, du tager helt fejl. Hun opdagede da bare, at hun ikke var lavet af
sukker - altså at hun faktisk ikke smeltede, når hun blev våd

Karina
og Vaks, der elsker vand

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-06-04 14:19

"Melanie" <melanie@dinven.dk> writes:

> Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*
>
> Der er da lidt sjovt.
> Er det normalt? *G*

I min familie har vi haft gamle danske hønsehunde, og hvis det har
regnet, har de godt kunne gå langs udhænget fra huset, hen til en
busk, tisset og gået tilbage samme vej. Bare for at undgå tre dråber
vand. Hvis der har ligget en vandpyt foran døren, så er de ikke gået
ud før det var absolut sidste sekund.

Normalt, det ved jeg ikke, men du er i hvert fald ikke den eneste der
morer dig lidt over det.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : fam. Ager

Dato : 24-06-04 16:42

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*

> [...]

Hej!!

Min boxerhvalp,på 10 uger, som jeg ellers har været så stolt af, at han
allerede er 95% renlig,
Har både tisset og skidt indenfor, han skal ihvertfald ikke nogetsomhelst
udenfor!!. sidder bare i vindfanget og FRYSER og vil IND.....
Jo, det er da til at grine af...

mvh. Marie.

Fra : MGA

Dato : 24-06-04 16:42

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*

> [...]
Kali 14 uger gammel: Hun ser bebrejdende på mig og nægter at gå ud. Jeg må
løfte hende ud.
Hun stiller sig på græsset, tisser og ser på mig med en
"Så-kan-vi-godt-gå-ind"-mine. Når jeg så siger "Du skal skide", går hun med
et
"jeg-bliver-sikkert-syg-af-den-onde-regn-og-så-dør-jeg-og-det-er-din-skyld"-
blik hen til plankeværket, skider og sætter sig så hen foran døren og er
ikke til at rokke. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det bliver til vinter.
Vi har snakket om at lave et halvtag ude i haven hvor hun kan gøre det hun
skal uden at blive våd....

Mette

Fra : Pwh

Dato : 24-06-04 17:26

> Vi har snakket om at lave et halvtag ude i haven hvor hun
> kan gøre det hun skal uden at blive våd....
>
> Mette

Jeg tror bare at du giver hende dårlige vaner ved at gører den slags,
hvad ville din hund dog gører hvis hun levede ude i naturen, lær hende
at accepterer at man bliver våd og kold en gang imellem i Danmark.

/Jens (hvis hunde må accepterer at blive våde og kolde lige som ham selv)

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-06-04 19:56

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror bare at du giver hende dårlige vaner ved at gører den slags,
> hvad ville din hund dog gører hvis hun levede ude i naturen, lær hende
> at accepterer at man bliver våd og kold en gang imellem i Danmark.

Langt de fleste tam-hunde er ikke bygget til at bo i naturen, så gjorde hun
det ville hun nok ikke klare sig længe...

Rinnie

Fra : Pwh

Dato : 25-06-04 16:07

Rinnie Ilsøe wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Langt de fleste tam-hunde er ikke bygget til at bo i naturen, så
> gjorde hun det ville hun nok ikke klare sig længe...
>
> Rinnie

Hvis man ser bort fra de racehunde der er blevet så fysisk defekte at de
ikke kan klarer sig, så vil jeg da mene at de fleste normale hunde kan tåle
det danske vejrlig. Jeg taler jo ikke om at de skal skaffe føden selv, men
bare kunne tåle at opholde sig udendørs hele året rundt.

/Jens

Fra : Louise

Dato : 25-06-04 10:22

Hov hov Jens, polarhunde/slædehunde på feks Grønland pisser en gang i
døgnet når det er koldt og der vel at mærke ingen tæver i løbetid er,
så selv de er bange for at få vand/sne på tappen.

Louise

www.malinoise.dk

Fra : Melanie

Dato : 24-06-04 17:57

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message

> [...]
vinter.
> Vi har snakket om at lave et halvtag ude i haven hvor hun kan gøre det hun

Ha ha ha, total griner.
Tror nu også du gør den en bjørnetjæneste ved at bygge halvtag. Den må bare
lære at blive våd.

