amstaff
Fra : Anja Nielsen

Dato : 23-06-04 13:47

Hej igen..
ville høre om der er nogen her der også har amerikansk staffordshire
terrier..?? Jeg har en amstaff på 8 måneder, og er interesseret i at tale
med andre amstaffejere....
med venlig hilsen Anja

www.amstaffpower.dk

Fra : Jimmy

Dato : 23-06-04 15:21

"Anja Nielsen" <kylling@aeg.dk> wrote in message
> Hej igen..
> ville høre om der er nogen her der også har amerikansk staffordshire
> terrier..?? Jeg har en amstaff på 8 måneder, og er interesseret i at tale
> med andre amstaffejere....

Jeg har en Amstaff-blanding.

Jeg kiggede på din side, og jeg undrer mig over, at I har klippet i dens
ører.

Hvordan kan det være?
Altså, hvad er fordelen for hunden i det?

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-06-04 17:05

On Wed, 23 Jun 2004 16:20:50 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>ører.
>
>Hvordan kan det være?
>Altså, hvad er fordelen for hunden i det?

,,jeg kan da lige blande mig lidt her, der er ingen fordele
overhovedet ! der er kun ulemper ! en af ulemperne er at der kommer
snavs og regn ned i øret og hunden får betændelse osv pga det, racen
har normalt de sundeste ører en hund kan have, magen til min engelske
staffords de skærmer for regn og skidt og samtidig er der udluftning
så de ikke lugter surt med mider osv, så hvis man klipper ørene er det
kun fordi man syntes at det ser sejt ud udelukkende !

og ja ingen tvivl om at det kan se "sejt" ud hunden kan se rigtig
farlig ud på den måde især når den er voksen, så kan man rigtig
skræmme andre mennesker !? er det virkelig hvad nogle mennesker vil ?
hmm

minus respekt til amstaffklubben fordi de ikke forbydder det til deres
udstillinger ! meningsløst at klippe ørene af, ren forfængelighed fra
menneskets side som går ud over hundens sundhed og dens rygte, for
ingen tvivl om at de ser farligere ud med kuperede ører end med de
rigtige !

ps : jeg ved at det er en "religionssag" hos ejere af disse hunde, men
det har intet formål for hunden overhovedet ! og har aldrig haft det !
hvis man søger lidt på nettet og finder de gamle, eller nulevende
pitbulls der bliver brugt i kamp har halvdelen stadig deres rigtige
ører ! de er så små at andre hunde ikke fik fat i dem aligevel, så
folk der tror at det skulle hjælpe en hund der skal i kamp har også
taget fejl og er ikke oplyste nok det er fuldstændig meningsløst at
gøre det og har altid været det ! det er kun fordi ejeren syntes at
det ser sejt ud, og jeg fatter ikke at amstaffklubben aksepterer det,
det ville give dem respekt fra mange sider hvis de forbød det som
andre raceklubber har gjordt det.

jeg er glad for at det aldrig har været aksepteret at skære øre eller
hale af den engelske stafford, og hvis jeg en dag imod alt forventning
skulle møde en med en engelsk der havde gjordt det skulle jeg nok sige
min mening til ham/hende det er helt sikkert.

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Gl

Dato : 23-06-04 18:54

> [...]
> skulle møde en med en engelsk der havde gjordt det skulle jeg nok sige
> min mening til ham/hende det er helt sikkert.

Hvorfor har du hund, er det for hundens skyld eller din egen. Verden er en
mærklig en ik´ Nogen kan lide datteren andre moderen-- Nogen begge´

Mvh.
Amstaff ejer. med begge ører på jorden.

Fra : Jimmy

Dato : 24-06-04 08:26

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> minus respekt til amstaffklubben fordi de ikke forbydder det til deres
> udstillinger ! meningsløst at klippe ørene af

Ja - det er rigtigt trist.

Det er vel kommercielle interesser, der gør, at de ikke forbyder det.
Mange af dem, inklusive bestyrelsen, har sikkert selv hunde med kuperede
ører, og så skærer de jo den gren over de sidder på, hvis de udelukker dem
fra klubben.

Om nogle år, hvor forbuddet er trådt bedre igennem kan det jo være de ændrer
holdning.

Om Polen fortsætter med kuperingen er ikke til at sige endnu, og da ekstremt
mange Amstaffer kommer fra Polen kan det være der går mange år før man ser
flest Amstaffer med intakte ører.

