antal uge på et år
Fra : Michael Houmaark

Dato : 22-06-04 20:33

Hej NG

Er der nogen der kender en funktion i php hvor man kan finde ud af hvor
mange uger der er på et år.

Med Venlig Hilsen
Michael Houmaark

Fra : Anders Lund

Dato : 22-06-04 22:12

Michael Houmaark wrote:
> Er der nogen der kender en funktion i php hvor man kan finde ud af hvor
> mange uger der er på et år.

Vil du ha' den sidste kalender uge?
Jeg kunne ikke huske om der kunne opstå år med uge 1 som en af de sidste
dage, men i så fald med lidt aftenskodning af en C-niveau PHP-skriver,
som fortæller at sidste uge i år er uge 53:

<?php
$week = "1";
$date = "20041231";

while ($week == 1) {
$time = strtotime($date);
$week = date("W", $time);
$date--;
}

print "Uge " . $week;
?>

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-04 22:43

Anders Lund skrev:

>Jeg kunne ikke huske om der kunne opstå år med uge 1 som en af de sidste
>dage

Det kan der godt hvis dens torsdag falder i januar.

--
Bertel

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 23-06-04 19:35

On Tue, 22 Jun 2004 21:32:30 +0200, "Michael Houmaark"
<Michael@Houmaark.dk> wrote:

> Er der nogen der kender en funktion i php hvor man kan finde ud af hvor
> mange uger der er på et år.

Check ugenummeret for den 28. december, da denne dato altid vil ligge
i årets sidste uge (såfremt man følger ISO-8601).

$AntalUger = date("W", mktime(0, 0, 0, 12, 28, 2004));

Venligst
Thomas

Fra : Michael Houmaark

Dato : 23-06-04 22:30

Det var lige det takker for svaret

Med venlig hilsen
Michael Houmaark

Fra : Anders Lund

Dato : 25-06-04 16:48

Thomas Finnerup wrote:

> Check ugenummeret for den 28. december, da denne dato altid vil ligge
> i årets sidste uge (såfremt man følger ISO-8601).
>
> $AntalUger = date("W", mktime(0, 0, 0, 12, 28, 2004));

Uhh du så smart, hva?

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk