Nokia 6230 - har I erfaringer med den og f~
Fra : Meta

Dato : 22-06-04 20:14

Hejsa.
Jeg købte den 14.6.2004 subj. og har i dag været til reparation med den hos
Telecare (walk in repair) på Hovedbanegården - selvfølgelig under garantien!

Det der sker er:

- Jeg sender en SMS til min kæreste, Annette med indholdet "Hej skat, er
hjemme klokken 17, henter du pigerne?". Denne ryger så ned i mappen "Sendte
beskeder", hvor der i forvejen ligger 15-20 afsendte SMS'er.

- Jeg går så i mappen "Sendte beskeder" og vil nu se den jeg sendte til
Annette. Jeg kan ikke umiddelbart finde den, hvorfor jeg åbner dem der
ligger. Og vupti, under overskriften "Flemming" (min lillebror) ligger den
nys afsendte SMS til min kæreste! Så kigger jeg videre, og ser at indholdet
af min SMS til Berit, er det jeg sendte til min søster Anne, at indholdet af
SMS'en sendt til min kammerat Thomas, ligger i SMS'en med overskriften
"Carsten" (ogå en kammerat)! Så den er helt gal. Dog, når man åbner den
omtalte SMS til Annette (som altså havde overskriften Flemming), så står der
trods alt Annette inden i, men først når man altså åbner den! Og Annette har
da også modtaget min SMS. Så det der sker er altså, at de sendte SMS'er
skifter indhold (eller overskrift, om I vil) ganske vilkårligt! Så leder jeg
efter en SMS i Sendte beskeder, så kan jeg godt belave mig på, at skulle gå
dem alle igennem - altså åbne dem alle for at finde den ene jeg leder efter!

- Efter at have slette mit SIM kort 100% (det var iøvrigt helt tomt) prøver
jeg så at kopiere alle sendte SMS'ere over i en mappe jeg kalder "Test" som
jeg lægger under "Mine mapper". OG så kommer det pudsige: så ændrer den
overskriften til den korrekte person, altså står der nu Annette på den SMS
der blev sendt til Annette!

- Og en anden ting er, at den af sig selv, lægger tomme SMS'ere ned i mappen
"Sendte beskeder"! I går lå der lige pludseligt 4 tomme SMS'er til min
bror - på trods af at jeg kort tid forinden havde tømt mappen, "Sendte
beskeder", og intet havde sendt til min bror i mellemtiden!

- Jeg har konstateret, at ovennævnte sker efter jeg har sendt SMS nr. 10 -
alle efterfølgende går helt amok! Og igen, kopierer jeg alle SMS'er over i
en mappe under Egne mapper - ja så kommer alle de korrekte egenskaber frem
på beskederne!!!!! Så noget tyder på, at det er selve mappen Sendte
beskeder, telefonens software ikke kan håndtere.

Jeg vil høre jer, om I har hørt fakta (eller rygter, for den sags skyld) om
dette er et problem der er på alle Nokia 6230 - eller om der generelt skulle
være ekstraordinært graverende fejl på denne mobiltelefon?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Frank

PS. God kamp liiiiige NU (VI HAR SGU' LIGE SCORET)

Fra : Johnny B

Dato : 22-06-04 20:43

jeg har prøvet noget ala det samme, men jeg tror jeg fik det stoppet ved
ikke at tillade at der overskrives i beskeder, kan ikke huske hvor jeg slog
til/fra, men det hjalp

håber du finder ud af det

hvem har scoret hvem og hvorfor ?

--
Johnny [ 2000 Frb. ]
--------

Fra : Karsten Vinding

Dato : 23-06-04 06:34

In news:40d88516$0$227$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, Meta wrote:

> [...]
> skyld) om dette er et problem der er på alle Nokia 6230 - eller om
> der generelt skulle være ekstraordinært graverende fejl på denne

Jeg har selv en 6230, og har ikke oplevet nogen fejl på den endnu. Det skal
siges at jeg er ret omhyggelig med at få ryddet op i mine SMS, er, og min
telefon har ikke lov til at overskrive i sendte beskeder.

Eneste problem jeg har haft er et Java spil jeg har forsøgt installeret der
fik telefonen til at slukke. Efter en genstart, og sletning af spillet, har
der ikke været noget, og alle andre spil jeg har smidt i den har virket
perfekt.

Jeg synes det er en fantastisk lille telefon, eneste anke er den korte
batterilevetid hvis man bruger radio/MP3/kamera meget.

Så vidt jeg ved var der en del fejl i den forrige FirmWare (3.14), men i den
v 3.15 der ligger i min har jeg ikke oplevet alvorlige problemer, men der
skal skam nok skjule sig nogen.

Din fejl med SMS'er der skifter navn o.s.v. har jeg hørt andre fortælle om,
så det er sikkert en fejl i telefonens FW, som vel nok bliver rettet i den
næste.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 23-06-04 14:23

Meta griflede i news:40d88516$0$227$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
> skyld) om dette er et problem der er på alle Nokia 6230 - eller om
> der generelt skulle være ekstraordinært graverende fejl på denne

Det er et generelt problem! Min (firmware 3.15) gør det også ved sendte sms
nr 20 ca..... Men kun i sendte beskeder fucker den op... Det bliver nok, som
andre også skriver, rettet i en senere firmware, indtil videre, lev med det

--
Hygge...
Daniel

Fra : Meta

Dato : 23-06-04 15:33

Hej alle.
Tak for jeres input - og har jeg postet i en forkert gruppe så også meget
undskyld.
Jeg har nu afleveret telefonen og fået pengene retur, så alt er endt
lykkeligt.

Med venlig hilsen
Frank

PS. Og ellers nej tak - jeg lever ikke med en fejl i en mobiltelefon til
3100,- for det er netop derfor mobilproducenterne kan leve af, at lave
fejlbehæftede produkter, de kalkulerer simpelthen benhårdt med, at en hvis
procentdel siger "nå, OK ... så må jeg leve med det!".