Problemer med Belkin router og WinXP
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 23-06-04 11:58

Halløjsa.

Jeg har anskaffet mig en Belkin F5D6231-4 router med en 4-ports switch og
WiFi.. Jeg har så sat routeren imellem mit Siemens ADSL-modem og min
stationære, som begge er wired..

Men: Selvom jeg kan se på routeren at der er forbindelse (altså, at den dels
er koblet til computeren, dels til internettet, samt at den er connected via
PPoE indstillingerne), og jeg har fået sat routeren til at connecte direkte
til TDC, vil min XP ikke acceptere at der er nogen forbindelse.. Hvis jeg
vil ændre i routerens configuration (ved at gå til 192.168.2.1), er jeg nødt
til at koble computeren på nettet via min mobiltelefon (Bluetooth) først, da
IE ellers nægter at gå til nogen net-adresser overhovedet.. Er jeg derimod
koblet op via bluetooth, kan computeren godt finde routeren på nævnte
adresse..

Såå.. Hvad har jeg mon gjort galt? Hvordan fortæller jeg XP at jeg er koblet
op via en router?

-Thomas

Fra : Nils

Dato : 24-06-04 09:52

> Jeg har anskaffet mig en Belkin F5D6231-4 router med en 4-ports switch og
Jeg bruker Belkin F5D5230y4 som fungerer 100%

> Såå.. Hvad har jeg mon gjort galt? Hvordan fortæller jeg XP at jeg er
koblet
> op via en router?
>
> -Thomas
Har du satt opp en Nettverkskobling ? Kontrollpanel > Nettverkstilkoblinger
?
Jeg bruker også XP

Nils

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 24-06-04 10:36

"Nils" <nn@jhgf.no> skrev i en meddelelse

> Jeg bruker Belkin F5D5230y4 som fungerer 100%

> koblet

> Har du satt opp en Nettverkskobling ? Kontrollpanel >
> [...]

Tjaah - jeg skal vel ind og markere "Opret forbindelse ved hjælp af en
bredbåndsforbindelse, der altid er tilgængelig" - eftersom routeren selv
logger på.. Men så fortæller XP mig bare, at det allerede skulle
virke...Hvad det ikke gør...

-Thomas