Olieblanding ?
Fra : kemster

Dato : 22-06-04 19:06

Hvad mon en mercury 40 Hk 4 cyl. 2 takstsmotor skal ha af olieblanding ?

MVH
En ny sejler Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-04 19:09

> Hvad mon en mercury 40 Hk 4 cyl. 2 takstsmotor skal ha af
> olieblanding ?

Står det slet ingen steder på motoren?

Normalt er der enten mærkater eller piktogrammer på eller omkring
tankdækslet.

Umiddelbart ville jeg gætte på een eller to procent, men det afhænger
af alderen.

Claus

Fra : kemster

Dato : 23-06-04 12:34

Undskyld, det glemte jeg !
Den er fra 96

MVH
Kim Jensen

Fra : Calle.

Dato : 23-06-04 15:37

kemster wrote:
> Undskyld, det glemte jeg !
> Den er fra 96

Har den så ikke autolube?

--
Calle.

Fra : kemster

Dato : 23-06-04 18:31

> Har den så ikke autolube?

En hvad for en dyt ?
Har altså LIGE fået den, og ved ikke ret meget om den endnu.
Hvordan kan jeg se om den har det der du snakker om ?

MVH
Kim

Fra : Calle.

Dato : 23-06-04 18:55

kemster wrote:

> En hvad for en dyt ?
> Har altså LIGE fået den, og ved ikke ret meget om den endnu.
> Hvordan kan jeg se om den har det der du snakker om ?

Autolube, er et system der selv blander olien og benzinen, lige som på de
fleste 45 knallerter. Du kan f.eks se det på, at der er en beholder til at
hælde olien i.

--
Calle.

Fra : kemster

Dato : 23-06-04 21:46

Det ser det ikke ud til........
Men jeg er da heller ikke 100% sikker på at den er fra 96, kun fra
sælger..... måske han lyver, jeg ved det ikke

MVH
Kim

Fra : Helene og Lars

Dato : 22-06-04 19:59

Den skal have 2% olie

MVH Lars

Fra : Lars Kristensen

Dato : 22-06-04 22:12

kemster wrote:
> Hvad mon en mercury 40 Hk 4 cyl. 2 takstsmotor skal ha af olieblanding ?

Den 30HK mercury 2-takst jeg er i nærheden af skal have 2%.

- Lars

Fra : Mikkel

Dato : 26-06-04 11:07

"kemster" <kemster@cs-wuzz.com> skrev i en meddelelse
> Hvad mon en mercury 40 Hk 4 cyl. 2 takstsmotor skal ha af olieblanding ?

Jeg skrev en mail. til outdoor@ketner.dk som er den danske importør af
Mercury motorer og de kunne ud fra stel.nr. oplyse mig at min 25 hk. Mercury
2-takt var fra 1993 og skulle have 2% blanding, så prøv at skrive til dem!