Øjenbetændelse
Fra : J

Dato : 23-06-04 08:27

Hej
Hvorfor får killinger øjenbetændelse og har I nogen erfaring med, hvad der
er det bedste at behandle med? Kan det skade øjnene hos killingerne?
Hilsen Jette

Fra : Jytte

Dato : 23-06-04 08:40

J wrote:
> Hej
> Hvorfor får killinger øjenbetændelse og har I nogen erfaring med,
> hvad der er det bedste at behandle med? Kan det skade øjnene hos
> killingerne? Hilsen Jette

Hej Jette.

Du skal have noget øjensalve fra dyrlægen, det er meget vigtigt at
øjenbetændelse bliver behandlet.

hilsen
Jytte

Fra : Jane

Dato : 23-06-04 08:45

J skrev i <news:40d930c3$0$463$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Hvorfor får killinger øjenbetændelse og har I nogen erfaring med, hvad
> der er det bedste at behandle med?

Jeg ved min mor brugte lunkent kamillete på vat da vi havde
killinger der havde øjenbetændelse.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-06-04 09:43

> Jeg ved min mor brugte lunkent kamillete på vat da vi havde
> killinger der havde øjenbetændelse.
>
> Jane
> --
afkølet kogt vand er meget bedre end Kamillete..Kamillete er nemlig et
rigtig godt sted at bo, hvis man er bakterie.
Rent afkølet kogt vand.
Men er det rigtig øjenbetændelse, skal det behandles med creme man får hos
dyrlægen..- og det smitter.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-06-04 11:09

On 2004-06-23 10:42:45 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mail@NOSPAMtendertribes.dk> said:

> afkølet kogt vand er meget bedre end Kamillete..Kamillete er nemlig et
> rigtig godt sted at bo, hvis man er bakterie.

Og selv om man kan holde kamileteen bakteriefri, så er saltbalancen
forkert til at putte i øjnene.
Jeg ville købe sterile saltvandsampuller på apoteket. De har samme
saltkoncentration som tårer og udtørrer derfor ikke øjnene. Men hvis
det ikke virker efter et døgn eller så, er der ingen vej udenom
dyrlægen.
--
Knus fra Ann R

Fra : Jane

Dato : 23-06-04 14:04

Ann Rudbeck skrev i <news:40d956d8$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Og selv om man kan holde kamileteen bakteriefri, så er saltbalancen
> forkert til at putte i øjnene.

Ligefrem *i* øjnene kom det vist heller ikke, men hun tørrede
det pus væk som var kommet rundt om øjnene.

Men er naturligvis enig i at dyrlægen ville være mit første valg
i dag hvis jeg oplevede noget tilsvarende. Jeg er ret pylret
om min kat nemlig.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Jane

Dato : 23-06-04 14:02

Nina, Tender Tribes skrev i

> afkølet kogt vand er meget bedre end Kamillete..Kamillete er nemlig et
> rigtig godt sted at bo, hvis man er bakterie.

Nu er kamillete jo også en slags afkølet kogt vand.
Ihvertfald i mine øjne, er ikke tedrikker selv.
Jeg troede kamille var bakteriedræbende?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-06-04 14:29

> Nu er kamillete jo også en slags afkølet kogt vand.
> Ihvertfald i mine øjne, er ikke tedrikker selv.
> Jeg troede kamille var bakteriedræbende?

Ja man har altid brugt det... men det er her for nyligt at jeg læste det.
Mener at det var i et lægemagasin.... det indeholder vist sukker, og er
dermed god grobund for baktusserne.

Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-06-04 14:34

Googlede det lige. Kamillete indeholder nektar... det skulle være grunden.

Men ja, det har været et gammelt brugt husråd...

Nina

Fra : jytte jensen

Dato : 23-06-04 21:04

> [...]
> Hilsen Jette
>
> Hvis jeg var dig ville jeg straks gå til øjenlægen for at få konstateret
precis hvad det er. Kattene kan godt lide af noget alvorligt som skal
behandles, det kan også bare være småting, hvor man kan fjerne klatterne med
lidt kogt vand, eller som Ann foreslår vattamponer fra apoteket.
Min kat havde nogle meget irriterede øjen som løb i vand og generede
hende, dyrlægen puttede et eller andet grønt i øjenene, så man kunne se
om det var alvorligt, hvad det så ikke var. Nu er det så godt som væk.
Hun havde måske været udsat for træk, så nu er jeg lidt påpasselig med
det.

Venlig hilsen
Jytte Jensen

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-06-04 21:22

> precis hvad det er.

Hvis det ikke gør noget, at jeg lige kommer med et lille
Gå til dyrlægen i stedet. Tror øjenlægen vil blive lidt overrasket

Undskyld, kunne ikke lade være, den var så sød og sjov )))

Hilsen Nina