Default submit for form input type="text"
Fra : Mick

Dato : 24-06-04 09:49

Jeg har en login formular (i en .ASP side).

Formularen har 2 input felter af type = "text" (navn+pwd). Under
formularen har jeg 2 links som henviser til et javascript der
tager felterne og sender brugeren videre til ny side.

Der er altså ikke noget "submit"-type input felt. Nok derfor der
ikke sker noget hvis man blot trykker "ENTER" (!).

Hvordan (hvis muligt) får jeg registeret ENTER i de 2 "text"-type
input felter? Altså således at ENTER i disse felter vil
aktiverere javascript-kaldet?

Mvh Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-06-04 10:16

Mick skrev:

> Formularen har 2 input felter af type = "text" (navn+pwd). Under
> formularen har jeg 2 links som henviser til et javascript der
> tager felterne og sender brugeren videre til ny side.

Er der ikke noget i action-parameteren til formen?

Hvis du kan give et link til siden, er det meget lettere at hjælpe.

> Hvordan (hvis muligt) får jeg registeret ENTER i de 2 "text"-type
> input felter? Altså således at ENTER i disse felter vil
> aktiverere javascript-kaldet?

Jeg vil tro at det letteste er at have en brugbar action-parameter.

NB: Dit spørgsmål hører til i javascriptgruppen
(dk.edb.internet.webdesign.clientside). Jeg vil foreslå dig at
fortsætte der (eftersom du bruger html.dk har du desværre ikke en
enkel adgang til at følge en FUT).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mick

Dato : 24-06-04 12:12

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
*snip*

> Hvis du kan give et link til siden, er det meget lettere at hjælpe.

Svært - den ligger lokalt på min maskine (der pt. sidder en anden
site på den server den skal afvikles på).

> NB: Dit spørgsmål hører til i javascriptgruppen
Tjo... det har du lidt ret i. Men jeg tænkte at der måske var noget i
ASP der kunne bruges - er endnu ikke så øvet udi denne discplin.

Men tak for hjælpen. Jeg smider spørgsmålet derover og ser hvad der
sker...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-06-04 16:56

Mick skrev:

> Svært - den ligger lokalt på min maskine (der pt. sidder
> en anden site på den server den skal afvikles på).

Det er sjældent noget problem at lægge en testside op på en
offentligt tilgængelig webserver - det behøver jo ikke at forstyrre
de sider der i forvejen ligger på serveren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen