Beagle ødelægger døren
Fra : Ann

Dato : 22-06-04 19:50

Da vi har udsigt til at få en Beagle på ca. halvandet år, men som har
tildens til at skrabe hoveddøren i stykker, hvis man forlader huset, vil jeg
spørge, om I har et godt trick til at få den til at holde op.
Ejerne har brugt vandpistolen (hvis f.eks,. et familiemedlem er gået ud af
døren og den begynder at skrabe) og den ved godt, hvad det betyder, når de
kommer med den, for den holder op med det samme. Men få minutter efter er
den derhenne igen.
Gode råd søges, så vi kan afhjælpe problemet så snart den kommer i huset.

Ann

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-06-04 23:28

Hej Ann

"Ann" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> spørge, om I har et godt trick til at få den til at holde op.

Hunde er ikke glad for at blive overladt til sig selv, derfor vil jeg
anbefale at i begynder alene hjemme træning med den. Vandpistoler og andre
mærkelige ting vil med garanti ikke hjælpe. Hjælp i stedet hunden til at
lære at være alene hjemme.
Gør den det også hvis bare en forlader huset og der stadig er nogen hjemme?
i det tilfælde ville jeg forslå at man får hundens opmærksomhed mens den
anden går, så vil den ikke opfatte det at gå som noget ubehageligt.
Håber du kan bruge mit indlæg til noget, ellers spørg endelig igen.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Slumfret

Dato : 23-06-04 12:06

*klip*
> Da vi har udsigt til at få en Beagle på ca. halvandet år, men som har
> tildens til at skrabe hoveddøren i stykker, hvis man forlader huset,
*klip*

Hej,
Ganske som Bolette foreslår så start fra bunden med
alene-hjemme-træning, altså med at være væk i ganske kort tid af gangen
og så lade som ingenting når man 'kommer hjem' igen.
Vores 'redning'/trick er at lægge vasketøj eller andet der dufter trygt
og godt på gulvet som hunden kan putte sig i - så bliver det ikke så
farligt at være alene hjemme.
Nu er det bare blevet sådan, at hvis vi ikke hiver lidt vasketøj ned til
hunden, ja så snupper han selv en jakke fra stumtjeneren - men
han kan være alene og det er jo det væsentligste.

Læs evt indlæg fra 30/4-2004 "Alene hjemme?"

Måske I kan bruge det til et eller andet

mvh. Slumfret & Hund

Fra : Li Lo

Dato : 23-06-04 13:02

Hejsa

*S* jeg er den lykkelige ejer at en dejlig beagel. det man skal tænke på med
beagler er at de er fandens stædige...
en hurtig løsning som jeg brugte meget da min hund var hvalp, er et sprøjte
på eddike de ting hundes skal holde sig fra, og det virker kort da hunden
ikke syndes det er en særlig god duft. problemet er at lugten holder ikke
ret længe, og at man selv skal holde lugten ud.Men hvis man gør det meget
tit i starten vil unden forbinde det sted men noget der ikke er ret sjov.

Det har hjulpet mig meget..... held og lykke med den nye hund.

venlig hilsen Li Lo

Fra : ST

Dato : 23-06-04 19:56

Ja jeg har et godt råd - hold dig langt væk hvis hunden skal være alene
bare i få timer eller prøv den løsning som jeg arbejder på, anskaf dig een
hund mere. Vi overtog en D/S da han var 1 år nu er han knapt 2 år, han
ødelægger intet her- skarber bare alle døre og vinduer, han er absolut ikke
negativ - har bare et desperat behov for at være i flokken, og så må vi jo
bare anskaffe en flok til ham. - Jeg har tidligere erfaringer med sådanne
hunde. Jeg giftede mig til en tysk korthårs som simpelthen splittede huset
ad når hun var alene. Vi anskaffede os så en Flatte han som hvalp da hun var
2 år - ingen problemer før 6 år senere da Flatten var på jagt, tæven skulle
være alene med en stak aviser i huset (1 time til indkøb), alt var flænset
igen. Efter 8 år uden problemer, men da hundene blev adskilt kunne min da 10
årige tæve ikke være alene hjemme i bare 10 minutter - situationen som hvalp
kom helt tilbage - også problemerne. Lige nu skal jeg overtale familien til
at have to hunde, men min erfaring er, at have 2 hunde giver hundeejerne
halvt så mange problemer - mvh Susanne

Fra : Ann

Dato : 23-06-04 20:09

Ja, den gør det stadig selv om der er nogen i huset og én forlader hjemmet.
Tak for de gode råd. Det lyder jo alt sammen meget fornuftigt....langsom
tilvending.....eller i sidste ende en hund mere......

Ann