Mvh
Jimmy

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-06-04 17:25

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse news:40d9918c$0$23879$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> ører.
>
> Hvordan kan det være?
> Altså, hvad er fordelen for hunden i det?

Jeg har kigget på siden og Anja fortæller faktisk, hvorfor Storm er ørekuperet!

Jeg indrømmer, at jeg synes det er meget lidt pænt - men hunden kan jo ikke
gøre for det, og som Anja så rigtigt skriver, så fortjener den
da et godt hjem, selvom den mangler noget af ørene.

Men jeg er da glad for, at det ikke er Anja selv,
der har valgt at få den kuperet.

mvh Eva

Fra : JSC

Dato : 24-06-04 10:22

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

da et godt hjem, selvom den mangler noget af ørene.

Men jeg er da glad for, at det ikke er Anja selv,

Det holder bare ikke - De har valgt at købe en ørekuperet hund og dermed er
de med til at holde et marked i gang.

Den holder heller ikke at købe elfenben i Afrika med det argument, at
elefanten jo alligevel er død og så er det synd at det går til spilde.

/Jørgen

Fra : Leyna

Dato : 23-06-04 21:35

> [...]

>Jeg har en Amstaff-blanding.
>
>Jeg kiggede på din side, og jeg undrer mig over, at I har klippet i dens

Hvis nu du læste lidt på siden ville du se, at hunden er importeret og
altså _var_ ørekuperet da de fik den.
personligt synes jeg at den er meget pænere med ører!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jimmy

Dato : 24-06-04 08:21

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> Hvis nu du læste lidt på siden ville du se,

Og hvis du nu læste mit spørgsmål vil du kunne se, at det ikke besvarer,
hvad *fordelen* for hunden er.

Og hvis du læste de tidligere svar i tråden vil du kunne se, at der er
adskillige fær dig, der har skrevet det samme som dig.

Punish har i øvrigt allerede beskrevet fordele og ulemper ved at klippe i
hundens ører.

/Jimmy

Fra : Leyna

Dato : 24-06-04 08:56

On Thu, 24 Jun 2004 09:20:46 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

>Og hvis du nu læste mit spørgsmål vil du kunne se, at det ikke besvarer,
>hvad *fordelen* for hunden er.

*sorry* Men for mig at se spurgte du _hvorfor_ de havde ørekuperet
hunden. Det var ET af dine spørgsmål, og det jeg svarede på.

>Og hvis du læste de tidligere svar i tråden vil du kunne se, at der er
>adskillige fær dig, der har skrevet det samme som dig.

Jamen undskyld at jeg svarede dig. Jeg skal forsøge at lade være i
fremtiden!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jimmy

Dato : 24-06-04 09:26

> *sorry* Men for mig at se spurgte du _hvorfor_ de havde ørekuperet
> hunden. Det var ET af dine spørgsmål, og det jeg svarede på.

Korrekt, men jeg kan ikke se pointen i at være nedladende, når man ikke har
brugt et par sekunder på at forstå, hvad der blev spurgt om.

> Jamen undskyld at jeg svarede dig. Jeg skal forsøge at lade være i
> fremtiden!

Det styrer du selv, men hvis du ikke havde svaret mig nedladende havde jeg
heller ikke kritiseret dig for ikke at gøre det, som du selv prædiker.

/Jimmy

Fra : Gitte

Dato : 23-06-04 22:31

> Jeg kiggede på din side, og jeg undrer mig over, at I har klippet i dens
> ører.
>
> Hvordan kan det være?
> Altså, hvad er fordelen for hunden i det?

Svare lige da jeg har været inde på siden, hvor svaret jo står !

Citat fra siden :
Han er født i Polen i en kennel der hedder "Duma Ewy". (se links) Kennelen
opdrætter Rottweiler, Amerikanske Staffordshire Terrier og Labrador.

I Danmark er det ulovligt at hale- og ørekupere dyr, men før Polen blev
medlem af EU var det lovligt der! Det har længe været standard i mange lande
at Amstaffer er ørekuperede. I EU-lande er det dog ulovligt da det strider
mod dyre rettighederne. Selvom vi syntes ørekuperingen er flot til racen,
går vi ikke ind for kupering da vi syntes dette er dyre plageri. Vi mener
dog at alle dyr har ret til et godt hjem; også dyr der er øre- eller
halekuperede...

MVH
Gitte

Fra : Jimmy

Dato : 24-06-04 08:23

"Gitte" <dk.sacala"fjernmig"@mail.dk> wrote in message

> Svare lige da jeg har været inde på siden, hvor svaret jo står !

