IT-teknolog, frie projektrapporter
Fra : Benny Dyhr Thomsen

Dato : 23-06-04 17:17

Hej alle

Du kan se nogle af vores frie projektrapporter som studerende på udd.
har lavet på http://kceam.our-site.dk

Har du lyst til at uddanne dig til IT-teknolog på ErhvervsAkademi
Midtjylland.

Udd. strækker sig over 2 år fordelt på 4. semestre.

Der er muligheder for optag endnu. Vi starter sidst i August, men vil
gerne have din tilmelding hurtigst muligt.

Hvis du har spørgsmål må du gerne kontakte skolen på tlf. 97125200
eller mig (lærer) hvis du vil vide mere om indholdet.

Jeg beskriver her i stikord hvad der ligger i udd., der er mere, men jeg
har udvalgt det indhold der formodentlig passer til nyhedsgruppen.

1. Sem. Tema PC-arkitektur
Hardware, busser, microprocessor, C-programmering, Assembler,
Elektronik, konstruktion, bla. konstruerer vi en subwoofer.
Teknisk dokumentation
Virksomhed

2. sem. Tema Lokalnetværk
Linux, Samba, NFS, Transmissionsmedier, hub, switche, router
kabler, trådløs, shellscript, programmering til digital/analoge i/o
hardware, præsentation af måledata
C-programmering (Linux), HTML, Javascript
systemaministration, windows, linux.
Elektronik
Teknisk dokumentation
Virksomhed

3. sem. Tema Globale netværk
Linux server i global netværk, webserver (apache), ftpserver, mailserver
(f.eks. sendmail), router
firewall, iptables.
vpn med linux (software). vpn med netværksudstyr (hardware).
Fordybelse i protokoller. TCP og IP smtp, pop3, http, ftp, porte.
programmering af Java applikationer.
Objekt-orienteret-analyse og design, Objekt orienteret programmering

4. sem. Tema Web-embedded-application
Server script (PHP).
Database design, diagrammering, normalisering, SQL (MySQL).
Objekt-orienteret-analyse og design, Objekt orienteret programmering
Afsluttende projekt med et firma.

--
Venlig hilsen
Benny Dyhr Thomsen

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 23-06-04 18:24

<masser af reklame gejl>

Hvad har det med databaser at gøre ?

Fra : Benny Dyhr Thomsen

Dato : 23-06-04 19:21

Nikolaj Hansen wrote:

> <masser af reklame gejl>
>
> Hvad har det med databaser at gøre ?

En udd. der bla. afsluttes med et projekt som en
web-embedded-application, deri indgår database design metoder i
projekterne. Det kan du se af projektrapporter der er stillet frit
tilgængelige, dvs. downloades.

Venlig hilsen
Benny Dyhr Thomsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-06-04 20:56

Benny Dyhr Thomsen skrev:

> En udd. der bla. afsluttes med et projekt som en
> web-embedded-application, deri indgår database design metoder
> i projekterne.

Fint - men reklamer er stadig ikke velsete i debatgrupper.

Kig en gang på siden her:
<http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Benny Dyhr Thomsen

Dato : 23-06-04 21:23

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Fint - men reklamer er stadig ikke velsete i debatgrupper.

Jeg forstår godt at det balancerer på et komercielt sigte, men dette er
en offentlig udd., der desuden kan tilbyde noget til interesserede i
vores gratis rapporter.

--
Venlig hilsen
Benny Dyhr Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 14:03

On Wed, 23 Jun 2004 22:23:04 +0200, Benny Dyhr Thomsen
<nejspambdt@nospamour-site.dk> wrote:

>Jeg forstår godt at det balancerer på et komercielt sigte, men dette er
>en offentlig udd., der desuden kan tilbyde noget til interesserede i
>vores gratis rapporter.

En uddannelsesinstitution, som får tilskud pr. elev, og som derfor er
interesseret i at udbrede kendskabet til sig selv. Men uagtet dette,
og uagtet om din hensigt er reel eller ej, så er du off-topic i denne
nyhedsgruppe.

Den omhandler konkrete spørgsmål og svar i forbindelse med database,
og som du allerede kan se i denne tråd, så gi'r det ikke noget
positivt indtryk.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-06-04 22:26

Benny Dyhr Thomsen skrev:

> Jeg forstår godt at det balancerer på et komercielt sigte, men
> dette er en offentlig udd., der desuden kan tilbyde noget til
> interesserede i vores gratis rapporter.

Du misser pointen. Man kan finde tusindvis af gode formål - indlæg
der beder folk om at stemme til et valg, indsamlinger til
folkekirkens nødhjælp, protester mod tortur etc. - men uanset hvor
godt formålet er, er der ikke noget frikort til at skrive uden for
en gruppes emnefelt.

Der har tidligere været tråde om samme problemstilling - her er en
fra indeværende måned: <http://kortlink.dk/77q>.

Jeg sætter opfølgning til netikettegruppen, da debatten ikke
handler om databaser. Efterfølgende indlæg i denne tråd havner i
nævnte gruppe medmindre det aktivt forhindres.
FUT: dk.admin.netikette