2 netkort
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 20:44

Hej gruppe

jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge men jeg prøver
alligevel.

jeg har en bærbar pc i forbindelse med mit arbejde, i maskinen er der et
"normalt" og et trådløst netkort, på arbejdet bruger jeg det normale kort og
der hjemme kobler jeg op mod et accesspoint trådløst, men hvordan får jeg
maskinen til at logge på de 2 forskellige net automatisk på arbejdet køre vi
domaine og der hjemme en workgroup
så det der skal ske er at netkort 1 kobler til domaine når der sættes
nætkable i, og det trådløse kober til en workgroup når det finder mit
accesspoint hjemme i lejligheden. er der nogle de ved om man kan det

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 23:47

"Gitte og Claus" <gitteatlerbech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nætkable i, og det trådløse kober til en workgroup når det finder mit
> accesspoint hjemme i lejligheden. er der nogle de ved om man kan det

Hej
Det virker her hos mig med en Acer 291 med XP og henholdsvis fast og
trådløst net.
Jeg logger på arbejds domæne og hjemme bruger jeg (denne computer)
Det er med krypteret trådløst.
Jeg skal så godt nok lige finde de andre maskiners drev i hjemmet via
netværksteder..
Har i øvrigt kaldt hjemme nettet det samme som arbejdet.
mvh
Preben Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 15:44

"Preben Larsen" <oz2boh(AT)vestnet.dk> wrote in message

> [...]
> netværksteder..
> Har i øvrigt kaldt hjemme nettet det samme som arbejdet.

ja hvis nettet hjemme hedder det samme som arbejdsnettet så kan min også
godt, men nu gider jeg ikke ha samme netnavn hjemme som på jobbet man bliver
jo i tvivl om om man er på job eller har fri

ps. jeg bruger windows xp

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-06-04 23:45

On Tue, 22 Jun 2004 21:44:11 +0200, "Gitte og Claus"
<gitteatlerbech.dk> wrote:

> [...] men hvordan får jeg maskinen til at logge på de 2 forskellige
> net automatisk på arbejdet køre vi domaine og der hjemme en workgroup

Hvis det er Windows, gør man (mig bekendt) ikke, men det kan
afhænge af Windows-versionen, og du vil sikkert få et bedre svar,
hvis du stiller dit spørgsmål i Windows-gruppen og husker at
skrive, hvilken version du bruger.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/