Nej det gør det ikke. Det står intet om fordele for hunden.

Flere før dig har allerede skrevet hvad du skriver, men tak for
repetitionen.

/Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-06-04 17:34

nå så fik jeg også læst hvad i har skrevet, det er jo fint at i er
imod kupering og syntes at det er dyreplageri, der er jeg helt enig !
men det gør det måske bare lidt besværeligt når jeres egen hund har
kuperede ører nå jer om det jeg syntes nu at hundene er
flottere med de rigtige ører, men i var jo modtagelige for ris og ros
skriver i så det var lidt ris

og lidt ros
ud over det så er det gode hunde især overfor mennesker og børn, ingen
tvivl om det og ja der er mange fordomme, rart at flere prøver at
bekæmpe de fordomme der er ! og jeres side ser pæn ud, der er vist
stadig en anden amstaffejer herinde, men ellers godt at der kommer
flere ejere af disse typer hunde til og skriver lidt i denne ng så den
ikke kun er styrer at labradorejere

Fra : Pwh

Dato : 23-06-04 17:42

> men ellers godt at der kommer
> flere ejere af disse typer hunde til og skriver lidt i denne ng så den
> ikke kun er styrer at labradorejere

Ægte Labrador, bvadr siger jeg bare )
Næh Labkrydsninger er og bliver det eneste rigtige

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-06-04 18:42

On Wed, 23 Jun 2004 18:41:30 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Ægte Labrador, bvadr siger jeg bare )
>Næh Labkrydsninger er og bliver det eneste rigtige
>
>/Jens

ja jeg ved jo godt at du og de andre labrador/krydsningsejere er
mafiaen herinde

Fra : Leyna

Dato : 23-06-04 21:37

On Wed, 23 Jun 2004 18:41:30 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Ægte Labrador, bvadr siger jeg bare )
>Næh Labkrydsninger er og bliver det eneste rigtige

Det ka' jeg tilslutte mig!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-06-04 18:53

Leyna wrote:

> Det ka' jeg tilslutte mig!

Det er jo også en indiskutabel sanhed )

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-06-04 22:16

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> writes:

> Ægte Labrador, bvadr siger jeg bare )
> Næh Labkrydsninger er og bliver det eneste rigtige

Vi overvejede egentlig også en lab/newf, men det fandt vi ikke, så nu
må vi "nøjes" med en ren newf. Og det er nu heller ikke så ringe
endda.

--
http://www.trinekc.dk/siri.php, vores lille newfpige

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Pwh

Dato : 24-06-04 18:57

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Vi overvejede egentlig også en lab/newf, men det fandt vi ikke, så nu
> må vi "nøjes" med en ren newf. Og det er nu heller ikke så ringe
> endda.

Man kan jo lærer at nøjes )
Jeg var også ved at kigge seriøst på ren Rottweiler da jeg så at
der var et kuld af Lab/Rotte til salg, racehunde kan man jo altid købe
men en bestemt blanding er ikke sådan lige til at støve op

/Jens (der var chokeret over hvor mange Rottekuld der var til salg)

Fra : Battlefield´s

Dato : 24-06-04 19:12

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> /Jens (der var chokeret over hvor mange Rottekuld der var til salg)

Hej
Ja, jeg synes faktisk ikke at der var så mange Rotter i Den Blå Avis i dag,
derimod synes jeg at der var utrolig mange Amstaffer.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Pwh

Dato : 25-06-04 16:41

Battlefield´s wrote:
> [...]
> Ja, jeg synes faktisk ikke at der var så mange Rotter i Den Blå Avis
> i dag, derimod synes jeg at der var utrolig mange Amstaffer.

Nu har jeg ikke fulgt med i DBA siden jeg fandt Angel, men prøv at
lave en søgning på nettet efter Rottekenneler, så tror jeg også du vil
blive overrasket. Der var specielt en der faldt mig for brystet dengang,
jeg kan ikke huske navnet, tror det var noget med Shorttail, han havde
12 tæver gående. Det var lige før der kun manglede en indkøbskurv på
hans hjemmeside. Den skal nok værer godt præget på mennesker en
hvalp der kommer fra sådan et sted, nærmest en Rottefabrik ;-(

/Jens

Fra : Broegger

Dato : 24-06-04 11:57

"Anja Nielsen" <kylling@aeg.dk> skrev news:sZeCc.543$Ph3.75
@news.get2net.dk:

> Hej igen..