Jackie kommer ud at gå når jeg gider, og regner det en hel dag, må jeg jo gå
mens det regner *PIV* Dog har der været tørre pauser i dag, så der gik vi.
Ind mellem vores ture har jeg ville lade hende komme ud i haven for at
tisse. "Nej mor, det vil jeg ikke, for der er ad vådt!!!" Til gengæld har
hun så tisset rigtig meget når vi gik *G*

Ja ja, hund er nok som ejer. *SS*

Mvh Melanie
www.FDF.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-06-04 19:03

On Thu, 24 Jun 2004 18:56:31 +0200, "Melanie" <melanie@dinven.dk>
wrote:

>Ja ja, hund er nok som ejer. *SS*

Naaaah, den holder nu ikke helt.
Vaks er totalt ligeglad med hvordan vejret er. Han SKAL ud at gå tur,
og helst en lang en. Har vi en dag med mange byger, så skal han ALTID
ud når vejret er værst. For et par dage siden gik vi tur i storm og
hagl vejr. Det var ikke det sjoveste jeg har oplevet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-06-04 16:14

Leyna wrote:

> Naaaah, den holder nu ikke helt.
> Vaks er totalt ligeglad med hvordan vejret er. Han SKAL ud at gå tur,
> og helst en lang en.

Sådan har Tyson det også, vand er sjovt og sne er rigtigt sjovt )
Så vil Angel med ud på de gode ture, så må hun lærer at værer ligeglad
med hvordan vejret arter sig, ellers kan hun blive hjemme og kede sig.
For et par uger siden var hun også stædig og ville ikke ud og gå tur selvom
det var godt vejr, så var Tyson og jeg hårde og brutale og lod hende blive hjemme.
Du kan tro at det nummer har hun ikke lavet med os siden, nu har hun lært at når
snoren kommer frem så kan man komme med det samme eller blive alene hjemme

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-06-04 19:58

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*

> [...]

Det er i hvert fald ikke normalt for mine! De vil helst ud når det regner og
så skaber de sig som tossede hvalpe og springer på alle vandpytter! Selv dem
med kun 3 dråber vand i!

Sne er endnu sjovere!!

Her et billede taget i farten...
http://www.flatcoated-retriever.dk/billeder/2004/040104_056.jpg

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Sofusferdinan

Dato : 24-06-04 22:56

Min hundse er totalt vild med vand. Så han er også ude selvom det regner.
Her før denen våde periode kunne jeg ikke forstå hvorfor hunden ind imellem
var pladder våd når han kom ind.
Det måtte undersøges. Jeg fandt ham i ungernes tomme plastik-sandkasse som
var fyld med regnvand, her plaskede han glad og fornøjet rundt med snuden
helt ned i vandet.
Så regne eller ej Vapse vil ud

He he

Fra : Leyna

Dato : 24-06-04 23:32

On 24 Jun 2004 23:56:00 +0200, "Sofusferdinan" <gerd_madsen@yahoo.dk>
wrote:

>Så regne eller ej Vapse vil ud

Det er sikkert en retriever-ting!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-06-04 16:18

Leyna wrote:

> Det er sikkert en retriever-ting!

Og så er vi jo tilbage ved at der er retriever i alle rigtige hunde

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 25-06-04 16:17

Rinnie Ilsøe wrote:

> Sne er endnu sjovere!!

Det er rigtigt sjovt det første år hvor hvalpen for første gang oplever hvad sne er,
hold da helt kæft hvor Tyson boltrede sig i det, og kurede på isen )

/Jens

Fra : shadow

Dato : 24-06-04 23:06

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*

> [...]
Hej Melanie
Der er et gammel ordsprog der siger " hunden er som ejeren" og det passer en
del hen af vejen.
Forstået på den måde, at hvis man ikke er ude at gå / træne i regnvejr eller
når det er vådt udenfor, ja så er hunden ikke vant til den situation, og vil
hermed kvie sig for at skulle ud når det regner, og det er det mange
mennesker gør galt, fordi vi er jo lidt magelige anlagt og tænker at vi kan
gå en tur når det er holdt op med at regne :)
Jeg har som gammel sømand altid haft det orsprog der siger at, der findes
ikke dårligt vejr men kun dårlig påklædning.
Så ud i regnen med vuffen og husk godteposen, så skal du snart se løjer, og
du kan få lov til at dufte til en våd hund som mange af os andre :)
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : MGA

Dato : 25-06-04 07:43

> Der er et gammel ordsprog der siger " hunden er som ejeren" og det passer
en
> del hen af vejen.

