chmod
Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-06-04 18:13

Hej gruppe.

Jeg prøver at oprette en mappe (med mkdir) og derefter lægge nogle filer i.
Jeg bruger så chmod med octal 0666. Men jeg kan stadig ikke skrive til
mappen.

Nogle der har en ide hvorfor eller evt. kan hjælpe?

Mvh
Kasper

Fra : Kim Emax

Dato : 23-06-04 19:05

Kasper Johansen wrote:

> Jeg prøver at oprette en mappe (med mkdir) og derefter lægge nogle
> filer i. Jeg bruger så chmod med octal 0666. Men jeg kan stadig
> ikke skrive til mappen.
>
> Nogle der har en ide hvorfor eller evt. kan hjælpe?

hvis du printer phpinfo(); viser det så at safe mode er on eller off?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-06-04 20:17

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> skrev i en meddelelse
> hvis du printer phpinfo(); viser det så at safe mode er on eller off?

SAFE MODE er på.

Fra : Kim Emax

Dato : 23-06-04 21:45

Kasper Johansen wrote:

> SAFE MODE er på.

Så bør du læse
http://dk.php.net/manual/en/features.safe-mode.functions.php - Som jeg læser
det, så kan du kun arbejde på de filer, du selv ejer, når safe mode er on.
Ellers prøv at se om det hjælper, hvis du sætter rettigheder som Peter
foreslår. Vær også opmærksom på at du skal have skriverettigheder i diret,
du filen ligger i. Kan du rette permissions på filen?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-06-04 19:14

On Wed, 23 Jun 2004 19:13:00 +0200, "Kasper Johansen"
<kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg prøver at oprette en mappe (med mkdir) og derefter lægge nogle filer i.
>Jeg bruger så chmod med octal 0666. Men jeg kan stadig ikke skrive til
>mappen.

Prøv med 0777 - du mangler execute-bitten (der gør at en bruger kan gå
ind i mappen).

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: underholdsbidrag (og ikke underholdningsbidrag)