irriterende valideringsproblem
Fra : Kim Emax

Dato : 23-06-04 14:49

Hey

Jeg har et problem med at validere en side, pga. & tegn.

Denne kode:
"?action=useradmin&add=user") ?>" >

spytter dette ud, når jeg kigger i HTML kildeteksten:

Men validator.w3.org finder også et PHPSESSID i kildeteksten, som bliver
klisteret bagpå?:

reference to entity "PHPSESSID" for which no system identifier could be
generated
....<a
href="/index.php?action=useradmin&amp;add=user&PHPSESSID=0ba4a083181db942790
ce">

Hvordan løses det lige?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 14:54

Den 23-06-2004 15:48 skriblede Kim Emax:

> [...]
> ...<a
> href="/index.php?action=useradmin&amp;add=user&PHPSESSID=0ba4a083181db942790

Et eller andet sted i din kode, tilføjer du en variabel $PHPSESSID med
en md5() værdi ser det ud til.
Nok med en $_GET['PHPSESSID'] = md5(noget);
Den skal du bare sætte til at lave et &amp; foran.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Kim Emax

Dato : 23-06-04 15:00

Søren Løbner" <"soren AT lobner DOT dk wrote:

> Et eller andet sted i din kode, tilføjer du en variabel $PHPSESSID
> med en md5() værdi ser det ud til.
> Nok med en $_GET['PHPSESSID'] = md5(noget);
> Den skal du bare sætte til at lave et &amp; foran.

Niks, du kan se ovenfor, hvad jeg har gjort...

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-06-04 15:07

Kim Emax uttered:
> [...]
> ...<a
> href="/index.php?action=useradmin&amp;add=user&PHPSESSID=0ba4a083181db942790

I din php.ini skal du sætte
   arg_separator.output = "&amp;"

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Kim Emax

Dato : 23-06-04 16:06

Kristian Thy wrote:

> I din php.ini skal du sætte
> arg_separator.output = "&amp;"

ahhh... nice, tack so mycket (apropos igår), jeg kigger for lidt i php.ini

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-06-04 16:53

Kim Emax uttered:
> ahhh... nice, tack so mycket (apropos igår), jeg kigger for lidt i php.ini

Der er meget god læsning der, ja... ;)

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Jimmy

Dato : 23-06-04 15:14

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> wrote in message
> [...]
>
> Denne kode:
> "?action=useradmin&add=user") ?>" >
>
> spytter dette ud, når jeg kigger i HTML kildeteksten:

Ja - Du har jo bedt den om at konvertere specielle tegn.

Hvad med:

> Men validator.w3.org finder også et PHPSESSID i kildeteksten, som bliver
> klisteret bagpå?:

Det har jeg tidligere fået en "løsning" på herinde, som gik ud på at bruge
ini_set til at angive, at URL's ikke skulle rewrites. Det virker, men så er
man afhængig af at brugeren har slået cookies til, hvis man vil bruge
sessions.

Mvh
Jimmy

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-06-04 15:21

Jimmy uttered:

> [...]
> ini_set til at angive, at URL's ikke skulle rewrites. Det virker, men så er
> man afhængig af at brugeren har slået cookies til, hvis man vil bruge

Problemet er ikke at php klister PHPSESSID bagpå, problemet er at den
per default gør det med '&' i stedet for '&amp;':
   url.php?foo=42&PHPSESSID=123456789

Hvis man, som anvist i mit andet indlæg, sætter den korrekte værdi i
php.ini får man:
   url.php?foo=42&amp;PHPSESSID=123456789
som validerer.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Kim Emax

Dato : 23-06-04 16:04

Jimmy wrote:

> Ja - Du har jo bedt den om at konvertere specielle tegn.

jeps, & valides ikke, men det gør &amp;

Kristian gav mig svaret, men tak for input