Opdatering af BIOS fra windows
Fra : bamse

Dato : 23-06-04 22:10

Hej

Jeg har en Windows XP PC.

Bundkorttype : ECS K7S5A v3.1

Mit problem er at den nuværende BIOS ikke er særlig fleksibel mht.
opsætning af hastighed for CPU og RAM. Jeg har til dato været nødt
til at under-clocke CPU'en for at RAM ikke overclockes. Jeg kunne
selvfølgelig købe noget nyt RAM, men nu har jeg fundet en BIOS som
løser problemet.

http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm

Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at opdatere BIOS
i windows-miljø (jeg har nemlig ikke et disk-drev i PCen) ??

Jeg ved at ASUS har et program som kan opdatere BIOS uden at PCen skal være
i DOS-mode, så jeg tænkte på om der findes et program som kan
gøre det samme for alle typer af bundkort så længe man bare har .bin-filen.

Fra : Leony

Dato : 24-06-04 14:28

"bamse" <bamse@kyllingen.dkkkk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at opdatere BIOS
> i windows-miljø (jeg har nemlig ikke et disk-drev i PCen) ??

ECS giver vist ikke denne mulighed, jeg kan i hvert fald ikke finde et
program via deres site.

Du kan se her hvordan du fremstiller en bootable cd til bios opdatering:
http://www.nu2.nu/bootcd/#clean

Hvordan du bruger AMI's flash util er beskrevet her:
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?DetailID=279&DetailName=BIOS&DetailDesc=K7S5A
(nederst til højre)

> [...]
> skal være i DOS-mode, så jeg tænkte på om der findes et program som
> kan gøre det samme for alle typer af bundkort så længe man bare har

Jeg tror ikke der findes et universielt program til alle boards.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TGD

Dato : 24-06-04 14:58

<KLIP>

> Jeg tror ikke der findes et universielt program til alle boards.

ASUSs program Aflash kan klare alle BIOSer fra AMI, før i tiden brugt jeg
udelukkende det til alt jeg flasshede. (men der er selvfølgelig ikke regler
uden undtagelser).

Fra : bamse

Dato : 24-06-04 18:19

> ASUSs program Aflash kan klare alle BIOSer fra AMI,

men det er jo et DOS-program?!?!?!

Jeg efterlyste et WINDOWS-program til opdatering af BIOS

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-04 18:40

"bamse" <bamse@kyllingen.dkkkk> crashed Echelon writing

> Jeg efterlyste et WINDOWS-program til opdatering af BIOS

Yearp men ikke alle bundkort kan opdateres fra windows, deribland dit. Så
ty til dos eller køb et nyt bundkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : JK

Dato : 25-06-04 08:29

On Wed, 23 Jun 2004 23:09:47 +0200, "bamse" <bamse@kyllingen.dkkkk>
wrote:

> [...]
>i DOS-mode, så jeg tænkte på om der findes et program som kan
>gøre det samme for alle typer af bundkort så længe man bare har .bin-filen.

Find et diskette drev og sæt på.

download et image til en dos-boot-diskette fra
http://www.putergeek.com/downloads/

Cheepo bios har jeg installeret engang på det bundkort. Det er
korrekt, at den tillader fsb133 for bundkort, medens ram kan sættes
til 100 MHz.

Dog vil den instilling 166/133 ikke virke. Man kan simpelthen ikke få
bundkortet over fsb160 med de komponenter, der er på det.

Vcore kan du hæve ved pin-mods, forudsat at din cpu er fra før uge 39,
2003.
Se herom på www.ocinside.de

mvh

John

Fra : Henrik Christensen

Dato : 25-06-04 16:31

Jeg installerede cheepobios og skærmen gik i sort (men maskinen kørte)
selvom AMI-opdateringsprogrammet sagde ok for bin-filen...

Jeg satte AGP size til 256 MB

Hva har jeg gjort galt?