Overnatte i statsskovene - hvor og hvornår~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-06-04 22:20

Jeg hørte i radioen idag, at nu vil der blive en forsøgsperiode, hvor
man kan overnatte i statsskovene.

Jeg har søgt på nettet for at finde ud af hvornår forsøget starter,
hvilke statsskovdistrikter der er tale om og i det hele taget de
nærmere regler, men har ikke fundet brugbar information.

Hvem ved noget om det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk
"Jeg ønsker at sove stille ind, ligesom min bedstefar
- ikke skrige i panik, ligesom de passagerer han kørte med!"

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-06-04 22:23

Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> writes:

> [...]
> hvilke statsskovdistrikter der er tale om og i det hele taget de
> nærmere regler, men har ikke fundet brugbar information.

Ja, det står alt sammen på www.dsn.dk, der er et link øverst til
højre. Det der undrer mig mest er at der står, at det kun er for op
til 3-personers telte. De fleste har dog telte til 4 personer. Men jeg
har tænkt mig at kontakte DSN i morgen og spørge.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 22:42

> Ja, det står alt sammen på www.dsn.dk, der er et link øverst til
> højre.

Du mener vist www.sns.dk? dsn.dk er Dansk Sprognævn

http://www.sns.dk/telt/ er det direkte link til "med telt i skoven", som
siden hedder.

Tina

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-06-04 07:28

Tina skrev:

> http://www.sns.dk/telt/ er det direkte link til "med telt i skoven",
> som siden hedder.

Det ser ud til at Sjælland ikke er med endnu, men der er også
andre muligheder, nemlig "Bål- og shelterpladserne". De findes
ihvertfald både på Sjælland og i resten af landet.
http://friluftskort.dk/ - klik på "Overnatning"

En ting, man skal passe meget på ved teltning i skoven,
er det lille dyr "skovflåten". Se mere på denne side:
http://www.skovognatur.dk/flaat/

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-06-04 09:55

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> writes:

> Du mener vist www.sns.dk? dsn.dk er Dansk Sprognævn

Åh ja, sådan går det når man bare skriver efter hukommelsen. Men det
er nu også meget praktisk med en retstavningsordbog på nettet.

Tak for rettelsen.

Fra : Lars

Dato : 19-08-04 18:50

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> Åh ja, sådan går det når man bare skriver efter hukommelsen. Men det
> er nu også meget praktisk med en retstavningsordbog på nettet.
>
> Tak for rettelsen.
>
> Mvh Trine

Det hedder nu en retskrivningsordbog.

LH