Hej. Hvorfor har i klippet dens ører i stykker?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 25-06-04 00:30

"Anja Nielsen" <kylling@aeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville høre om der er nogen her der også har amerikansk staffordshire
> terrier..?? Jeg har en amstaff på 8 måneder, og er interesseret i at tale

Hej.

Er det overhovedet tilladt at have sådan en hund i Danmark?
Det er jo en variant af pittbull terieren (eller hvordan det staves).

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 25-06-04 05:47

> Hej.
>
> Er det overhovedet tilladt at have sådan en hund i Danmark?
> Det er jo en variant af pittbull terieren (eller hvordan det staves).
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Tag dog og køl lidt ned!
Ved et enkelt opslag på nettet kan du finde ud af at der under Dansk Kennel
Klub er en Terrierklub og herunder er der en Amstaff gruppe.
Erik

Fra : Crazy Camilla

Dato : 25-06-04 15:34

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Kennel
> Klub er en Terrierklub og herunder er der en Amstaff gruppe.

Hej.

Jeg er skam fuldstændig nedkølet
Jeg spurgte bare om det overhovedet er tilladt at eje sådan en hund.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-06-04 08:23

On Fri, 25 Jun 2004 01:29:43 +0200, "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er det overhovedet tilladt at have sådan en hund i Danmark?
>Det er jo en variant af pittbull terieren (eller hvordan det staves).

Pit staves med et (t) og ja det er tilladt, faktisk er alle racer
ved at være tilladt, hundeloven blev lavet om så man går efter den
enkelte hund og ikke en hel race, hvis en hund er farlig skal den
aflives ligegyldigt hvilken race den tilhører, det er retfærdighed,
dejligt med en regering der ikke bare følger strømmen fra tyskland og
andre steder hvor de åbenbart ikke gidder/kan tænke længere end til
deres egen næsetip

desuden mener jeg efter hvem jeg møder og har mødt at ejere af disse
hunderacer er langt mere eller mindst lige så ansvarlige hundeejere
end andre, de passer meget på med deres hunde, det er sjældent at jeg
har mødt nogen med en løs pitbull eller en anden bull&terrier-race der
bare har løbet hen til min hund, det er dog sket 2 gange i de ca 5år
jeg har haft hund, den ene var bare uvidende og troede at hans hund
kunne lege med alle hunde, den anden var vist en psykopat der bare
ville have hans hund til at slås" hvor imod jeg slet ikke kan tælle
alle de andre hunderacer der bare får lov til at løbe hen og hilse
uden at ejeren spørger først, det er bare hvad jeg har oplevet. Så
generelt vil jeg mene at der er meget stor ansvarlighed hos ejerne af
disse racer, undtagen lige de tabertyber som får fingrene i hundene,
og det er dem man kan tilade sig at se ned på, og absolut ikke folk
der gør et arbejde ud af at fortælle om deres race på en god måde
"vellykket eller ej" Jeg har desuden mødt mange Pitbulls som er
utroligt søde hunde ejet af familier med børn osv der er intet i vejen
med disse hunde, ejerne skal dog bare passe på overfor andre hunde,
når deres hund er voksen, ellers er det nogle af de bedste børne og
familiehunde der findes.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 25-06-04 15:58

> On Fri, 25 Jun 2004 01:29:43 +0200, "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk>

> Pit staves med et (t) og ja det er tilladt, faktisk er alle racer
Snip
> disse racer, undtagen lige de tabertyber som får fingrene i hundene,

Ja - og tabertyber staves med p

Erik

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-06-04 20:37

> [...]
> ville høre om der er nogen her der også har amerikansk staffordshire
> terrier..?? Jeg har en amstaff på 8 måneder, og er interesseret i at tale

Holder mig uden for al debat og nøjdes med at sige hvor ser' han bare sød og
dejlig ud... Ja, hvad jeg ellers har at sige kan i jo se i jeres
gæstebog!

Glæder mig til at se flere billeder af ham!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : TH

Dato : 27-06-04 01:56

Hej Malene
Du kunne også checke her.
http://groups.msn.com/AmerikanskstaffordshireterrierDanmark/
http://groups.msn.com/MUSCLEDOGINC-/
det er Danske grupper for Bullracer, på siderne er der en
"opslagstavle" hvis du virklig vil af med hunden,

PS. Punich er du medlem på en af grupperne?? hvis ikke tror jeg det er
noget for dig.

MVH
TH