MS Windows
briani 27239
CMD mystik?
Fra : Mendoza

Dato : 24-06-04 08:48

Hej gruppe...

Jeg har opdaget et underligt problem på min PC. Når jeg i Start-Kør skriver
cmd og går i et DOS vindue og skriver "ipconfig" svarer den med " ´ipconfig´
blev ikke genkendt som en intern kommando, et program, eller en batchfil"

Det er noget jeg lige har opdaget, og det samme gælder andre kommandoer som
"netstat" o. lign. Jeg ved ikke hvornår det er opstået da jeg ikke bruger
DOS-vinduet ret tit. Det virker godt nok på min anden PC.

Begge PC´er kører Win XP pro version 5.1.2600

Kan det fixes eller taler vi nyinstallation?

--
Mendoza

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-06-04 09:11

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det fixes eller taler vi nyinstallation?

Det kunne tyde på der er sket noget snask i din PATH systemvariabel.
Prøv at check denne ved at højreklikke på Denne Computer -> Egenskaber ->
Avanceret -> Miljøvariabler.
Under systemvariabler finder du frem til PATH og dobbelklikker på denne.
I variabelværdi skulle denne gerne være der: %SystemRoot%\system32
Hvis ikke, så tilføj den. Husk de forskellige stier i PATH skal være adskilt
med semikolon.
--
Peter J

Fra : Mendoza

Dato : 24-06-04 09:41

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> I variabelværdi skulle denne gerne være der: %SystemRoot%\system32
> Hvis ikke, så tilføj den. Husk de forskellige stier i PATH skal være

Det virkede knageme.... Tak for rådet... Nu håber jeg bare at der ikke er
andet uopdaget/skjult der er gået "ged" i....

Tak for svaret,

--
Mendoza

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-06-04 14:51

Mendoza skrev:

> Jeg har opdaget et underligt problem på min PC. Når jeg i Start-Kør
> skriver cmd og går i et DOS vindue og skriver "ipconfig" svarer den

Et CMD-vindue, ikke et DOS-vindue

WinNT (3.x, 4.x og 5.x) har ikke DOS...

XP er WinNT 5.1

Jesper G. Poulsen