Det tillader jeg mig lige at tage som årets kompliment!

Mette

Fra : Melanie

Dato : 25-06-04 07:50

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message

> [...]
kan
> gå en tur når det er holdt op med at regne :)

Ork hund er skam ude at gå også når det regner, men hun gad bare ikke ud i
gården for at tisse fordi det regnede. Havde jeg fundet snoren frem, havde
hun nok glemt alt om regn.

> Jeg har som gammel sømand altid haft det orsprog der siger at, der findes
> ikke dårligt vejr men kun dårlig påklædning.

Jeg er FDF'er og der gælder samme ordsprøg *SS*

> Så ud i regnen med vuffen og husk godteposen, så skal du snart se løjer,
og
> du kan få lov til at dufte til en våd hund som mange af os andre :)

Hurra, jeg kan ikke vænte *SS*

> M.V.H
> Jimmy & Laika

Mvh Melanie
www.FDF.dk

Fra : Louise

Dato : 25-06-04 10:20

Der er stor forskel på hunde. Jeg har to unge tæver nu, der buldrer
løs ude i haven i regnvejr (den ene langhåret :o/ ) mens de andre
ligger indenfor og gnaver kødben mens de indimellem kigger nervøst hen
mod døren når jeg går derhen.

Min gamle hanhund elskede at komme ud og mærke territoriet af undtagen
i regnvejr. Når det regnede var hun ude en gang i døgnet og det var
ikke i mange minutter.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-04 12:34

Mine elsker vandpytter,

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-06-04 11:08

her gik jeg og troede at man fulgtes med sin hund ud i al slags vejr og ikke
bare lukkede den ud i ens have ! mine hvalpe er nu 6 måneder gamle og
bedøvende ligeglade med om det er storm eller regn - bare jeg er med dem
......... prøv og se om det ikke hjælper ........det kræver naturligvis at
man selv risikerer at blive våd, men det er der ikke noget at gøre ved

hilsen Pia

Fra : Melanie

Dato : 25-06-04 11:34

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ........ prøv og se om det ikke hjælper ........det kræver naturligvis at
> man selv risikerer at blive våd, men det er der ikke noget at gøre ved

Øhhh.... Jeg går lange ture med min hund 2 gange om dagen, men mellem turene
kan du da vel godt få lov til at gå i haven og tisse. Hvad er der nu galt i
det?

Mvh Melanie
www.FDF.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-06-04 15:21

> [...]
turene
> kan du da vel godt få lov til at gå i haven og tisse. Hvad er der nu galt

Hej Melaine, jeg har aldrig synes at en have skal bruges om hundetoilet !
men alt er relative

hilsen Pia

Fra : Pwh

Dato : 25-06-04 16:22

Pia Palmblad Wright wrote:
> her gik jeg og troede at man fulgtes med sin hund ud i al slags vejr
> og ikke bare lukkede den ud i ens have !

Er du fulstændigt sindsyg
Så risikerer man jo at blive våd og kold og alt muligt ubehageligt

/Jens

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 25-06-04 11:33

Hej,

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message news:<40db5115$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> mennesker gør galt, fordi vi er jo lidt magelige anlagt og tænker at vi kan
> gå en tur når det er holdt op med at regne :)

Se det troede jeg jo også engang! Jeg er ude hver evig eneste dag året
rundt uanset vejret og lufte hunde, og det kan godt tage et par timer.
Jeg har nemlig ikke noget imod at gå i regnvejr! Alligevel er ingen af
mine hunde særlig begejstret for regnvejret. Særligt den ældste, tæven
som er 6 år, vil meget gerne slippe for at komme ud. Hun er i øvrigt
også blevet trænet med siden hun var 8 uger, men vil nærmest ingenting
lave når vi træner i regnvejr.
Jeg tror simpelthen ikke at alle hunde bare kan vænnes til
regnvejr...eller?

Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-04 12:41

Hejsa

Mine elsker vandpytter, jo større jo bedre, gerne en hel sø, og er de lidt
mudrede, så er det bestemt ingen hindring. Så det er da rart nok, at man
kan gå en ekstra runde, før man igen skal have dem ind i bilen. Men de går
sjældent alene ud i regnvejr, men går en af os med, så er det en helt anden
snak, så er selv storm ingen hindring, sne ville bare være et ekstra
krydderi. Men den før nævnte rulle / vridetur i det våde græs, den er vist
obligatorisk.

M.V.H.....Benny..

Fra : BettinaP

Dato : 25-06-04 13:55

"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lave når vi træner i regnvejr.
> Jeg tror simpelthen ikke at alle hunde bare kan vænnes til

Helt enig. Uanset hvor uendeligt mange gange Mocka bliver slæbt rundt i
flere timers regnvejr, så lærer hun aldrig at kunne lide det eller
acceptere. Det kan tage en evighed at gå tur med hende i regnvejr, selv når
hun får regnfrakke på (det er jo fair nok hvis det er fordi hun ikke kan
holde varmen - det er så klaret med jakken, så den undskyldning gælder ikke)
Hun stopper op, ser bebrejdende på mig og skal hives videre. Stopper -
ryster sig - hives videre - stopper - kravler ind under buske (svært når man
er 60 cm høj) - kryber ind i samtlige carporte vi kommer forbi - stopper -
ryster sig osv.
Når jeg kommer hjem fra arbejde ræser hun som regel en tur rundt i haven så
snart jeg har åbnet døren. Når det regner bliver der ikke hilst på mig før
jeg er helt inde og har taget den våde jakke af....tænk nu hvis det smitter
*G*
Men ok, det er vist ganske normalt for en Ridgeback at være så hysterisk
over regnvejr.

/BettinaP

Fra : shadow

Dato : 25-06-04 14:53

*klip*
> Jeg tror simpelthen ikke at alle hunde bare kan vænnes til
> regnvejr...eller?
>
> Mette
Jo selvfølgelig kan de det, og selvfølgelig er der forskel fra race til
race, nogle er mere hårdfører overfor regn, slud, sne og frost

--
Hilsen.
Jimmy & Laika

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 25-06-04 20:53

Hej,

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message news:<40dc2efa$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Jo selvfølgelig kan de det, og selvfølgelig er der forskel fra race til
> race, nogle er mere hårdfører overfor regn, slud, sne og frost

Jamen forslag modtages gerne! Jeg har to schnauzere, og som nævnt før,
går vi ude i al slags vejr. Men når det regner virker det som om vi
går tur (og træner) for min skyld.

Mette

Fra : x Vuf x

Dato : 25-06-04 21:55

Fri, 25 Jun 2004 15:52:53 +0200, "shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote:

>Jo selvfølgelig kan de det, og selvfølgelig er der forskel fra race til
>race, nogle er mere hårdfører overfor regn, slud, sne og frost

Der er skam også forskel fra hund til hund indenfor racerne!

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Stine

Dato : 25-06-04 11:29

Det vil min tæve heller ikke - hvis hun fik lov at bestemme :)
Til gengæld hopper hun så frisk over alle vandpytter osv. lige gyldigt hvor
lidt vand der er i - for våde poter VIL hun bare ikke have *GGG*

Men en rulletur i ½ m. højt meget vådt græs er bare sagen ....

HVem sagde sjove hunde ??

Stine

- der ikke vil kalde sin egen hund for helt normal *GGG*

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 25-06-04 15:19

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Min tæve Jackie vil ikke ud fordi det regner *G*

> [...]

Hej Melanie,

Tja, om det er normalt ved jeg ikke. Vores gamle hund (Kooiker) var ikke
særlig begejstret for regnvejr. Nanok på 13 uger synes ikke at opdage, at
det regner. Vi var lige en tur i parken for lidt siden. Det styrtede ned og
han var så våd, da vi kom hjem, at jeg meget passende kunne ha' brugt ham
som gulvmoppe. *G*
Jeg kan nu rigtig godt li' regnvejr og går gerne en tur selvom det siler....
Eneste ulempe er hvid pels + regn + mudder = Træls gulv.
(Glæden skal dog ikke spoleres af den grund. En bruser gør underværker og
hundemennesker eeeeelsker at vaske gulv.

Mvh. Renate